Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργονίκου, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2022-07-18T07:29:29Z-
dc.date.available2022-07-18T07:29:29Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31850-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11665-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΆτυπη μάθησηel
dc.subjectΜάθημα πιάνουel
dc.subjectΜουσικό σχολείοel
dc.subjectInformal learningel
dc.subjectPiano lessonel
dc.subjectMusic schoolel
dc.titleΆτυπες πρακτικές μάθησης στο μάθημα του πιάνου (υποχρεωτικό) στο Μουσικό Σχολείοel
dc.titleInformal learning practices in the compulsory piano class at music school”en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΣχολείο, Μουσικό-
heal.dateAvailable2022-07-18T07:30:29Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 117-127
heal.abstractΗ μουσική παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή των εφήβων. Ωστόσο, η σχολική μουσική εκπαίδευση σπάνια προσφέρει εμπειρίες που να σχετίζονται με τις άτυπες πρακτικές δημιουργίας μουσικής, οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους αγαπημένους τους, δημοφιλείς καλλιτέχνες. Ο τύπος της άτυπης μάθησης διαφέρει από μεθόδους της «τυπικής» μουσικής διδασκαλίας και λαμβάνει χώρα όταν ένας μαθητής είναι υπεύθυνος για τη δική του μάθηση, συχνά και χωρίς εκπαιδευτικό της μουσικής και όπου συνήθως δεν γίνεται συνειδητό πως η μάθηση λαμβάνει χώρα. Η παρούσα ερευνητική μελέτη δράσης, εξετάζει πώς οι δύο πρακτικές – «άτυπη» και «τυπική» μάθηση μουσικής – μπορούν να συνδυάζονται στο μάθημα της σχολικής τάξης. Συγκεκριμένα, εξετάζει την ενσωμάτωση / προσαρμογή άτυπων πρακτικών μάθησης στο επίσημο / τυπικό μαθησιακό περιβάλλον κατά τη διδασκαλία πιάνου σε μουσικό σχολείο με εστίαση στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας αυτής και την επίτευξη των στόχων για το μάθημα του Υποχρεωτικού Πιάνου στο Μουσικό Σχολείο. Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά στην «τυπική» και «άτυπη» μάθηση εξετάζονται από μια ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σε συγκεκριμένους ερευνητικούς τομείς της μουσικής παιδαγωγικής που αναφέρονται στην άτυπη μάθηση. Αυτά τα χαρακτηριστικά χρησιμοποιήθηκαν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση μιας οργανωμένης σειράς μαθημάτων πιάνου, ώστε να είναι εφικτή η ενσωμάτωση και των δύο (τυπική και άτυπη εκμάθηση μουσικής) στο μάθημα Υποχρεωτικού πιάνου στα Μουσικά Σχολεία. Τα δεδομένα συγκεντρώνονται μέσω συνεντεύξεων σε δύο φάσεις πριν και μετά την υλοποίηση του προγράμματος και μέσω συστηματικής παρατήρησης και σημειώσεων πεδίου. Εξετάζοντας τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά των τυπικών μεθόδων πιάνου και της άτυπης μουσικής μάθησης επιδιώκουμε να κατανοήσουμε εάν μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση παιδαγωγικής του πιάνου μέσα από τον συνδυασμό άτυπης/ τυπικής μάθησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα μάθημα πιάνου πιο ουσιαστικό, που να έχει περισσότερο νόημα για τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Η όλη μελέτη στοχεύει στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου σύνδεσης των δύο μεθόδων μάθησης.el
heal.abstractMusic plays a crucial role in the lives of teenagers. However, school music rarely offers experiences related to practical music creations, publications by their favorite popular artists. The type of informal learning differs from the methods of the "typical" music teaching class and takes place when a student is responsible for his own learning, often without educational music and where it is usually not realized that learning takes place. This action research study examines how the two practices - informal and formal music learning - can be combined in the classroom lesson. Specifically, it examines the integration / adaptation of informal practical courses in the formal learning environment when teaching piano in a music school with a focus on evaluating its effectiveness and the implementation of the Objectives for the Compulsory Piano course in the Music School. The dominant features in formal and non-formal learning are examined from a review of the existing literature in specific research areas of music pedagogy dedicated to non-formal learning. These features were used in the design and implementation of a piano course, so that it is possible to integrate both (formal and informal music learning) into the piano lesson at Music School. The data are collected through interviews in two phases before and after the implementation of the program and through systematic observation and field notes. Examining the dominant features of standard piano methods and non-formal music learning, we seek to understand whether a more comprehensive piano pedagogical approach through a combination of non-formal / formal learning could lead to a more meaningful piano lesson. The whole study aims to better understand how the two learning methods are connected.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΧρηστάκος, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages133 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΕΩΡΓΟΝΙΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 2022.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons