Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦραγκοπανάγου, Νικολίτσα
dc.date.accessioned2022-07-21T08:26:41Z-
dc.date.available2022-07-21T08:26:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31862-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11677-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓραμματισμόςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΒιομηχανία μόδαςel
dc.subjectΑειφορίαel
dc.subjectΑειφόρος ανάπτυξηel
dc.subjectLiteracyen
dc.subjectEducationen
dc.subjectFashion Industryen
dc.subjectSustainabilityen
dc.subjectSustainable developmenten
dc.titleΟ ρόλος του γραμματισμού της μόδας στην καλλιέργεια γνώσεων, στάσεων και αξιών απέναντι στη βιώσιμη ανάπτυξη της μόδαςel
dc.titleThe role of fashion literacy in cultivating knowledge, attitudes and values ​​towards sustainable fashion developmenten
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΓραμματισμός-
heal.dateAvailable2022-07-21T08:27:41Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 156-167el
heal.abstractΟ τρόπος που οι άνθρωποι επιλέγουν να ντύνονται, αντικατοπτρίζει μια μορφή γραμματισμού, που κινείται πέρα από τα όρια της απλής κάλυψης του σώματος με ενδύματα. Αφορά σε γνώσεις, σε στάσεις και σε πρακτικές επιλογής και διαχείρισης των προϊόντων της μόδας, οι οποίες διαμορφώνονται από τα εκπαιδευτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων. Η παγκοσμιοποίηση, η κουλτούρα των ανεπτυγμένων χωρών, η περιβαλλοντική κρίση και η έννοια της αειφορίας, διαμορφώνουν νέες συνθήκες και κριτήρια για την στάση των ατόμων απέναντι στη διαχείριση των προϊόντων της μόδας. Η βιώσιμη ανάπτυξη συνδέεται με τη μόδα, επειδή η μόδα είναι στενά συνδεδεμένη με τις μεταβαλλόμενες τάσεις και την ταχεία αντικατάσταση προϊόντων, πρακτική όμως που θεωρείται εχθρική προς τις οικολογικές αξίες. Το ζητούμενο είναι μια προοδευτική μορφή εκπαίδευσης για την αειφορία που θα δώσει προτεραιότητα στην ολιστική προσέγγιση της γνώσης, με στόχο να συμβάλλει στη μακροπρόθεσμη αλλαγή προς τη βιωσιμότητα στον τομέα της μόδας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει το επίπεδο γραμματισμού σχετικά με τις γνώσεις, τις στάσεις και τις πρακτικές απέναντι στη μόδα, όπως αυτές αντικατοπτρίζονται στον τρόπο και τα κριτήρια που οι άνθρωποι επιλέγουν να αγοράσουν και να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα της βιομηχανίας της μόδας, από την σκοπιά της βιώσιμης ανάπτυξης, με βάση το φύλο, την ηλικιακή ομάδα και την επαγγελματική κατάσταση. Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο του 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 290 άτομα του γενικού πληθυσμού της Ελλάδας, στην πλειοψηφία τους γυναίκες (84,1%), χωρίς περιορισμούς στα κριτήρια επιλογής του δείγματος. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο σε μορφή google forms, κατόπιν επιστάμενης βιβλιογραφικής ανασκόπησης, κυρίως διεθνών άρθρων, εκθέσεων και εμπειρικών ερευνών. Προηγήθηκε πιλοτική χορήγηση του ερωτηματολογίου προκειμένου να ελεγχθεί η εγκυρότητα του εργαλείου. Ο βαθμός αξιοπιστίας ελέγχθηκε με τον συντελεστή αξιοπιστίας Chronbach’s alpha, ο οποίος κατέγραψε αποδεκτές τιμές και στις πέντε ενότητες του ερωτηματολογίου (a=0,618-0,862). Η επεξεργασία και η περιγραφική και επαγωγική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο ΙΒΜ SPSS 26. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων σε ό,τι αφορά στο επίπεδο γνώσεων σχετικά με τη σύνδεση βιομηχανίας μόδας-ρύπανσης του πλανήτη, ορθών τρόπων διαχείρισης ρούχων ως προς την αειφορία, του κοινωνικού ρόλου της μόδας και στην άποψη για το αν ο γραμματισμός σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη της μόδας θα μπορούσε να αλλάξει τις στάσεις και τις αξίες των συμμετεχόντων. Σχετικά με την ηλικιακή ομάδα στατιστικά σημαντικές διαφορές παρουσιάζει κυρίως η ηλικιακή ομάδα 46-55 σχετικά με τα κριτήρια επιλογής ρούχων φιλικά προς το περιβάλλον. Στην επαγγελματική ιδιότητα τα επίπεδα γνώσεων σχετικά με τη σύνδεση της βιομηχανίας μόδας-ρύπανσης του πλανήτη, τα κριτήρια επιλογής ρούχων φιλικών προς το περιβάλλον και των ορθών τρόπων διαχείρισης ρούχων προς την αειφορία διαφέρουν στατιστικά σημαντικά μεταξύ των επαγγελματικών ομάδων. Στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα γνώσεων κατέγραψαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε αντίθεση με τους φοιτητές και τους ανέργους. Στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα επίπεδο κριτηρίων κατέγραψαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε αντίθεση με τους ανέργους ,ενώ και για τους ορθούς τρόπους διαχείρισης οι ελεύθεροι επαγγελματίες κατέγραψαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα έναντι των δημοσίων υπαλλήλων, των ιδιωτικών υπαλλήλων των φοιτητών και των ανέργων.el
heal.abstractThe way people choose to dress reflects a form of literacy, extending beyond the boundaries of simply covering the body with garments. It concerns knowledge, attitudes and practical selection and management of fashion products. Globalization, the culture of developed countries, especially the West, the environmental crisis and the newest concept of sustainability form new conditions and criteria for the attitude of individuals towards the management of fashion products. Sustainable development is linked to fashion because fashion is so closely linked to changing trends and the rapid replacement of products, but a practice that is considered hostile to ecological values. The purpose of this paper is to study the level of literacy regarding knowledge, attitudes and practices towards the concept of fashion, as reflected in the way and criteria that people choose to buy and use the products of the fashion industry from the perspective of sustainable development, based on gender, age group and professional status. This is quantitative research designed and implemented by the researcher from June to December 2021. The survey involved 290 people of the general population of Greece, the majority women (84.1%) without restrictions on the selection criteria of the sample. The data collection was carried out with an improvised questionnaire in google forms, which was compiled by the researcher, following a literature review of mainly international articles, theses and empirical research. The questionnaire mostly includes questions of a five-degree Likert scale. It was preceded by a pilot administration of the questionnaire in order to check the validity and reliability of the tool. The degree of reliability was checked by the Chronbach's Alpha reliability factor, which recorded acceptable values in all five sections of the questionnaire (a=0.618-0.862). The questionnaire consists of five main sections which correspond to the research questions. The processing and analysis of the data was carried out with the statistical package IBM SPSS 26, the license of which was granted by the University of Ioannina. Descriptive and inductive analysis was carried out. The findings of the survey showed statistically significant differences between the sexes in terms of knowledge levels on the connection of fashion industry global pollution, correct ways of managing clothes in terms of sustainability, the social role of fashion and the view on whether literacy on sustainable fashion development could change the attitudes and values of participants. Regarding the age group only the environmentally friendly clothing selection criteria show statistically significant differences between the age groups and specifically for the age group 46- 55 against the other three groups. About professional status the levels of knowledge about the connection of the fashion industry-pollution of the planet, the criteria for choosing environmentally friendly clothes and the correct ways of managing clothes to sustainability differ statistically significantly among professional groups. Statistically significantly lower levels of knowledge were recorded by freelancers as opposed to students and the unemployed. Regarding the criteria, statistically significantly lower levels of criteria were recorded again by freelancers as opposed to the unemployed, while for the correct management methods in terms of sustainability, freelancers recorded statistically significantly lower levels compared to civil servants, private employees of students and the unemployed.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages178 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ 2022.pdf5.57 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons