Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπότσαρη, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2021-09-17T09:56:30Z-
dc.date.available2021-09-17T09:56:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31359-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11180-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιασκευήel
dc.subjectΔιασκευαστικές τεχνικέςel
dc.subjectΑριστοφάνηςel
dc.subjectΚωμωδίαel
dc.subjectΑφηγηματολογίαel
dc.subjectΑφηγηματικές τεχνικέςel
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΚόμικςel
dc.subjectΕικονογραφημένα βιβλίαel
dc.subjectAdaptationen
dc.subjectAdaptive techniquesen
dc.subjectAristophanesen
dc.subjectComedyen
dc.subjectNarrativeen
dc.subjectNarrative techniquesen
dc.subjectChildren 's literatureen
dc.subjectComicsen
dc.subjectIllustrated booksen
dc.titleΈργα του Αριστοφάνη σε διασκευή για παιδιά των Αποστολίδη Τ., Μανδηλαρά Φ. και Καραΐσκου Χ.el
dc.titleAdaptations from Aristophanes in books for children Apostolides T., Mandilaras F. and Karaiskou Ch. 2006-2008en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑριστοφάνης, 438-338 π.Χ. -- Διασκευές-
heal.dateAvailable2021-09-17T09:57:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: 108-112el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τις διασκευές για παιδιά τριών κωμωδιών του Αριστοφάνη. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στις διασκευές των κωμωδιών «Όρνιθες» (416 π.Χ.), «Βάτραχοι» (405 π.Χ.) και «Πλούτος» (338 π.Χ.). Η σύγκριση με τα έργα του Αριστοφάνη έγινε σε εννέα εικονογραφημένα βιβλία και κόμικς για παιδιά τριών διασκευαστών: των Τάσου Αποστολίδη, Φίλιππου Μανδηλαρά και Χρυσάνθης Καραΐσκου. Οι διασκευές αυτές δημοσιεύθηκαν στο χρονικό διάστημα από το 2006 έως το 2018. Ως μέθοδος προσέγγισης των προαναφερόμενων διασκευών για παιδιά ορίστηκε η αφηγηματική ανάλυση σύμφωνα με τον G.Genette σε συνδυασμό με την προσέγγιση της εικονογράφησης από τον Perry Nodelman και την Αγγελική Γιαννικοπούλου. Η ανάλυση και η μελέτη των διασκευών έγινε με βάση τον δημιουργό τους. Κάθε διασκευαστής και τα έργα του μελετώνται χωριστά και στη συνέχεια γίνεται σύγκριση των έργων και των τριών διασκευαστών αναφορικά με το έργο τους σε κείμενο και εικόνα. Το πρώτο κεφάλαιο αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται χρήσιμες έννοιες και ορισμοί ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο ανάλυσης των διασκευών. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται συνοπτική αναφορά στον ποιητή Αριστοφάνη και στα έργα του. Στο τρίτο, τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση των τριών διασκευών των έργων του Αριστοφάνη «Πλούτος», «Βάτραχοι» και «Όρνιθες» των Αποστολίδη, Μανδηλαρά και Καραΐσκου. Στις υποενότητες των κεφαλαίων γίνεται καταγραφή των διασκευαστικών και αφηγηματικών τεχνικών, μελετώνται η εικονογράφηση, και η σχέση κειμένου και παρακειμένου, οι χαρακτήρες και οι έννοιες του χώρου και του χρόνου. Η παρούσα μελέτη διαφοροποιείται από ήδη υπάρχουσες μελέτες, καθώς επιδιώκει με την κειμενική ανάλυση και των εννέα διασκευών να παρουσιάσει τις διασκευαστικές αφηγηματικές τεχνικές που ακολούθησαν οι υπό μελέτη δημιουργοί για την δημιουργία δευτερογενούς έργου, μέσω των οποίων το αρχικό κείμενο μετατρέπεται σε κείμενο κατάλληλο για παιδιά. Ειδικότερα, διερευνάται ποιος είναι ο ρόλος των διαλογικών μερών των αφηγηματικών κειμένων και ποια η σχέση τους με το αρχικό έργο. Επίσης εξετάζεται η συνέργεια κειμένου και εικόνας αλλά και η σχέση κειμενικών και παρακειμενικών στοιχείων, ο ρόλος του αφηγητή και του αναγνώστη και η σχέση του χρόνου και του χώρου στην εξέλιξη της ιστορίας.el
heal.abstractThe present work studies three comedies by Aristophanes that have been adapted for young readers. In particular, it focuses on the adaptations of the comedies “The Birds” (translit. Ornithes) (416 BC), “Frogs” (405 BC) and “Plutus” (or: “Wealth”) (338 BC). The comparison with the works of Aristophanes was made in nine illustrated books and comics for children of three adapters: Tassos Apostolidis, Filippos Mandilaras and Chrysanthis Karaiskou. These adaptations were published in the period from 2006 to 2018. Τhe narrative analysis as defined by G. Genette was used as a method of approaching the aforementioned adaptations for children, along with the approach to illustration by Perry Nodelman and Aggeliki Giannikopoulou. The analysis and study of the adaptations was carried out based on their creator. Each adapter and his works are studied separately and then the works of all three adapters are compared with regard to their work in text and illustration. The first chapter consists of two parts. In the first part useful concepts and definitions are introduced while the second part presents the theoretical framework for the analysis of the adaptations. In the second chapter there is a brief reference to the poet Aristophanes and his works. The third, fourth and fifth chapters include an analysis of the three adaptations of Aristophanes' works “Plutus”, “Frogs” and “The Birds” by Apostolidis, Mandilara and Karaiskou. In the subsections of the chapters, the adaptive and narrative techniques are recorded and the illustration, the relation of text and context, the characters and the concepts of space and time are also examined. The present study differs from the existing studies, as with the textual analysis of all nine adaptations, it aims to present the adaptive and narrative techniques implemented by the creators under study for a spin-off work, through which the original text is converted into a text suitable for children. More specifically, it investigates the role of the conservational exchanges of the narrative and their relation to the original work. The synergy of text and image is also examined, as well as the relationship between textual and contextual elements, the role of the narrator and the reader, and the relationship between time and space throughout the story.en
heal.advisorNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέταel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages137 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2021.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons