Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπανικολάου, Μαριάννα-Σωτηρίαel
dc.date.accessioned2021-09-29T09:28:16Z-
dc.date.available2021-09-29T09:28:16Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31383-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11204-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΠεριβαλλοντική συνείδησηel
dc.subjectΕυαισθητοποίησηel
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectΤΠΕel
dc.subject17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξηςel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectEnvironmental Educationen
dc.subjectEnvironmental Consciousnessen
dc.subjectAwarenessen
dc.subjectNatural Sciencesen
dc.subjectICTen
dc.subject17 Sustainable Development Goalsen
dc.subjectPreschool Educationen
dc.titleΑνάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και διδασκαλία φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση, στο πλαίσιο των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCOel
dc.titleDevelopment of environmental awareness and teaching of natural sciences in pre-school education, in the framework of the 17 UNESCO Sustainable Development Goalsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμες-
heal.dateAvailable2021-09-29T09:29:17Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: 389-415el
heal.abstractΗ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έχει αναπτυχθεί εδώ και δεκαετίες, εξαιτίας των αυξανόμενων περιβαλλοντικών προβλημάτων, με κύριο στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μελλοντικών πολιτών. Σύμφωνα με έρευνες, σημαντική είναι η εφαρμογή των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από τις μικρές ηλικίες ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση, να ευαισθητοποιηθούν και να διαμορφώσουν περιβαλλοντικό ήθος και φιλική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον. Η παρούσα ερευνητική μελέτη εξετάζει εάν είναι εφικτή η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης σε μαθητές προσχολικής ηλικίας με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO. Επίσης διερευνά κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν τις αιτίες των περιβαλλοντικών προβλημάτων με βάση τις Φυσικές Επιστήμες. Τέλος εξετάζει, ποια η συμβολή ενός κατάλληλα σχεδιασμένου διδακτικού εργαλείου με χρήση των ΤΠΕ, στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 μαθητές προσχολικής ηλικίας δημόσιου νηπιαγωγείου, οι οποίοι παραχώρησαν συνέντευξη πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση. Επιπλέον, συμμετείχαν οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι κατέγραψαν τις δικές τους παρατηρήσεις μέσω ερωτηματολογίου. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές συμμετέχοντας σε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα σχεδιασμένο με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO και με την συμβολή των ΤΠΕ, ανέπτυξαν περιβαλλοντική συνείδηση, ευαισθητοποιήθηκαν σε σημαντικό βαθμό και κατανόησαν τις αίτιες των περιβαλλοντικών προβλημάτων μέσω των Φυσικών Επιστημών. Τέλος, αναδείχθηκε η σημαντικότητα των ΤΠΕ στην προσχολική εκπαίδευση και πως η χρήση του διδακτικού εργαλείου (ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι) συνέβαλε προς αυτή την κατεύθυνση.el
heal.abstractEnvironmental Education has been developed for decades, due to the growing environmental problems, with the main goal of raising environmental awareness of future citizens. According to research, it is important to implement environmental education programs from an early age so that students develop environmental awareness, form an environmental ethos and friendly attitude and behavior towards the environment. This research study, examines whether it is possible to develop environmental awareness in preschool students based on the 17 UNESCO Sustainable Development Goals. It also explores whether students can understand the causes of environmental problems based on Natural Sciences. Finally, it examines the contribution of a properly designed teaching tool using ICT to the development of students' environmental awareness. The research involved 18 preschool students of a public kindergarten, who gave an interview before and after the teaching intervention. In addition, students' parents participated, who recorded their own observations through a questionnaire. From the analysis of the results of the research, it was found that students, participating in an environmental program designed based on the 17 UNESCO Sustainable Development Goals and with the contribution of ICT, developed environmental awareness, became significantly more aware and understood the causes of environmental problems through Natural Sciences. Finally, the importance of ICT in pre-school education was highlighted and how the use of the teaching tool (digital educational game) contributed in this direction.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages424 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ-ΣΩΤΗΡΙΑ 2021.pdf17.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons