Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρακάσης, Ευάγγελοςel
dc.date.accessioned2021-05-12T10:10:49Z-
dc.date.available2021-05-12T10:10:49Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31023-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10852-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΛουκανόςel
dc.subjectΡουβίκωναςel
dc.subjectΚικέρωναςel
dc.subjectΛίβιοςel
dc.subjectΝέρωναςel
dc.subjectImitatio Augustiother
dc.subjectLucanen
dc.subjectCaesaren
dc.subjectRubiconen
dc.subjectCiceroen
dc.subjectSenecaen
dc.titleMoras solvit belliel
heal.typejournalArticleel
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.secondaryTitleο Καίσαρας του Λουκανού στον Ρουβίκωνα (B.C. 1.183-227)
heal.generalDescriptionσσ. 283 - 316el
heal.dateAvailable2021-05-12T10:11:49Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλολογίαςel
heal.publicationDate2011-
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει Βιβλιογραφικές Παραπομπέςel
heal.abstractΤο άρθρο αυτό μελετά τους τρόπους με τους οποίους ο Λουκανός, ως εξωδιηγηματικός επικός αφηγητής, αποδομεί' την αρχική θετική εικόνα του Καίσαρα ως νέου Αινεία/Αυγούστου, όπως αυτή προκύπτει από την προσευχή του τελευταίου στο ρωμαϊκό πάνθεο των στ. 195-200, πριν από τη διέλευση του Ρουβίκωνα. Με τη βοήθεια ποικίλων διακειμένων από το ομηρικό, το βεργιλιανό και το οβιδιανό έπος, το ρητορικό έργο του Κικέρωνα, την ιστοριογραφία του Λιβίου, το τραγικό και φιλοσοφικό opus του Σενέκα, ο Καίσαρας παρουσιάζεται εν τέλει ως αντι-Αινείας (Αχιλλέας, Τύρνος), ως patriae hostis σαν τον Κατιλίνα του Κικέρωνα ή τον Αννίβα του Λιβίου, ως απερίσκε πτος οβιδιανός Φάβιος, ως δεσποτικός και απόμακρος οβιδιανός Δίας/Αύγουστος, ως μιαρός Οιδίποδας ή βάρβαρος στον Σενέκα. Η υπονόμευση αυτή της “φωνής του Καίσαρα διασφαλίζεται στο ενδο-κειμενικό επίπεδο επίσης (μέσω της σύνδεσης, λ.χ., του λόγου του Καίσαρα με την προδοτική στάση του Πομπηίου έναντι των Πάρθων στο 8° βιβλίο του Β.C.). Η αποδόμηση' αυτή του Καίσαρα ως Αινεία/Αυγούστου φέρει προφανείς πολιτικές συνδηλώσεις, καθώς ο Νέρωνας διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του ως princeps στο πλαίσιο της imitatio Augusti. Η διέλευση, τέλος, του φουσκωμένου και ορμητικού Ρουβίκωνα είναι δυνατόν να ερμηνευθεί ως μετα-γλωσσικό σχόλιο για την αφηγηματική μετάβαση από τους εισαγωγικούς στίχους στην κυρίως επική αφήγηση του πρώτου βιβλίου του Β.C.el
heal.abstractThe present paper examines the techniques used by Lucan, as the epic narrator, in order to deconstruct Caesar's initial positive image as a new Aeneas/Augustus, borne out by his prayer to the Roman pantheon before crossing Rubicon. By means of various intertexts to the Homeric, Vergilian and Ovidian epic, Cicero's oratorical production, Livy's historical work and Senecan tragedy and philosophical discourse, Caesar is eventually depicted as an anti-Aeneas (Achilles. Turnus), as a hostis patriae like Cicero's Catiline, as an unwise Ovidian Fabius, as an authoritative and a detached Ovidian Jupiter/Augustus, as a polluted Seneean Oedipus, or as a barbarian. This undermining of Caesar's ‘voice' is further secured on the intratextual level (e.g., through the association of Caesar's words with Pompey's treacherous attitude towards the Parts in B.C. 8). This deconstruction of Caesar as Aeneas/Augustus may bcar contemporary political undertones as well, as Nero crucially fashions himself in terms of an imitatio Augusti. The crossing of a swollen and rush Rubicon is finally read as a meta-linguistic comment on the narrative transition from the introductory lines to the main epic action of B.C.'s first book.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνωνel
heal.journalNameΔωδώνη : επιστημονική επετηρίδα Τμήματος Φιλολογίας; Τομ. 40-41 (2011-2012)el
heal.journalTypepeer-reviewedel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 40-41 (2011-2012)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons