Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31920
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣολομωνίδου, Ουρανίαel
dc.date.accessioned2022-09-08T09:06:11Z-
dc.date.available2022-09-08T09:06:11Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31920-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11735-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑντιλήψεις νηπίωνel
dc.subjectΔάσοςel
dc.subjectΑπορρίμματαel
dc.subjectΡύπανση αέρα και θάλασσαςel
dc.subjectInfant perceptionsen
dc.subjectForesten
dc.subjectWasteen
dc.subjectAir pollutionen
dc.subjectSea pollutionen
dc.titleΔιερεύνηση αντιλήψεων νηπίων για περιβαλλοντικές έννοιεςel
dc.titleInfant perceptions of environmental conceptsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια πειραματική έρευναel
heal.secondaryTitlean experimental researchen
heal.classificationΑέρας -- Ρύπανση-
heal.dateAvailable2022-09-08T09:07:11Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 132-135el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι αντιλήψεις νηπίων σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα: δάσος, απορρίμματα, ρύπανση αέρα και θάλασσας. Τα υπό διερεύνηση ζητήματα επιλέχθηκαν γιατί είναι σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, αποτελούσαν αντικείμενα ενδιαφέροντος για τα νήπια μας, ειδικά μετά από ένα έντονο καιρικό φαινόμενο που ζήσαμε στην Κεφαλλονιά το 2020. Επίσης είναι μέρος του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου και διδακτικό αντικείμενο του. Σκοπός της έρευνας μας, στα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου ήταν να διαπιστώσουμε πιθανές παρανοήσεις στις αντιλήψεις των νηπίων, αλλά και τις πιθανές διαστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε αυτές. Ειδικότερα διερευνήθηκε αν τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον αλλά και τις αιτίες, τα αποτελέσματα και τους τρόπους αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Οι μαθητές μας θέλαμε να συνειδητοποιήσουν ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα αφορούν όλους μας και οι επιπτώσεις τους είναι μακροπρόθεσμες. Η πρόκληση για εμάς ήταν διπλή τόσο να αλλάξουμε τρόπο ζωής ώστε να περιοριστούν τα περιβαλλοντικά προβλήματα, αλλά και να αλλάξουμε τη στάση ζωής όλων μας και ειδικά των μαθητών μας. Στην έρευνα συμμετείχαν 32 παιδιά, νήπια (5-6 ετών) και προ-νήπια (4-5ετών) νηπιαγωγείου του Αργοστολίου Κεφαλλονιάς το σχολικό έτος 2020-2021. Η μέθοδος συλλογής των δεδομένων ήταν ημι-δομημένες ατομικές συνεντεύξεις με την βοήθεια εικόνων, ώστε να δοθεί στα παιδιά η δυνατότητα να εκφραστούν λεκτικά. Τα 17 παιδιά του τμήματος Α΄ απάντησαν σε ερωτήσεις με τη βοήθεια εικόνων και χωρίς να έχει γίνει καμία διδακτική παρέμβαση, ενώ τα 15 παιδιά του τμήματος Β΄ απάντησαν στις ίδιες ερωτήσεις μετά από διδακτική παρέμβαση της νηπιαγωγού της Β΄ τάξης. Τέλος απώτερος στόχος, είναι να εντοπιστούν οι πιθανές παρανοήσεις και να αποτελέσουν αφετηρία για να γίνει μια ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση για αποτελεσματικότερη διδασκαλία των υπο διερεύνηση περιβαλλοντικών ζητημάτων.el
heal.abstractThis paper presents the perceptions of infants regarding environmental issues: forest, waste, air and sea pollution. The issues under investigation were chosen because they are important environmental problems, were objects of interest to our toddlers, especially after a severe weather phenomenon that we experienced in Kefalonia in 2020, but they are also part of the kindergarten curriculum and its teaching object. The purpose of our research, in the two departments of the kindergarten was to find out possible misconceptions in the perceptions of infants, but also the possible dimensions that may exist in them, after the teaching intervention that took place in one department. In particular, it was investigated whether children can understand the relationship of man with the environment but also the causes, effects and ways of dealing with environmental problems. Our students wanted to realize that the environment concerns all of us and its impact is long-term. The challenge for us was twofold both to change our way of life in order to reduce environmental problems, but also to change the attitude of life of all of us and especially of our students. The research involved 32 children, toddlers (5-6 years old) and pre-toddlers (4-5 years old) of a kindergarten in Argostoli Kefalonia in the school year 2020-2021. The method of collecting the data was semi-structured individual interviews with the help of images, in order to give the children the opportunity to express themselves verbally. The 17 children of Section A answered questions with the help of images and without any teaching intervention, while the 15 children of Section B answered the same questions after a teaching intervention of the Kindergarten Teacher of the second grade. Finally, the ultimate goal is to identify possible misunderstandings and provide a starting point for a comprehensive teaching proposal for more effective teaching of environmental issues under investigation.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages156 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΟΛΟΜΩΝΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ 2022.pdf10.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons