Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτρατιάδου-Παρασκευά, Ελισάβετel
dc.date.accessioned2022-05-31T09:00:45Z-
dc.date.available2022-05-31T09:00:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31798-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11613-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.subjectΜουσική αγωγήel
dc.subjectΣχολή τυφλώνel
dc.subjectVisual impairmenten
dc.subjectMusic educationen
dc.subjectSchool for the blinden
dc.titleΗ μουσική αγωγή σε παιδιά με αναπηρία στην όρασηel
dc.titleMusic education of children with visual impairmentsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑναπηρία-
heal.dateAvailable2022-05-31T09:01:45Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 68-74el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μία ποιοτική έρευνα, η οποία έχει ωςαντικείμενο μελέτης τον ρόλο που διαδραματίζει η μουσική αγωγή στη ζωή παιδιών μεαναπηρία στην όραση και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται το μάθημα της μουσικής στο σχολείο. Το πρώτο μέρος της έρευνας διερευνά τα ποικίλαχαρακτηριστικά της τύφλωσης, το δεύτερο μέρος αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι και τοτελευταίο μέρος περιλαμβάνει την ανάλυση των συνεντεύξεων και τα συμπεράσματα πουπροκύπτουν.Το ερευνητικό εργαλείο που αξιοποιήθηκε για την περισυλλογή δεδομένων της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ημιδομημένη συνέντευξη. Το δείγμα αποτέλεσαν 4μαθητές, 8 έως 9 ετών με αναπηρία στην όραση που φοιτούν στη Σχολή ΤυφλώνΘεσσαλονίκης και 3 εκπαιδευτικοί μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, με βάση θεματικούςάξονες τα παιδιά ερωτήθηκαν πώς βιώνουν τη σχέση τους με τη μουσική και τι δυσκολίεςμπορεί να αντιμετωπίζουν. Παράλληλα, ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς μουσικής ναμοιραστούν την δική τους εμπειρία και να μιλήσουν σχετικά με το επάγγελμά τους.Οι ερωτήσεις εστίασαν σε θέματα που αφορούν τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτηςκαι ήταν ανοικτές και ευέλικτες, επιτρέποντας στους ερωτώμενους να προχωρήσουν σεβάθος. Τέλος, τα ερωτήματα που χρησιμοποιήθηκαν, προέκυψαν από την αντίστοιχηβιβλιογραφία και μέσω αυτών εκφράστηκαν οι απόψεις των μαθητών και τωνεκπαιδευτικών σχετικά με τη σημασία της μουσικής, τον τρόπο που γίνεται το μάθημα της μουσικής αγωγής στο σχολείο και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν. Οι απαντήσεις πουεκμαιευτήκαν από τα ερωτήματα ηχογραφήθηκαν και ακολούθησε η συστηματική τους απομαγνητοφώνηση.Η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της θεματικής ανάλυσης. Πιοσυγκεκριμένα, το στάδιο της ανάλυσης περιεχομένου είναι θεμελιώδες γιατί τότε ταποιοτικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί μέσω των συνεντεύξεων, νοηματοδοτούνται. Μεαυτό τον τρόπο μπορούν να δοθούν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που είτε είχαντεθεί από πριν είτε προέκυψαν κατά την διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας.el
heal.abstractThis diploma thesis is a qualitative research, which has as its object the role played by music education in the lives of children with visual impairments and the way in which music is taught at school. The first part of the research is related to the various characteristics of blindness, the second part is the research part and the last part includes the analysis of the interviews and the conclusions that emerge. The research tool that was used to collect data of this work is the semi-structured interview. The sample consisted of 4 students aged 8 to 9 with visual impairments attending the School for the Blind of Thessaloniki and 3 music teachers. More specifically, based on thematic axes, the children were asked how they experience their relationship with music and what difficulties they may face. At the same time, music educators were asked to share their own experience and talk about their profession. The questions focused on topics related to the research questions of the study and were open and flexible, allowing respondents to proceed in depth. Finally, the questions used arose from the relevant literature and through them the views of students and teachers were expressed on the importance of music, the way music education is taught at school and what difficulties they face. The answers that elicited from the questions were through audio and written recording and finally a transcript. The data was processed through thematic analysis. More specifically, the stage of content analysis is fundamental because then the qualitative data that has been collected through the interviews, is meaningful. In this way, answers can be given to the research questions that were either asked in advance or arose during the research process.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages74 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΤΡΑΤΙΑΔΟΥ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ 2022.pdf578.11 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons