Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάσιος, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2021-05-06T10:56:50Z-
dc.date.available2021-05-06T10:56:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30987-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10816-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΝοσηλευτική Πρακτική Βασισμένη σε Ενδείξειςel
dc.subjectΝοσηλευτικήel
dc.subjectΝοσηλευτέςel
dc.subjectΦοιτητές Νοσηλευτικήςel
dc.subjectNursingen
dc.subjectNursesen
dc.subjectNursing studentsen
dc.subjectNursing Evidence Based Practiceen
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων και της ετοιμότητας των τελειόφοιτων και αποφοίτων του τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχετικά με την εφαρμογή της Νοσηλευτικής Πρακτικής βασισμένης σε ενδείξειςel
dc.titleInvestigating the views and readiness of graduates from the Department of Nursing of the University of Ioannina regarding the evidence based application of Nursing Practiceen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΝοσηλευτική-
heal.dateAvailable2021-05-06T10:57:50Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 99-106el
heal.abstractΕισαγωγή: Η Πρακτική Βασισμένη σε Ενδείξεις αποτελεί ένα ενεργό θέμα στον χώρο της Νοσηλευτικής Επιστήμης, απασχολώντας όχι μόνο τα Ευρωπαϊκά Συστήματα Υγείας αλλά και των υπολοίπων μεγάλων χωρών, όπως χώρες της Ασίας και των Η.Π.Α. Στην Ελλάδα τα βήματα προόδου βρίσκονται ακόμα σε διαπραγματευτικούς ρυθμούς χωρίς ουσιαστικά επιτεύγματα πάνω στον χώρο της Νοσηλευτικής. Επιπρόσθετα, η κατάργηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και η αναβάθμιση τους σε Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση έδωσε μια διαφορετική χροιά στο επίπεδο της Νοσηλευτικής του σήμερα. Αποτέλεσμα αυτού, ήταν να εισαχθούν δύο επιπλέον εξάμηνα υποχρεωτικής φοίτησης, πέραν του καθορισμένου, για τους φοιτητές που ήδη φοιτούσαν στο τμήμα πριν από την εισαγωγή της αλλαγής, εκπληρώνοντας τις προϋποθέσεις που προαπαιτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναγνώριση των εκπαιδευτικών ωρών. Ένα από τα μαθήματα που εισήχθη με μεγάλη βαρύτητα είναι το «Τεκμηριωμένη Νοσηλευτική Πράξη», το οποίο έχει σαν στόχο να προτρέψει τους φοιτητές να χρησιμοποιούν συμπεράσματα βασισμένα σε επιστημονική έρευνα στην καθημερινή νοσηλευτική πρακτική. Στόχος: Η συγκεκριμένη έρευνα θα προσπαθήσει να ιχνηλατήσει τα θεμέλια της νοσηλευτικής εκπαίδευσης. Θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε ακαδημαϊκά ζητήματα στοχεύοντας στις απόψεις των φοιτητών αλλά και στην ετοιμότητά τους σχετικά με την Νοσηλευτική Πρακτική Βασισμένη σε Ενδείξεις (ΝΠΒΕ). Επίσης θα διερευνηθεί η ετοιμότητα και οι απόψεις των ήδη εργαζόμενων νοσηλευτών σχετικά με την ΝΠΒΕ. Μέθοδος και Υλικό: Η συγκεκριμένη έρευνα πρόκειται να στηριχθεί στην Σχετικιστική / Ερμηνευτική Επιστημολογία αλλά και στη Θετικιστική μέθοδο. Τόσο στην επιστημολογία όσο και στη μεθοδολογία θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας. Στο ποιοτικό μέρος της μελέτης εξερευνήθηκε η ετοιμότητα των τελειόφοιτων νοσηλευτών ως προς τη ΝΠΒΕ μέσω της διερεύνησης του προγράμματος σπουδών, της παρατήρησης 9 μαθημάτων αλλά και μέσω της δημιουργίας μιας βιωματικής ενημέρωσης, στην οποία υπήρχε αλληλεπίδραση του κοινού με τον ερευνητή. Τέλος, διερευνήθηκε η διδασκαλία διδακτικών ωρών που σχετίζονται με την πρακτική βασισμένη σε ενδείξεις και κατά πόσο υποστηρίζεται η χρήση της ένδειξης στην καθημερινή κλινική πράξη. Το ποσοτικό μέρος της έρευνας βασίζεται στο ερωτηματολόγιο, το οποίο απαρτίζεται από ερωτήσεις που διερευνούν τα δημογραφικά στοιχεία του συμμετέχοντα. Στο δεύτερο μέρος χρησιμοποιείται η κλίμακα «Evidence Based Practice Readiness Survey” (EBPRS) και αποτελείται από 66 δηλώσεις που προσπαθούν να διερευνήσουν την ετοιμότητα των νοσηλευτών απέναντι στην ΠΒΕ. Η σταθμισμένη εκδοχή του ερωτηματολογίου χρησιμοποιεί 23 ερωτήσεις από τις 66 σύμφωνα με τους Patelarou et al. (2015), που το στάθμισε για τις ανάγκες της διδακτορικής της διατριβής. Δημιουργήθηκαν ακόμη 10 ερωτήσεις οι οποίες ήταν αναγκαίες για τη διερεύνηση της ετοιμότητας των φοιτητών ως προς την ΝΠΒΕ, καθώς δεν υπήρχε σταθμισμένο στα Ελληνικά εργαλείο. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε προς συμπλήρωση με την μορφή της διαβαθμισμένης κλίμακας (τύπου Likert). Αποτελέσματα: Στην ενημέρωση σχετικά με τη ΝΠΒΕ, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του προηγούμενου έτους, παραβρέθηκαν όλοι οι τελειόφοιτοι. Τα αποτελέσματα δεν ήταν καθησυχαστικά καθώς φάνηκε πως υπήρχαν αρκετά κενά και ελλείψεις. Στο ερωτηματολόγιο συμμετείχαν 80 προπτυχιακοί νοσηλευτές, 164 πτυχιούχοι, 64 με μεταπτυχιακή κατάρτιση και 3 με διδακτορικό δίπλωμα. Συμπεράσματα: Η μελέτη υποστηρίζει ότι οι Έλληνες νοσηλευτές και οι προπτυχιακοί νοσηλευτές είναι αρκετά δεκτικοί ως προς την εφαρμογή της ΠΒΕ και αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα εφαρμογής της για την αναβάθμιση της ποιότητας φροντίδας, ωστόσο εκφράζουν έντονα την ανάγκη για περαιτέρω ενημέρωση, σωστή καθοδήγηση και κατάλληλη εκπαίδευση. Συνεπώς, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για έρευνα που να εστιάζει σε αποτελεσματικές παρεμβάσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από την τεκμηριωμένη πρακτική.el
heal.abstractIntroduction: Evidence-Based Practice is an active topic in the field of Nursing Science, concerning not only the European Health Systems but also the rest of large countries such as Asia and U.S.A. In Greece, the steps of progress are still in negotiation rhythms without substantial achievements in the field of Nursing. In addition, the abolition of Technological Educational Institutions and their upgrade to Higher University Education gave a different tone to the level of Nursing today. As a result, two additional semesters of compulsory study were introduced in addition to those set for students already studying in the department before the change was introduced, fulfilling the prerequisites required by the European Union for the recognition of teaching hours. One of the courses that was introduced with great importance is the "Documented Nursing Practice" which aims to encourage students to use evidence in daily nursing practice. Objective: This research will try to trace the foundations of nursing education. We will try to analyze academic issues targeting students' views but also their readiness for Evidence-Based Nursing Practice. The readiness and views of the already working nurses regarding the EBP will also be investigated. Materials and Methods: This research is going to be based on Relativist / Interpretive Epistemology but also on Positivist Epistemology. A combination of qualitative and quantitative methodology will be used in both epistemology and methodology. In the qualitative part of the study, the readiness of the senior nurses towards NEBP was explored through the investigation of the curriculum, the observation of courses but also through the creation of an experiential information in which there was an interaction of the public with the researcher. Finally, the teaching of teaching hours related to evidence-based practice and whether it is supported to use indication in daily clinical practice was investigated. The quantitative part of the survey is based on the questionnaire which consists of questions that investigate the demographic data of the participant. The second part uses the scale "Evidence Based Practice Readiness Survey" (EBPRS) and consists of 66 statements that try to investigate the readiness of nurses for EBP. The weighted version of the questionnaire uses 23 questions out 11 of 66 according to Client et al. (2015) who weighed it for the needs of her doctoral dissertation. Another 10 questions were created which were necessary for the investigation of the students' readiness regarding the NEBP as there was no weighted tool in Greek. The questionnaire was given to be completed in the form of a graded scale (Likert type). Results: The briefing on NEBP that took place in January last year was attended by all senior students. The results were not reassuring as it seemed that there were several gaps and shortcomings. The questionnaire was filled by 80 undergraduate nurses, 164 graduates, 64 with postgraduate degree and 3 with a doctorate degree. Conclusions: The study argues that Greek nurses and undergraduate nurses are quite receptive to the implementation of EBP and recognize the need for its implementation to upgrade the quality of care, but strongly express the need for further information, proper guidance and appropriate training. Therefore, there is an urgent need for research focusing on effective interventions and training programs around documented practice.en
heal.advisorNameΤζάλλας, Αλέξανροςel
heal.committeeMemberNameΤζάλλας, Αλέξανδροςel
heal.committeeMemberNameΚατσάνος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαντζούκας, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages106 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΑΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 2021.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons