Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπούτση, Δήμητραel
dc.date.accessioned2021-12-07T08:09:17Z-
dc.date.available2021-12-07T08:09:17Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31523-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11344-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΝοσηλευτήςel
dc.subjectΠαιδιατρικήel
dc.subjectΦλεβικός καθετήραςel
dc.subjectNurseen
dc.subjectPediatricsen
dc.subjectVenous catheteren
dc.titleΚατανοώντας με ποιοτική μελέτη τις βιωμένες εμπειρίες των νοσηλευτών παιδιατρικών τμημάτων αναφορικά με τη διαδικασία του φλεβικού καθετηριασμού παιδιώνel
dc.titleUnderstanding with a qualitative study the lived experiences of pediatric nurses regarding the process of venous catheterization of childrenen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΝοσηλευτής-
heal.dateAvailable2021-12-07T08:10:17Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 35-38el
heal.abstractΤα παιδιά που βρίσκονται σε νοσηλεία στο νοσοκομείο συνήθως χρειάζονται αγγειακή πρόσβαση για χορήγηση υγρών ή φαρμάκων. Τις περισσότερες φορές είναι αποτυχημένες οι προσπάθειες για την τοποθέτηση περιφερικών ενδοφλέβιων καθετήρων και χρειάζονται περισσότερες από μία προσπάθειες. Η διαδικασία αυτή αγχώνει ένα παιδί οπότε ο νοσηλευτής θα πρέπει να το μεταχειριστεί με ιδιαίτερο τρόπο. Έτσι οι νοσηλευτές καλούνται να διαχειριστούν απρόβλεπτες καταστάσεις που συμβάλουν στο εργασιακό άγχος και τους κάνει να αισθάνονται τουλάχιστον φοβισμένοι. Στην παρούσα εργασία οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τα βιώματά τους αναφορικά με τις επικοινωνιακές δεξιότητες που απαιτούνται κατά την κλινική πράξη, και τα δυσάρεστα συναισθήματα όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο φλεβικό καθετηριασμό. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής ανάλυσης δείχνουν ότι οι νοσηλευτές δίνουν μεγάλη σημασία στις επικοινωνιακές δεξιότητες, και κυρίως στις λεκτικές. Επομένως μέσα από τα βιώματά τους δηλώνουν πως η ευχάριστη επικοινωνία και η παροχή ασφάλειας τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς μπορεί να συμβάλει θετικά στην αποτελεσματική φλεβοκέντηση. Από τα αποτελέσματα της ποιοτικής ανάλυσης προκύπτει ότι τα συναισθήματα και οι αντιλήψεις που διατηρούν οι νοσηλευτές για τον εαυτό τους επηρεάζουν την έκβαση της κλινικής πράξης. Οι νοσηλευτές δεν αισθάνονται πλήρη σιγουριά σε σχέση με τη διαδικασία της φλεβοκέντησης και το συναίσθημα αυτό επηρεάζει την έκβαση της πράξης. Οι συμμετέχοντες επιθυμούν τη λήψη υποστήριξης από το περιβάλλον τους προκειμένου να αισθάνονται πιο σίγουροι για τον εαυτό τους στη διαδικασία του φλεβικού καθετηριασμού.el
heal.abstractHospitalized children usually need vascular access for fluids or medication. Attempts to place peripheral intravenous catheters are often unsuccessful and require more than one attempt. This procedure stresses a child so the nurse should treat it in a special way. So nurses are called upon to manage unforeseen situations that contribute to work stress and make them feel at least scared. In our study, participants expressed their experiences regarding the communication skills required during clinical practice, and the unpleasant feelings when experiencing difficulties in venous cauterization. The results of the qualitative analysis show that nurses attach great importance to communication skills, and especially to verbal ones. Therefore, through their experiences, they state that pleasant communication and providing security to both children and parents can contribute positively to effective venipuncture. The results of the qualitative analysis show that the feelings and perceptions that nurses maintain about themselves influence the outcome of the clinical practice. Nurses do not feel completely confident about the venipuncture procedure and this feeling affects the outcome of the operation. Participants want to receive support from their environment to feel more confident about themselves in the process of venous catheterization.en
heal.advisorNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΓκούβα, Μαίρηel
heal.committeeMemberNameΧριστοδούλου, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages38 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΟΥΤΣΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 2021.pdf623.43 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons