Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒαρδάκα, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2022-06-07T07:54:48Z-
dc.date.available2022-06-07T07:54:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31812-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11627-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectεπιδείξεις μόδας, θεατής, event, χώρος, εμπειρία, σώμα, περιήγηση, πασαρέλα, αρχιτεκτονική, Architectural promenade, ψηφιακή αναπαράστασηel
dc.subjectfashion shows, spectator, space, experience, body, tour, catwalk, architecture, Architectural promenade, digital representationen
dc.titleΟ θεατής στον μεταλλασσόμενο τόπο δυνατοτήτων των επιδείξεων μόδαςel
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΑρχιτεκτονική
heal.dateAvailable2022-06-07T07:55:49Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.publicationDate2022-03-09-
heal.abstractΗ βιομηχανία της μόδας από τα μέσα του 19ου αιώνα και ύστερα κατείχε σημαντική θέση στην κοινωνία, με τους Οίκους Μόδας σταδιακά να αντιλαμβάνονται την επιρροή των θεαματικών fashion shows και να δημιουργούν σενάρια που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τον θεατή. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η διαμόρφωση του χώρου των επιδείξεων, όπου πραγματώνεται η ανάγκη της μόδας να παρουσιάζεται μέσα από ένα οπτικό συγκείμενο-context, στο οποίο συνυπάρχουν η παρατήρηση και το βίωμα της αρχιτεκτονικής. Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει με ποιον τρόπο έχει μεταβληθεί η «θέση» του θεατή σε σχέση με τις αλλαγές της ιδέας των fashion show και την εξέλιξή τους μέσα στον χρόνο. Εστιάζοντας στην περίοδο του 1990 και μετά, σημείο καμπής στην ιστορία της πασαρέλας, όταν τα fashion shows μεταμορφώνονται σε καλλιτεχνικά event και πλέον δεν αποσκοπούν αποκλειστικά στην προώθηση των ρούχων αλλά δημιουργούν αφηγήσεις σχολιάζοντας σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. Η κίνηση και ο χώρος συντελούν στη δημιουργία ενός event, κατά το οποίο ο χώρος γίνεται αντιληπτός σε σχέση με τον σκοπό για τον οποίο χρησιμοποιείται. Η σχεδιασμένη, ή μη, δραστηριότητα στον τόπο της επίδειξης συνδέεται άρρηκτα με τις παραστάσεις που διαδραματίζονται ταυτόχρονα, αυτή των μοντέλων, των θεατών και των φωτογράφων, ώστε να δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα που θα έχει αντίκτυπο στον θεατή συνιστώντας μια διαφορετική εμπειρία. Μέσα από την ανάγνωση σημαντικών επιδείξεων μόδας στο κοινωνικό – πολιτικό και πολιτισμικό τους πλαίσιο, διαφαίνεται η διαλεκτική σχέση της μόδας με το κοινωνικό γίγνεσθαι.el
heal.abstractThe fashion industry from the mid-19th century and onwards held an important place in society, with the Fashion Houses gradually realizing the influence of the spectacular fashion shows and creating scenarios that have the potential to affect the viewer. The configuration of the space where the runway show is taking place, plays an important role in this, as the need for fashion is realized, to be presented through a visual context, in which the observation and the experience of architecture coexist. This research paper examines how the ‘position’ of the viewer has changed in relation to the changes in the idea of fashion shows and their evolution over time. Focusing on the period from 1990 onwards, a turning point in the history of the catwalk, when fashion shows are transformed into artistic events and no longer aim exclusively at promoting clothes but create narratives commenting on contemporary social issues. The movement and the space contribute to the creation of an event, in which space is perceived in relativity to the cause of which it is created. The planned, or not, activity at the venue is inextricably linked to the performances that take place at the same time, that of the models, the spectators, and the photographers, in order to create an atmosphere that will have an impact on the spectator, thus constituting a different experience. Through the reading of important fashion shows in their socio-political and cultural context, the dialectical relationship of fashion with the society becomes apparent.en
heal.advisorNameΚοτζιά, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚριαρά, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΦιλοξενίδου, Κορνηλίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ερευνητική Εργασία_Εύη Βαρδάκα.pdf17.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons