Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠατλιτζανά, Ηλιάνναel
dc.date.accessioned2022-07-18T08:39:34Z-
dc.date.available2022-07-18T08:39:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31851-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11666-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠολιτισμικό κεφάλαιοel
dc.subjectΑκαδημαϊκή επιτυχίαel
dc.subjectΜεταναστευτικό υπόβαθρόel
dc.subjectΣχολικές εμπειρίεςel
dc.subjectCultural capitalen
dc.subjectAcademic successen
dc.subjectMigratory backgrounden
dc.subjectSchool experiencesen
dc.titleΗ σχολική πορεία μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.titleThe school course of students with an immigrant background in Secondary Educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠολυπολιτισμικότητα-
heal.dateAvailable2022-07-18T08:40:34Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 148-161el
heal.abstractΗ κοινωνία είναι ένα οργανωμένο πλαίσιο όπου διαφορετικοί άνθρωποι συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν. Το φάσμα της πολιτισμικής ετερότητας αντικατοπτρίζεται στο σχολείο το οποίο αποτελεί τον καθρέφτη της κοινωνίας. Το φαινόμενο της μετανάστευσης λειτουργεί ως βασικός παράγοντας στην κοινωνική υπόσταση των μαθητών που έχουν ανατραφεί σε ένα διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο από το κυρίαρχο πρότυπο του τόπου που ζουν. Οι εμπειρίες που απέκτησαν τα άτομα αυτά στο σχολείο παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αν και η σχολική τους πορεία ξεκίνησε από ένα πολιτισμικά διαφορετικά αφετηριακό σημείο κατόρθωσαν να προσαρμοστούν σε ένα διαφορετικό πλαίσιο σε τέτοιο βαθμό ώστε να επιτύχουν την είσοδο τους και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα αυτή επιχειρεί να καταγράψει τις εμπειρίες φοιτητών -τριών με μεταναστευτικό υπόβαθρο αναφορικά με την σχολική τους πορεία. Στόχος ήταν να δομηθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της σχολικής τους εμπειρίας και διαδρομής. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη μελέτη εστίασε: ● στην γνώμη σημερινών των φοιτητών-τριών για τη βιωμένη σχολική τους εμπειρία, ● στην επίδραση του πολιτισμικού υπόβαθρου ως παράγοντα διαμόρφωσης της προσωπικότητας τους στην πορεία τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ● στον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε το πολιτισμικό τους κεφάλαιο στην εκπαιδευτική τους διαδρομή, ● στα κίνητρα που υποκίνησαν την διαδικασία της μάθησης, ● την εξέλιξή τους ως μαθητές-τριες με βάση τον παράγοντα εκπαιδευτικοί και συνομήλικοι, ● στη στάση των γονέων απέναντι στην πολιτισμική ετερότητα που αντιμετώπιζαν, ● στην διαχείριση των διαφορών του πολιτισμικού κεφαλαίου από τους ίδιους στο σχολείο και στις εξωσχολικές φιλικές σχέσεις. Η έρευνα βασίστηκε στο μοντέλο της Ποιοτικής Προσέγγισης, με χρήση του ερευνητικού εργαλείου της συνέντευξης. Διεξήχθησαν δεκατέσσερις ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις φοιτητών -τριών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από την ερευνητική μας προσπάθεια, προέκυψαν τα εξής: ✔ το μεταναστευτικό υπόβαθρο καθόρισε την διαμόρφωση της προσωπικότητας σε συνάρτηση με την πορεία στο εκπαιδευτικό σύστημα, ✔ το διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο είχε αρνητικό πρόσημο στην αλληλεπίδραση με το κοινωνικό περιβάλλον το οποίο οδήγησε στην εκδήλωση της σχολικής βίας κατά την είσοδο των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ✔ ενώ είχε θετικό πρόσημο όσον αφορά την διαμόρφωση προσωπικότητας, ✔ η γλωσσική ανεπάρκεια λειτούργησε ως τροχοπέδη στο σχολείο αλλά η έλλειψη κατοχής του κυρίαρχου πολιτισμικού κεφαλαίου δεν φάνηκε αρκετή για να εμποδίσει την ακαδημαϊκή επιτυχία, ✔ καταλυτικός παράγοντας της σχολικής επιτυχίας, της προσαρμογής και ένταξης στα νέα πολιτισμικά δεδομένα ήταν ο παράγοντας «γονέας», ✔ το βασικό κίνητρο της μάθησης ήταν η ίδια η ανάγκη για μάθηση και εκπαίδευση με καθοριστικό στοιχείο την επιθυμία για την προσαρμογή, ✔ το διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο, κατόπιν της ολοκλήρωσης της κοινωνικής ένταξης στο ελληνικό πλαίσιο, δεν διαδραμάτισε κανένα ρόλο στην διαμόρφωση της κοινωνικής ζωής των ατόμων.el
heal.abstractSociety is a well-established framework where different people co-exist and interact. The spectrum of cultural diversity is reflected in school, which constitutes a mirror of the society. The phenomenon of migration acts as a key factor in the social status of the students who have been brought up in a different cultural context to the dominant model of the place where they live in. The experiences such people acquired at school are of particular interest, because even though their school career began from a culturally diverse starting point they managed to adapt to a different context to such an extent, that they even succeeded in gaining access to higher education. This research attempts to document the experiences of students from migratory backgrounds in regard to their school education. The aim was an overall view of their school experience and path to be displayed. In particular, this study focused on: ● the opinion of today’s students about their lived school experience, ● the influence of the cultural background as a factor in personality development during their schooling in the Greek educational system, ● the way their cultural capital functioned during their educational path, ● the motivation that stimulated the learning process, ● their development as students based on the factor of educators and peers, ● the parents’ attitude towards the cultural otherness they confronted ● the self-management of the cultural capital’s difference in school and in out-of-school friendly relationships The research was based on the Qualitative Approach model, where the research tool of interview was used. Fourteen individual semi-structured interviews of students of the University of Ioannina were conducted. Our research effort resulted in the following: ✔ the immigrant background determined the personality formation in relation to the path in the educational system, ✔ the different cultural capital had a negative impact on the interaction with the social environment, which led to the manifestation of school violence incidents upon students’ entrance in the educational system ✔ while having a positive impact on personality formation, language deficiency worked as a hindrance for school, but the lack of dominant cultural capital did not appear to be sufficient to hinder academic success ✔ the catalyst for school success, adaptation and integration into the new cultural context was the factor “parents”, ✔ the main motivation for learning was the need for learning and education itself, along with the desire to adapt being a key element, ✔ the different cultural capital, after the completion of social integration in the Greek context, did not portray a role in the social life development of the individuals.en
heal.advisorNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΜπενικάζα, Λουτσιάναel
heal.committeeMemberNameΣιάκαρης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages249 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΤΛΙΤΖΑΝΑ ΗΛΙΑΝΑ 2021.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons