Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31386
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Φωτεινού, Αγγελική | el |
dc.date.accessioned | 2021-09-30T10:04:57Z | - |
dc.date.available | 2021-09-30T10:04:57Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31386 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11207 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Άγχος εξετάσεων | el |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Μαθήτριες/ές | el |
dc.subject | Λύκειο | el |
dc.subject | Γενικό λύκειο | el |
dc.subject | Test anxiety | en |
dc.subject | Emotional intelligence | en |
dc.subject | Perceptual emotional intelligence | en |
dc.subject | Students | en |
dc.subject | High school | en |
dc.subject | General high school | en |
dc.title | Άγχος εξετάσεων και αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη σε μαθήτριες και μαθητές γενικού λυκείου | el |
dc.title | Test anxiety and perceived emotional intelligence of high school students | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Παιδιά -- Άγχος | - |
heal.dateAvailable | 2021-09-30T10:05:57Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2021 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: 112-128 | el |
heal.abstract | Στόχος της ερευνητικής εργασίας μου είναι η ανίχνευση της σχέσης που μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στο άγχος εξετάσεων και την αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητριών και μαθητών γενικού λυκείου. Βασικό ερώτημα της έρευνας, που αποτελεί και έναν από τους ερευνητικούς στόχους της, είναι εάν οι μαθήτριες/ές με υψηλή/χαμηλή αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη παρουσιάζουν, αντιστοίχως, υψηλό/χαμηλό άγχος εξετάσεων. Ερευνάται επίσης η ύπαρξη διαφοροποιήσεων σε ό,τι αφορά το φύλο, τη σχολική τάξη και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων των μαθητριών/των. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν όλες/οι οι μαθήτριες/ές ενός γενικού λυκείου (Ν=205), οι οποίες/οι συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια αυτο-αναφοράς TEIQue-sf (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form) για την αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη και TAI (Test Anxiety Inventory) για το άγχος εξετάσεων καθώς και αυτοσχέδιο φύλλο με δημογραφικά ερωτήματα. Η επεξεργασία των απαντήσεων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS (Στατιστικό Πακέτο για τις Κοινωνικές Επιστήμες). Στα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης φάνηκε ότι το άγχος εξετάσεων έχει αρνητική συσχέτιση με την αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη και επηρεάζεται από το φύλο των μαθητριών/ών, με τα κορίτσια να εμφανίζουν μεγαλύτερο επίπεδο άγχους εξετάσεων. Δεν φάνηκε να υπάρχει διαφοροποίηση του άγχους εξετάσεων σε σχέση με τη σχολική τάξη ή το επίπεδο μόρφωσης του πατέρα και της μητέρας. Η αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη, εκτός από την αρνητική συσχέτιση με το άγχος εξετάσεων, δεν φάνηκε να διαφοροποιείται ως προς το φύλο, τη σχολική τάξη και το επίπεδο μόρφωσης του πατέρα και της μητέρας των μαθητριών/ών. Η έρευνά μας φιλοδοξεί να συμβάλλει στην επιστημονική συζήτηση για την εκπαίδευση προσθέτοντας νέα εμπειρικά δεδομένα στη σχετική βιβλιογραφία και να στρέψει το ερευνητικό ενδιαφέρον στην πληθυσμιακή κατηγορία των μαθητριών και μαθητών με απώτερο στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του γενικού λυκείου. | el |
heal.abstract | The aim of this research is to detect the relationship that may exist between test anxiety and perceived emotional intelligence of high school students. The main question of the research, which is one of the research goals, is whether students with high/low perceived emotional intelligence show, respectively, high/low test anxiety. The existence of differences in terms of gender, school class and educational level of the students' parents is also investigated. The sample of the research consists of all students of a general high school (N = 205), who completed the self-report questionnaires TEIQue-sf (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form) for perceptual emotional intelligence and TAI ( Test Anxiety Inventory) for test anxiety, as well as an improvised sheet with demographic questions. The answers were processed with the statistical program SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The results of the statistical analysis showed that test anxiety has a negative correlation with perceived emotional intelligence and is influenced by the gender of the students, with girls showing a higher level of test anxiety. It didn’t appear to be a difference in test anxiety in relation to the grade or the level of education of the father and the mother. Perceptual emotional intelligence, in addition to the negative correlation with test anxiety, didn’t appear to differ in gender, grade, and educational level of the parents of the students. Our research aspires to contribute to the scientific discussion on education by adding new empirical data to the relevant literature and to direct research interest to the population of students with the ultimate goal of improving the educational process of the general high school. | en |
heal.advisorName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Γιώτσα, Άρτεμις | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 130 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 2021.pdf | 1.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License