Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30678
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλλιάρας, Λάμπροςel
dc.date.accessioned2021-03-23T08:54:21Z-
dc.date.available2021-03-23T08:54:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30678-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10520-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑθλητικές δραστηριότητεςel
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΕπιθετικότηταel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΑπόψειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΣχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectSports activitiesen
dc.subjectPlayen
dc.subjectAggressionen
dc.subjectAttidutesen
dc.subjectViewsen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectPreschool educationen
dc.subjectPrimary educationen
dc.titleΑθλητικές δραστηριότητες, παιχνίδι και εμφάνιση πρώιμων μορφών επιθετικότητας στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίαςel
dc.titleSports activities, game and earl forms of aggression in preschool and prim ark school pupilsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleστάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςel
heal.secondaryTitlethe attitudes and views of earl childhood teacher's and prim ark teacher'sen
heal.classificationΣχολεία -- Δραστηριότητες-
heal.dateAvailable2021-03-23T08:55:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 273-292el
heal.abstractΗ κίνηση μέσω της φυσικής δραστηριότητας, όπως οι αθλητικές δραστηριότητες και το παιχνίδι, κατέχει σημαντικό ρόλο για τη σωματική, κινητική, συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Ωστόσο, δεν είναι λίγες η φορές που παρατηρούνται κατά την διάρκεια αυτών των αλληλεπιδράσεων ανάρμοστες συμπεριφορές με αποτέλεσμα να εμποδίζετε η ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την επιθετική συμπεριφορά των μαθητών κατά την διάρκεια των αθλητικών δραστηριοτήτων και του παιχνιδιού στην σχολική αυλή. Διερευνήθηκαν οι απόψεις για την ύπαρξη σχολικής επιθετικότητας αλλά και τις μορφές που παίρνει, το φύλο αλλά και τα ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών που δέχονται ή εκδηλώνουν επιθετικότητα, τις πρακτικές αντιμετώπισης που βοηθούν στην εξάλειψη του φαινομένου και τέλος την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών για την πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων συμπεριφορών στο σχολικό πλαίσιο. Δημιουργήθηκε σχετικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε δια ζώσης στους εκπαιδευτικούς. Το δείγμα της έρευνας επιλέχτηκε με τυχαίο τρόπο και αποτελούνταν από 281 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (97 Νηπιαγωγοί 34,5%, 101 Δάσκαλοι/λες 35,9% και 83 Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής 29,5%) από τρείς Περιφερειακές ενότητες (Ιωάννινα, Καρδίτσα, Τρίκαλα) της Ελλάδας. Προηγήθηκε έλεγχος αξιοπιστίας (0,876) του ερωτηματολογίου πριν από τη στατιστική ανάλυση με στοιχεία περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν ως προς τις μορφές επιθετικότητας, το φύλο και τα ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών που δέχονται ή εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά στις αθλητικές δραστηριότητες και το παιχνίδι, διαφοροποιούνται όμως ως προς την ύπαρξη επιθετικότητας, με τους νηπιαγωγούς να μην δηλώνουν τόσο σύμφωνοι όσο οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής και οι δάσκαλοι. Σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των εκπαιδευτικών έχουμε ως προς τις μεθόδους που προτείνουν και τις ενέργειες που κάνουν, για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο. Τέλος, οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί φαίνεται να έχουν παρακολουθήσει κάποιο σχετικό επιμορφωτικό σεμινάριο σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής που δεν έχουν συμμετάσχει σε κάποια αντίστοιχη εκπαίδευση. Ενώ όλοι κρίνουν ότι είναι απαραίτητο να επιμορφωθούν με βιωματικά σεμινάρια για την καλύτερη αντιμετώπιση της επιθετικότητας στο σχολείο.el
heal.abstractMovement through physical activity, such as sports and play, holds an important role in the physical, motor, emotional, social and cognitive development of children. However, it is not uncommon for inappropriate behaviors to occur during these interactions, thus preventing children from adapting smoothly to the school context.The purpose of this study was to investigate the attitudes and views of Primary school teachers regarding the aggressive behavior of students during sports activities and play in the school yard. The views on the existence of school aggression were examined, as well as the forms it takes, the gender and the individual characteristics of children who receive or manifest aggression, the coping practices that help eliminate the phenomenon and finally the readiness of teachers for prevention and treatment such behaviors in the school context. A relevant questionnaire was created, which was distributed live to the teachers. The sample of the research was randomly selected and consisted of 281 Primary Education teachers (97 Kindergarten Teachers 34.5%, 101 Elementary Teachers 35.9% and 83 Physical Education Teachers 29.5%) from three Regional Units (Ioannina, Karditsa, Trikala) of Greece. The reliability test (0.876) of the questionnaire preceded the statistical analysis with descriptive and inductive statistics. The results showed that teachers agree on the forms of aggression, gender and individual characteristics of children who accept or exhibit aggressive behavior in sports and play, but differ significantly in the existence of aggression, with kindergarten teachers not agreeing as much as physical education teachers and elementary teachers. We have a significant difference between the teachers in terms of the methods they suggest and the actions they take to deal with the phenomenon. Finally, elementary teachers and kindergarten teachers seem to have attended a relevant training seminar in relation to physical education teachers who have not participated in any similar training. While everyone deems it necessary to be trained with experiential seminars to better deal with aggression in school.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages298 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ 2020.pdf5.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons