Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30642
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαζαχοπούλου, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2021-03-08T11:52:42Z-
dc.date.available2021-03-08T11:52:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30642-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10485-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚοινωνική ανισότηταel
dc.subjectΠρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευσηel
dc.subjectΦροντιστήριαel
dc.subjectΙδιαίτερα μαθήματαel
dc.subjectΙδιωτικό και δημόσιο σχολείοel
dc.subjectSocial inequalityen
dc.subjectAccess to higher educationen
dc.subjectCoaching schoolsen
dc.subjectPrivate lessonsen
dc.subjectPrivate and public schoolen
dc.titleΠρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και ισότηταel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεμπειρική έρευνα σε γονείς μαθητών που φοιτούν σε δημόσια και ιδιωτικά Λύκειαel
heal.classificationΚοινωνική ανισότητα-
heal.dateAvailable2021-03-08T11:53:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 116-126el
heal.abstractΗ ανισότητα στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης για πολλούς ερευνητές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ενώ έχουν αναπτυχθεί θεωρίες για την ισότητα στην εκπαίδευση, υφίστανται παράγοντες οι οποίοι προωθούν την ανισότητα, όπως είναι το κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο των υποψηφίων και των οικογενειών τους, οι φιλοδοξίες τους, η γονική συμμετοχή, το φύλο, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση της χώρας, το μορφωτικό και επαγγελματικό υπόβαθρο των γονέων. Ανά τα έτη και με τις αλλαγές των κυβερνήσεων έχουν τεθεί σε ισχύ νομοθετικά πλαίσια και διαδικασίες πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες αποσκοπούν στην προώθηση της ισότητας. Ωστόσο, οι ανισότητες εμμένουν παρά τις εν λόγω προσπάθειες και το σύστημα τις αναπαράγει, παραμένοντας αδύναμο ως προς την εξάλειψη τους. Επιπροσθέτως, καθώς το σύστημα έχει αποφέρει την προσκόλληση του Λυκείου στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η γνώση έχει αντικατασταθεί από την επιτυχία στις εξετάσεις, ως κύριος στόχος του σχολείου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο της πρόσθετης στήριξης των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων, τα οποία με τη σειρά τους, σε συνδυασμό με τα ιδιωτικά σχολεία, έχουν αποφέρει την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και την ολική επικέντρωση στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια ως πρωταρχικό στόχο. Όλα τα παραπάνω συντελούν στην ανάδυση των ανισοτήτων στην ανώτατη εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιείται πρωτογενής ποιοτική έρευνα με χρήση συνεντεύξεων σε 16 γονείς, μαθητών της ΄Γ Λυκείου οι οποίοι διαμένουν στην Πόλη των Ιωαννίνων, με σκοπό να αναπληρωθεί το ερευνητικό κενό που υφίσταται στην Ελλάδα επί του θέματος τα τελευταία έτη. Επιπροσθέτως, διερευνάται ο ρόλος των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων στην ανισότητα αυτή. Τα κυριότερα ευρήματα έδειξαν ότι οι ερωτώμενοι της έρευνας αντιλαμβάνονται ότι ισχύει η κοινωνική ανισότητα και ευνοούνται όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσθετης στήριξης ή ιδιωτικού σχολείου. Επίσης, γίνεται εμφανής η αδυναμία του δημόσιου σχολείου να υποστηρίξει τον στόχο που έχει θέσει πλέον η εκπαίδευση.el
heal.abstractInequality in access to higher education has been the subject of study by many researchers, both in Greece and abroad. While theories of equality in education have been developed, there are factors that promote inequality, such as the social and economic background of candidates and their families, their ambitions, parental involvement, gender, the socio-economic situation of the country, the educational and professional background of parents. Legislative frameworks and procedures for access to higher education aimed at promoting equality have come into force over the years and with changes in government. However, inequalities persist despite these efforts and the system reproduces them, remaining weak in eliminating them. In addition, as the system has brought the Lyceum's attachment to access to higher education, knowledge has been replaced by passing exams, as the main goal of the school. This has resulted in an increase in additional support for tutoring and tutoring, which in turn, in conjunction with private schools, have led to the devaluation of the public school and the overall focus on access to higher education as a primary goal. All of the above contribute to the emergence of inequalities in higher education. In this context, a primary quality survey is conducted using interviews with 16 parents, students of the High School who live in the City of Ioannina, in order to fill the research gap that exists in Greece on the subject in recent years. In addition, the role of tuition and special courses in this inequality is explored. The main findings show that respondents to the survey realize that social inequality applies and favor those who can afford additional support or a private school. Also, the inability of the public school to support the goal set by education has become apparent.en
heal.advisorNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages129 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2020.pdf959.72 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons