Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30639
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατσαντώνη, Σπυριδούλα Β.el
dc.date.accessioned2021-03-07T17:56:00Z-
dc.date.available2021-03-07T17:56:00Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30639-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10482-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΨυχοπαιδαγωγικές προύποθέσειςel
dc.subjectΑναπτυξιακά χαρακτηριστικά νηπίουel
dc.subjectΨυχοκινητικές ικανότητεςel
dc.subjectΝοητική ανάπτυξη / αντίληψη και γλώσσαel
dc.subjectΨυχοσωματική / κοινωνική ανάπτυξηel
dc.subjectΗλικία μετάβασηςel
dc.subjectΒιολογικές βάσεις ωρίμανσης / διαδικασία ανάπτυξηςel
dc.subjectΣχολική ωριμότηταel
dc.titleΟι ψυχοπαιδαγωγικές προϋποθέσεις μετάβασης του νηπίου στο δημοτικό σχολείοel
dc.titleInfant's psychopedagogic prerequisities for their entry in primary educationen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleη πορεία κατάκτησης της σχολικής ωριμότηταςel
heal.secondaryTitlethe procedure of acquiring school maturityen
heal.classificationΝήπια -- Ψυχολογία-
heal.classificationΣχολική ψυχολογία-
heal.dateAvailable2021-03-07T17:57:00Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 197-219el
heal.abstractΜεταξύ των στόχων της μελέτης αυτής ήταν να διερευνηθεί εάν τα υπό μελέτη νήπια πληρούν τις προϋποθέσεις που κρίνονται αναγκαίες για τη μετάβασή τους στη δημοτική εκπαίδευση. Αυτές κυρίως αναφέρονται στην κατάκτηση τόσο των αντίστοιχων δεξιοτήτων της ηλικίας τους όσο και των συναισθηματικών και κοινωνικών συμπεριφορών που είναι γενικά αποδεκτές στο σχολικό χώρο. Επίσης, διερευνήθηκε εάν συγκεκριμένα ατομικά, οικογενειακά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των νηπίων μπορούν να επηρεάσουν τη ψυχολογική προσαρμογή και την απόδοση των νηπίων στο σχολείο τους. Ως τέτοια χαρακτηριστικά εκλαμβάνεται το φύλο, ο τρόπος γέννησης, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και το είδος της εργασίας τους, ο τόπος διαμονής και η περιοχή του σχολείου.Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη χρήση του προγράμματος SPSS και χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της παραγοντικής ανάλυσης για τη μελέτη των χαρακτηριστικών των νηπίων. Τα ευρήματα έδειξαν ότι: α) η πλειοψηφία των νηπίων έχουν κατακτήσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ικανότητες/δεξιότητες που κρίνονται απαραίτητες για την επιτυχή μετάβασή τους στο δημοτικό, β) οι ικανότητες/δεξιότητες των νηπίων συσχετίζονται σημαντικά με το επάγγελμα του πατέρα, γ) το φύλο επηρεάζει τον βαθμό επιτυχίας σε συγκεκριμένες ικανότητες/δεξιότητες, με τα κορίτσια να υπερέχουν έναντι των αγοριών της ίδιας ηλικίας, δ) το γενικό μορφωτικό επίπεδο της μητέρας επηρεάζει αποφασιστικά τον μέσο όρο επιτυχίας των νηπίων σε δραστηριότητες που απαιτούν πολλαπλές ικανότητες/δεξιότητες, ε) η καισαρική τομή -ως τρόπος γέννησης- σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα εκδήλωσης συμπεριφορών φόβου, λύπης και απομόνωσης των νηπίων και στ) οι παραπάνω συμπεριφορές φαίνεται επίσης να επηρεάζονται σημαντικά από την περιοχή του σχολείου και να αυξάνονται σε περιοχές με χαμηλότερο επίπεδο διαβίωσης.el
heal.abstractAmong the objectives of this thesis was to investigate whether the studied group of infants attending nursery possess the required skills necessary for their successful entry in primary education. These mainly include certain age-related skills/abilities as well as emotional and social behaviors that are generally considered acceptable within the school environment. Children’s individual, family and environmental characteristics were also investigated. As such characteristics we can define their sex, way of birth, their parents’ educational background and type of work/career as well as their home and school location. These were used to examine whether they significantly influence children’s psychological adaptation to school. The statistical processing of data was conducted using the SPSS packet and the technique of factor analysis was specifically used for the study of infants’ characteristics.The findings showed that a) the majority of infants do possess the skills/abilities necessary for their successful entry in primary education, b) infants’ skills/abilities are significantly related to their fathers’ occupation, c) sex influences infants’ level of success in certain skills/abilities with girls being better-in comparison to boys of the same age, d) mothers’ general level of education significantly influences their children’s success in activities requiring multiple skills/abilities, e) cesarean section, as a way of birth, is significantly related with the exhibition of higher levels of fear, sadness and withdrawal in children, f) the above behaviors are also influenced by the school location and seem to be more often observed in areas with lower living standards.en
heal.advisorNameΖάχαρης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΖάχαρης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚολιάδης, Εμμανουήλel
heal.committeeMemberNameΠανταζής, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΚυριακίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages288 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ Β. 2016.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons