Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκάτσα, Τατιανή
dc.date.accessioned2021-07-01T08:09:48Z-
dc.date.available2021-07-01T08:09:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31177-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11004-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣχολική επιθετικότηταel
dc.subjectΈφηβοιel
dc.subjectΜαθητές λυκείωνel
dc.subjectΣυσχετίσειςel
dc.subjectΨυχολογικά συμτώματαel
dc.subjectΚοινωνικοοικονομικοί παράγοντεςel
dc.titleΤα φαινόμενα της σχολικής επιθετικότητας και η σχέση τους με την ψυχική υγεία στο περιβάλλον του σχολείουel
dc.titleThe effects of school violence and their relationship with mental health in the school environmenten
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleμια πολυεπίπεδη διερεύνηση σε λύκεια της Βορειοδυτικής Ελλάδαςel
heal.secondaryTitlea multilevel research on northwest high schools of Greeceen
heal.classificationΣχολική επιθετικότητα-
heal.dateAvailable2021-07-01T08:10:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 107-126el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη αποσκοπεί να προσδιορίσει τον επιπολασμό της σχολικής επιθετικότητας σεδείγμα εφήβων μαθητών σε Λύκεια στη Ελλάδα καθώς και τις συσχετίσεις της σχολικήςεπιθετικότητας με σωματικά, τα ψυχολογικά συμπτώματα των εφήβων και μεκοινωνικοοικονομικούς παράγοντες. Το δείγμα αφορούσε 5614 εφήβων μαθητών, 15-18 χρονώνπου φοιτούσαν σε 25 Γενικά Λύκεια της Βορειοδυτικής Ελλάδας, Λύκεια στην τυπική αστικήπεριοχή της Καλλιθέας στην Αθήνα και Λύκεια της νησιωτικής περιοχής της Ελλάδας, της Πάρου.Η μελέτη έγινε σε δύο φάσεις: στην πρώτη φάση χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο διαλογήςψυχιατρικών συμπτωμάτων, το οποίο περιελάμβανε μια συνοπτική αξιολόγηση τωνσυμπτωμάτων που εκτιμά η συνέντευξη CIS-R που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη. Με τη μέθοδοτης στρωματοποιημένης τυχαίας δειγματοληψίας επιλέχτηκαν 2431 μαθητές, για νασυμμετέχουν στη δεύτερη φάση της αναλυτικής ηλεκτρονικής συνέντευξης. Η σχολικήεπιθετικότητα μετρήθηκε με το αναθεωρημένο ερωτηματολόγιο του Olweus, τα ψυχιατρικάσυμπτώματα με την αναθεωρημένη κλινική διαγνωστική συνέντευξη (CIS-R) και τα σωματικάσυμπτώματα με κατάλληλο ερωτηματολόγιο ανάλογης μελέτης του Παγκόσμιου ΟργανισμούΥγείας. Οι κοινωνικοδημογραφικές μεταβλητές εκτιμήθηκαν με αυτο-αναφορά από τουςμαθητές.Το 10,4 % των μαθητών αναφέρει ότι υπήρξε θύμα επιθετικότητας και το 16,5% αναφέρειεμπλοκή ως θύτης. Συχνή εμπλοκή ωστόσο (τουλάχιστον μια φορά ανά εβδομάδα) είχανλιγότερα παιδιά (1,4% και 2,8% αντίστοιχα). Οι θύτες παρουσιάζουν σταθερή και γραμμικήσυσχέτιση με τα ψυχιατρικά συμπτώματα, ενώ τα θύματα παρουσίασαν συσχέτιση κυρίως με τησοβαρή ψυχιατρική συμπτωματολογία. Τόσο οι θύτες όσο και τα θύματα ήταν πιο πιθανό νααναφέρουν «πόνο στη μέση» στην πολυμεταβλητή ανάλυση. Η συμπεριφορά του θύτη φαίνεταινα επηρεάζεται από τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειας και από την ανεργία του πατέρα. Η παχυσαρκία συσχετίζεται με τη θυματοποίηση. Το είδος της εργασίας του πατέρα επηρεάζειτους θύτες. 104Συνoπτικά, οι εμπλεκόμενοι έφηβοι μαθητές στη σχολική επιθετικότητα εμφανίζουν σωματικά καιψυχιατρικά συμπτώματα. Σημαντικοί οικονομικοί και κοινωνικοί παράγοντες φαίνονται ναεπηρεάζουν την εμπλοκή των μαθητών στη σχολική επιθετικότητα.el
heal.abstractThis study aims to determine the prevalence of school aggression among adolescents livingstudents in high schools in Greece and the associations of school aggression with physical,psychological symptoms of adolescents ands ocioeconomic factors. The sample involved 5614adolescents students, 15 to 18 years who were enrolled in 25 general high schools north westernGreece, Schools in typical residential area of Kallithea in Athens and Schools island region ofGreece, Paros. The study was conducted in two phases: the first phase screened with a symptomsquestionnaire, which included a brief assessment of symptoms does the CIS-Rinter viewused inthe study. Instratified random sampling were selected 2431 students to participate in the secondphase of the analytical electronic interview. The school aggression was measured by the revisedquestionnaire Olweus, psychiatric symptoms with the revised clinical diagnostic interview(CISR)andsomatic symptoms with appropriate questionnaire similar study of the World HealthOrganization. The sociodemographic variables were assessed byself-report of their students. The10.4% of students reported that there was a victim of aggressionand16.5% report involvement asperpetrator. Frequent involvement however(at least once per week) had fewer children(1.4% and2.8% respectively). Βullies have stable and linear correlation with psychiatric symptoms, while thevictims showed no correlation mainly with serious psychiatric symptomatology. Both bullies andvictims were more likely to report "back pain" in the multivariate analysis. The behavior of theperpetrator seems to be influenced by the economic difficulties of the family and theunemployed father. Obesityis associated with victimization. The kind of father' s work affectstheir bullies.Overall, the involved adolescent students in school aggression exhibit somatic and psychiatricsymptoms. Major economic and social factors appear to affect pupils' involvement in schoolaggressionel
heal.advisorNameΣκαπινάκης, Πέτροςel
heal.committeeMemberNameΣκαπινάκης, Πέτροςel
heal.committeeMemberNameΜαυρέας, Βενετσάνοςel
heal.committeeMemberNameΔαμίγος, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚαραγιάννη-Καραγιαννοπούλου, Ευαγγελίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝτζάνη, Ευαγγελίαel
heal.committeeMemberNameΠετρίκης, Πέτρος
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages155 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΓΚΑΤΣΑ ΤΑΤΙΑΝΗ 2015.pdf19.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons