Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑυγέλης, Νίκοςel
dc.date.accessioned2021-04-30T15:49:04Z-
dc.date.available2021-04-30T15:49:04Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30962-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10791-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦιλοσοφίαel
dc.titleΡεαλισμός και ινστρουμενταλισμός στη φιλοσοφική σκέψη του Quineel
heal.typejournalArticleel
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.generalDescriptionσσ. 115-124el
heal.classificationQuine, W. V. (Willard Van Orman)
heal.dateAvailable2021-04-30T15:50:04Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλοσοφίας.el
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπέςel
heal.abstractΜε τον Quine, τον μεγαλύτερο αμερικανό φιλόσοφο του εικοστού αιώνα, αρχίζει η μεταθετικιστική περίοδος της αναλυτικής φιλοσοφίας. Η φιλοσοφία του θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί «πεφωτισμένος» εμπειρισμός, ένας εμπειρισμός δηλαδή χωρίς δόγματα, ο οποίος ανταποκρίνεται καλύτερα στα δεδομένα της σύγχρονης επιστήμης. Πρόκειται συγκεκριμένα για τα δύο δόγματα του νεότερου εμπειρισμού: τη διάκριση όλων των προτάσεων σε αναλυτικές και σε συνθετικές και τον αναγωγισμό, τη θέση δηλαδή που πρεσβεύει ότι κάθε πρόταση που έχει νόημα πρέπει να επιδέχεται αναγωγή στην άμεση αισθητηριακή εμπειρία. Μέσα από μια ένδοθεν κριτική του εμπειρισμού ο Quine υποσκάπτει τα δύο αυτά δόγματα και επαναπροσδιορίζει συνάμα τη σχέση φιλοσοφίας και επιστήμης. Αν και συμφωνεί με τον πρώιμο Wittgenstein και τον Carnap σε ό,τι αφορά το γνωσιοθεωρητικό και σημασιολογικό καθεστώς των προτάσεων της παραδοσιακής μεταφυσικής, ωστόσο δεν ασπάζεται την αυστηρή οριοθέτηση μεταφυσικής και επιστήμης, αλλά αντιλαμβάνεται διαφορετικά τη σχέση φιλοσοφίας και επιστήμης; υπάρχει δηλαδή μια σχέση συνέχειας φιλοσοφίας και επιστήμης με την έννοια ότι όσο πιο γενικά και θεωρητικά είναι τα προβλήματα, τόσο πιο πολύ τείνουν να γίνουν φιλοσοφικά.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνωνel
heal.journalNameΔωδώνη : Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Φιλοσοφίας; Τομ. 39 (2018-2019)el
heal.journalTypepeer-reviewedel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 39 (2018-2019)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons