Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠανταζή, Αμαλίαel
dc.date.accessioned2021-04-08T09:49:54Z-
dc.date.available2021-04-08T09:49:54Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30771-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10610-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectChange Laboratoryen
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectΘεωρία της δραστηριότηταςel
dc.subjectΠαιδική βιβλιοθήκηel
dc.subjectScience Educationen
dc.subjectActivity theoryen
dc.subjectChildren's libraryen
dc.titleΗ μέθοδος του Change Laboratory στη μη τυπική εκπαίδευση στις Φυσικές επιστήμεςel
dc.titleChange laboratory method at non formal education in Science educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές επιστήμες-
heal.dateAvailable2021-04-08T09:50:54Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 87-91el
heal.abstractΗ μέθοδος Change Laboratory βασίζεται στην κοινωνικο- πολιτισμική Θεωρία της Δραστηριότητας και στην έννοια της Επεκτατικής Μάθησης. Δίνει βαρύτητα στη μέθοδο της διπλής διέγερσης (double stimulation) εστιάζοντας στη διαμορφωτική παρέμβαση που καλείται να κάνει. Το Change Laboratory χρησιμοποιείται σε μικρές ομάδες εργασίας με σκοπό την καλύτερη και πιο παραγωγική λειτουργία τους. Η κάθε ομάδα καλείται να οργανώσει, να πειραματιστεί και δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο δραστηριότητας εξαλείφοντας τις εντάσεις και τη δυσχερή επικοινωνία. Οι Φυσικές Επιστήμες αποκτούν όλο και πιο ενεργό ρόλο στην κοινωνική ζωή. Ταυτόχρονα αποτελούν εργαλείο σε ανάλογες παρεμβάσεις χρησιμοποιώντας τη Θεωρία της Δραστηριότητας. Σκοπός την παρούσας έρευνας ήταν μέσω ενός προγράμματος Φυσικών Επιστημών να αναδιοργανωθεί το μοντέλο δραστηριότητας των εθελοντών μιας παιδικής βιβλιοθήκης στην πόλη των Ιωαννίνων δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο δραστηριότητας το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις πεποιθήσεις των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα η παρούσα έρευνα επιχειρεί αρχικά να προσδιορίσει τα συστήματα δραστηριότητας που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και πως αυτά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Επίσης παρουσιάζει τον τρόπο που συνέβαλε η διδακτική των Φυσικών Επιστημών στη διεξαγωγή του Change Laboratory, προβάλλοντας τις απόψεις των γονέων, των εθελοντών αλλά και των μαθητών. Ακόμη, προσδιορίζονται οι αντιφάσεις που αναδύθηκαν κατά τη διάρκεια της παρούσας εργασίας. Μελετά επίσης, τα χρονικά επίπεδα της παρέμβασης του Change Laboratory αλλά και τη συμμετοχή των γονέων στα προγράμματα της παιδικής βιβλιοθήκης σε σχέση με τα χρονικά επίπεδα. Το τελευταίο θέμα που εξετάζει η παρούσα εργασία είναι η συμβολή της έρευνας αυτής στην αλλαγή του συστήματος δραστηριότητας της Παιδικής Βιβλιοθήκης. Η έρευνα διήρκησε 4 μήνες (Οκτώβριος 2019 – Ιανουάριος 2020) και έλαβαν μέρος 10 συμμετέχοντες σε μεικτές ομάδες. Οι ομάδες αυτές απαρτιζόταν από γονείς-εθελοντές της παιδικής βιβλιοθήκης, εκπροσώπους του οργανισμού που της ΧΕΝ που ανήκει η παιδική βιβλιοθήκη αλλά και την παιδαγωγό της παιδικής βιβλιοθήκης. Το δείγμα της έρευνας ήταν όλες εργαζόμενες γυναίκες. Ο μέσος όρος ηλικίας των συμμετεχόντων ήταν Μ.Ο 41,9 έτη. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης η παιδική βιβλιοθήκη χρησιμοποιήθηκε ως χώρος εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών. Τα παιδιά που συμμετείχαν ήταν ηλικιών 5- 10 ετών και ασχολήθηκαν με ενότητες των Φυσικών Επιστημών με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού για τις Φυσικές Επιστήμες. Για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων αξιοποιήθηκε το εργαλείο ποιοτικής ανάλυσης Nvivo12. Τα συνολικά δεδομένα αποτέλεσαν οι ηχογραφημένες συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν με τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της παρέμβασης, τα σχέδια των μαθητών αλλά και έντυπο υλικό που παρείχαν οι συμμετέχοντες για το σκοπό της έρευνας. Ακόμη, τα δεδομένα εμπλουτίστηκαν από σημειώσεις πεδίου της ερευνήτριας. 11 Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι ένας χώρος Άτυπης Εκπαίδευσης όπως αυτός της βιβλιοθήκης λειτούργησε ως εύφορο πεδίο σχεδιασμού και εφαρμογής παρεμβάσεων όπως το Change Laboratory. Οι φυσικές επιστήμες φαίνεται να λειτούργησαν θετικά σε αυτή τη διαδικασία καθώς δημιούργησαν τις κατάλληλες συνθήκες ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την εφαρμογή της παρέμβασης. Επίσης, εξετάζοντας τα γειτονικά συστήματα δραστηριότητας υπό το πρίσμα της θεωρίας της δραστηριότητας προέκυψαν αλληλεπιδράσεις και αντιφάσεις οι οποίες λειτούργησαν ως αρωγός για τη δημιουργία του νέου συστήματος δραστηριότητας. Παρόμοιες παρεμβάσεις μπορούν να εφαρμοστούν και σε παρόμοιες ομάδες που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα και επιθυμούν να σχεδιάσουν ομαδικά ένα νέο μοντέλο δραστηριότητας το οποίο θα απευθύνεται στις ανάγκες όλων των μελών της αξιοποιώντας την κοινωνικο πολιτισμική θεωρία της δραστηριότητας και την επεκτατική μάθηση στο πλαίσιο της παρέμβασης του Change Laboratory.el
heal.abstractThe Change Laboratory method is based on the Socio-Cultural of Activity Theory and the concept of Expansion Learning. It gives weight to the method of double stimulation, focusing on the formative intervention they are called to do. Change Laboratory is used in small groups of labor in order to ameliorate and operate more productively them. Each group is invited to organize, experiment and create a new model of activity eliminating tensions and difficult communication. The Science Education is gaining an increasingly active role in social life. At the same time, it is a tool in similar interventions using the Activity Theory. The purpose of this research was through a Science Education program to reorganize the activity model of the volunteers of a children's library in the city of Ioannina by creating a new activity model that will meet the needs and beliefs of the participants. More specifically, the present study first attempts to identify the activity systems that occur during the intervention and how they interact with each other. It also presents the way that the teaching of Science Education contributed to the conduct of the Change Laboratory, promoting the views of parents, volunteers and students. Also, the contradictions that emerged during the present work are identified. It also studies the role of the different levels of time of the intervention of the Change Laboratory but also the participation of the parents in the programs of the children's library in relation to the time levels. The last issue addressed in this paper is the contribution of this research to the change of the activity system of the Children's Library. The survey lasted 4 months (October 2019 -January 2020) and involved 10 participants in mixed groups. These groups consisted of parents-volunteers of the children's library, representatives of the organization that Y.W.C.A (XEN) which the children's library belong to and the teacher of the children's library. The research sample was all working women. The average age of the participants was ±41.9 years. During the intervention the children's library was used as a place of education of the Science Education. The children who participated were aged from 5 to 10 years and were engaged in units of Sciences based on the Curriculum of Kindergarten and Primary School for Science Education. The Nvivo12 quality analysis tool was used for data processing and analysis. The overall data consisted of the recorded sessions that took place with the participants during the intervention, the students' drawings and printed material provided by the participants for the purpose of the research. Furthermore, the data were enriched with field notes of the researcher. The analysis of the results shows that a non-formal education space such as that of the library functioned as a fertile field for the design and implementation of interventions such as the Change Laboratory. The Science Education seem to have worked positively in this process as they created the right conditions for all participants to work together and create the right conditions for the implementation of the intervention. Also, examining the neighboring systems of activity in the light of the theory of activity 13 revealed interactions and contradictions which acted as a helper for the creation of the new system of activity. Similar interventions can be applied to similar groups that face similar problems and wish to design a new model of activity as a group that will address the needs of all its members using the socio-cultural theory of activity and expansive learning in the context of Change Laboratory intervention.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages92 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΝΤΑΖΗ ΑΜΑΛΙΑ 2021.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons