Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30460
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜουστάκα, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2021-01-05T10:40:22Z-
dc.date.available2021-01-05T10:40:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30460-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10319-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδικά σχέδιαel
dc.subjectΔιαφορετικότηταel
dc.subjectΚοινωνικές αναπαραστάσειςel
dc.subjectΠαιδιά-σχεδιαστέςel
dc.subjectChildren drawingsen
dc.subjectDiversityen
dc.subjectSocial representationsen
dc.subjectDesigners-kidsen
dc.titleΚοινωνικές αναπαραστάσεις παιδιών και εφήβων για τη διαφορετικότητα μέσα από το παιδικό σχέδιοel
dc.titleSocial representations of children and adolescents for diversity through children's drawingen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠαιδικά σχέδια-
heal.dateAvailable2021-01-05T10:41:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 108-112el
heal.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται τη μελέτη των παιδικών σχεδίων παιδιών και εφήβων. Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τον τρόπο που τα παιδιά και οι έφηβοι αντιλαμβάνονται την έννοια της διαφορετικότητας και την αποτυπώνουν σε ένα παιδικό σχέδιο. Γίνεται διασαφήνιση των εννοιών των στάσεων, των κοινωνικών αναπαραστάσεων και της διαφορετικότητας. Διαφορετικότητα λόγω χρώματος, πολιτισμικών πεποιθήσεων, αναπηρίας και εξωτερικής εμφάνισης κάποιου. Δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο παιδικό σχέδιο ως προβολική τεχνική μέσα από την οποία τα παιδιά εκφράζονται και αποκαλύπτουν πλευρές τη προσωπικότητας τους, των συναισθημάτων τους και της ψυχολογίας τους. Γίνεται ακόμα βιβλιογραφική ανασκόπηση όσον αφορά την εξέλιξη του παιδικού σχεδίου σύμφωνα με τον J. Piaget, τον H. Gardner και τον V. Lowenfeld. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η ανάλυση περιεχομένου. Γίνεται ανάλυση των παιδικών σχεδίων που έχουν επιλεγεί από το μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης στην Αθήνα με βάση το θέμα της διαφορετικότητας από το οποίο προέκυψαν οι εξής επιμέρους κατηγορίες: bullying, πολυπολιτισμικότητα, πορτρέτα, πρόσφυγες-μετανάστες, εξωτερική εμφάνιση, στη θέση του άλλου. Στη συνέχεια γίνεται η καταγραφή των αποτελεσμάτων από την ανάλυση των σχεδίων, και των συμπερασμάτων. Συνοπτικά να αναφερθεί πως το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών σχεδίων απεικονίζει τη διαφορετικότητα με ένα λυπημένο τρόπο. Οι σχεδιαστές-παιδιά ανήκουν στη σχολική και εφηβική ηλικία και η πλειοψηφία ανήκει στα κορίτσια. Κάποιες προτάσεις για συνέχιση της εργασίας αυτής μπορεί να φανούν χρήσιμες.el
heal.abstractThis work refers to the study of children's and adolescent drawing. The purpose of this work is to study the way children and adolescents understand the concept of diversity and capture it in a children's drawing. The concepts that are clarified are attitudes, social representations and diversity. Diversity due to someone’s color, cultural beliefs, disability and appearance. Special attention is given to children's drawing as a projection technique through which children express themselves and they reveal aspects of their personality, their emotions and their psychology. A bibliographic review of the development of the child's drawing was also made by J. Piaget, H. Gardner and V. Lowenfeld. The method that used is content analysis. Children drawings that selected by the Museum of Greek Child Art in Athens are analyzed based on the subject of diversity which resulted in the following sub-categories: bullying, multiculturalism, portraits, immigrant-refugees, outward appearance, in place of the other. The results of the analysis of the plans and conclusions are then recorded. In short, most children's designs illustrate the ugly side of diversity. Designers-kids are in school and adolescence and the majority belongs to girls. Some ideas for continuation of this project can be useful.el
heal.advisorNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages125 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 2020.pdf13.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons