Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31938
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠισλή, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2022-09-26T06:12:24Z-
dc.date.available2022-09-26T06:12:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31938-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11750-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΑναπαραστάσειςel
dc.subjectRepresentationsen
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΜεταπολεμική περίοδοςel
dc.subjectGenderen
dc.subjectPost-war perioden
dc.titleO ρόλος των χωρικών απεικονίσεων στη διαμόρφωση έμφυλων ταυτοτήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες της περίοδο 1945-1965. Οι περιπτώσεις των Case Study Houses και της Coca Colael
dc.titleThe role of spatial representations/projections in the formation of gender identities in the United States during the period 1945-1965. The Case Study Houses and the Coca Cola adsen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΑρχιτεκτονική--Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικήςel
heal.dateAvailable2022-09-26T06:13:26Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.publicationDate2022-06-28-
heal.abstractΗ παρούσα ερευνητική έχει στόχο να εξετάσει τον ρόλο των χωρικών αναπαραστάσεων στη διαμόρφωση έμφυλων ταυτοτήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες την μεταπολεμική περίοδο, συγκεκριμένα από το 1945 έως το 1965, μέσω των αναπαραστάσεων δύο περιπτώσεων προβολής του ιδανικού σεναρίου κατοίκισης. Αναλυτικότερα, εξετάζονται οι αναπαραστάσεις του προγράμματος Case Study House, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Arts & Architecture και διήρκησε όλη την περίοδο μελέτης, και των διαφημίσεων της Coca Cola.¬ Επιλέγονται τα Case Study Houses καθώς αποτελούν πολύ καλό δείγμα των μοντέλων κατοίκισης της εποχής και οι διαφημίσεις τις Coca Cola, λόγω της εμπορικής στρατηγικής, που ακολουθεί από την ίδρυσή της, σχετικά με την ανάδειξη επίκαιρων κοινωνικών προτύπων και συμπεριφορών. Τόσο οι αρχιτεκτονικές αναπαραστάσεις όσο και οι διαφημιστικές εικόνες αναλύθηκαν ως προς την προβολή της σχέσης των φύλων μεταξύ τους και με τον χώρο, μέσα από πρωτογενή έρευνα και βιβλιογραφική μελέτη. Βασικό εύρημα της μελέτης αποτελεί η προώθηση του μοντέλου της πυρηνικής οικογένειας, κυρίως, μετά το 1950. Παράλληλα, στην οικογενειακή ζωή απεικονίζεται πιο έντονα το γυναικείο φύλο, το οποίο τοποθετείται περισσότερο στον ιδιωτικό χώρο της κατοικίας, σε αντίθεση με το ανδρικό φύλο που διεκδικεί τον δημόσιο χώρο και την μοντέρνα τεχνολογία. Αυτό επηρέασε τόσο την παραγωγή των διαφημίσεων της Coca Cola όσο και την εσωτερική διαρρύθμιση της κατοικίας. Οι καινοτόμες για την εποχή αρχιτεκτονικές αποφάσεις έχουν ως αφετηρία τα σενάρια κοινωνικής συμπεριφοράς των μελών της οικογένειας ως προς το χώρο, αναδεικνύοντας διαφορετική στάση ανάλογα με το φύλο.el
heal.abstractThe present research study aims to examine the role that spatial projections played in the formation of gender identities in the United States during the post-war era, for the period from 1945 to 1965, by observing two different cases which projected the ideal home environment. Specifically, the study examines the themes projected by the Case Study House program, whose duration lasted for the whole abovementioned period, and whose findings were published in the Arts & Architecture magazine, and the themes projected by the Coca Cola print ads. The Case Study Houses are chosen because they are a very good example of the housing models of the period, and on the other hand the choice for the Coca Cola advertisements, is due to the company’s long-standing marketing strategy, followed since the company’s inception, to project and highlight, through its advertising, current social patterns and attitudes. Through primary research and bibliographic study, the architectural models and the advertisements were analyzed, both in terms of how the relationships between the sexes were projected, as well as how both sexes were projected in relationship to their spatial environment. The main finding of the study is that, especially after 1950, there is a clear effort to project the model of the nuclear family. At the same time, in the surroundings of family life, the female is given a strong presence, which is observed primarily in the private surroundings of the home, in contrast to the male, who is projected in public surroundings, with claims on the use of modern technology. This targeted projection affected both the production of the Coca Cola ads, as well as the interior designs of the houses. The innovative architectural decisions of the time are based on the behavioral scenarios of social interaction of family members in relation to their spatial surroundings, highlighting gender-specific attitudes and behaviors.en
heal.advisorNameΚοτζιά, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠαπαγεωργίου, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΦιλοξενίδου, Κορνηλίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anastasia_Pisli_Ereynitiki_Ergasia_2022.pdf6.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons