Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκαραβέλας, Κωνσταντίνοςel
dc.date.accessioned2021-04-14T13:14:05Z-
dc.date.available2021-04-14T13:14:05Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30821-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10659-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓλώσσαel
dc.subjectΓερμανικάel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ ύπαρξη σύνθετων δημιουργικών γνωστικών ενεργειών στα ξενόγλωσσα εγχειρίδιαel
heal.typejournalArticleel
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.secondaryTitleη περίπτωση του Deutsch ein Hit!1el
heal.dateAvailable2021-04-14T13:15:05Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλοσοφίας.el
heal.publicationDate2014-
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπέςel
heal.abstractΗ ξένη γλώσσα αποτελεί καθημερινή ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου, καθώς του είναι απαραίτητη στο να επικοινωνήσει και να προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της εκπαίδευσης, της εργασίας και της καθημερινής ζωής. Είναι ανάγκη λοιπόν ο κάθε άνθρωπος που διδάσκεται μια ξένη γλώσσα να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει λειτουργικά στην επικοινωνία του. Για να επιτευχθεί ο στόχος της επικοινωνίας μέσω μιας ξένης γλώσσας, χρειάζεται ο διδασκόμενος να εξασκήσει τη σκέψη του και να αποκτήσει κατάλληλες εμπειρίες. Συνεπώς, στο ξενόγλωσσο μάθημα απαιτούνται δραστηριότητες με έντονο επικοινωνιακό χαρακτήρα που θα θέσουν το μαθητή σε αυθεντικά πεδία δράσης και που θα απαιτούν αυτενέργεια ώστε να τον οδηγήσουν πιο κοντά στην υπάρχουσα γλωσσική πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα δραστηριοτήτων με έντονο επικοινωνιακό χαρακτήρα που αποτελούν χρήσιμο εργαλείο για κάθε καθηγητή ξένης γλώσσας, όταν αυτός διδάσκει παραγωγή αλλά και κατανόηση τόσο γραπτού, όσο και προφορικού λόγου, είναι τα «παιχνίδια ρόλων» και η «πρόβα». Από το 2006 χρησιμοποιείται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσιο) για τη διδασκαλία των γερμανικών το εγχειρίδιο Deutsch ein Hit! (μέχρι τώρα χρησιμοποιείται στα σχολεία ο πρώτος τόμος και μέρος από τον δεύτερο τόμο), το οποίο συντάχτηκε υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Σύμφωνα με έρευνα της Ζαχαριουδάκη(2008), ένα ποσοστό 66,5% από 93 καθηγητές Γερμανικών, που ρωτήθηκαν, θεωρούν ότι το συγκεκριμένο εγχειρίδιο δεν προάγει καθόλου ή προάγει λίγο την ικανότητα παραγωγής προφορικού λόγου των μαθητών. Με αφετηρία τη συγκεκριμένη έρευνα η παρέμβαση αυτή προσπαθεί να εστιάσει τη συζήτηση στην ύπαρξη επικοινωνιακών δραστηριοτήτων στο εγχειρίδιο Deutsch ein Hit 1!. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθεί το μοντέλο του Τσοπάνογλου για την ανάλυση εγχειριδίων ξένων γλωσσών και αξιολόγησή τους ως προς την καταλληλότητα για επιδίωξη επικοινωνιακών στόχων.el
heal.publisherΟσελότοςel
heal.journalNameΝέα Παιδεία; Τομ 150 (2014)el
heal.journalTypepeer-reviewedel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ( Ανοικτά)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons