Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοδωρακόπουλος, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2021-01-05T10:13:59Z-
dc.date.available2021-01-05T10:13:59Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30459-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10318-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜουσική δημιουργικότηταel
dc.subjectΔημιουργική γραφήel
dc.subjectΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subjectΤραγούδιel
dc.subjectΚόμικel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectMusical creativityel
dc.subjectCreative writingel
dc.subjectIntercultural educationel
dc.subjectSongel
dc.subjectComicsel
dc.subjectPrimary Schoolel
dc.titleΗ συμβολή των τεχνών στην ανάπτυξη μουσικών και γλωσσικών δεξιοτήτωνel
dc.titleThe contribution of the arts to the development of musical and language skillsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμία πιλοτική εφαρμογήel
heal.secondaryTitlea pilot projecten
heal.classificationΔιαπολιτισμική εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2021-01-05T10:14:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 145-161el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά μία έρευνα δράσης με τη μορφή project, η οποία πραγματοποιήθηκε σε Δημοτικό σχολείο του νομού Θεσπρωτίας. Σκοπός της έρευνας, διαμέσου της εφαρμογής μίας εκπαιδευτικής παρέμβασης, τίθεται η διερεύνηση όχι μόνο των δυνατοτήτων καλλιέργειας της μουσικής δημιουργικότητας των μαθητών Δημοτικού, αλλά και των δυνατοτήτων προσέγγισης της διδασκαλίας της λογοτεχνίας μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στόχος ήταν η μουσική, η λογοτεχνία, η δημιουργική γραφή και τα εικαστικά να λειτουργήσουν ως εργαλεία, τα οποία μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, να οδηγήσουν τους μαθητές στο να βιώσουν τη διαδικασία δημιουργίας ενός τραγουδιού σε όλα της τα στάδια, από τη φάση της έμπνευσης και της κατάθεσης ιδεών, μέχρι τη φάση της στιχουργικής και της μελοποίησης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 19 μαθητές της Τετάρτης τάξης, οι οποίοι παρακολούθησαν ένα ειδικά σχεδιασμένο Πρόγραμμα Παρέμβασης, συμμετέχοντας σε καινοτόμες μουσικές και συγγραφικές δραστηριότητες. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από περιγραφικές σημειώσεις πεδίου, μία ομάδα εστίασης, τα ερευνητικά φύλλα εργασίας και τα δημιουργικά προϊόντα των μαθητών. Η επεξεργασία και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων κατέδειξε τη θετική επίδραση της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ανάπτυξη μουσικών και γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών. Επίσης μέσω της Τέχνης, οι μαθητές βίωσαν εναλλακτικούς και δημιουργικούς τρόπους προσέγγισης της «διαφορετικότητας», με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στη θεώρηση και αναθεώρηση στάσεων και αντιλήψεων πάνω στο προσφυγικό ζήτημα. Τα συμπεράσματα αποδεικνύουν ότι οι μαθητές είναι ιδιαίτερα δεκτικοί και δημιουργικοί σε νέους τρόπους παραγωγής μουσικής και λόγου και τα αποτελέσματα ενισχύουν την άποψη ότι η καλλιέργεια της μουσικής δημιουργικότητας μπορεί να επιτευχθεί μέσα από έναν συνδυασμό των τεχνών.el
heal.abstractThis thesis concerns an action research in the form of a project, which took place in a Primary School in the prefecture of Thesprotia. The purpose of the research, through the implementation of an educational intervention, is not only to explore the possibilities of cultivating the musical creativity of primary school students, but also to explore the possibilities of approaching the teaching of literature through creative activities in intercultural education. In particular, the goal was to use music, literature, creative writing and visual arts as tools in playful activities in order to lead students to experience the process of creating a song in all its stages, from the stage of inspiration, to the submission of ideas, to lyrics and melodies. The sample consisted of 19 fourth-graders who attended a specially designed Intervention Program, participating in innovative music and writing activities. The collection of research data was done through descriptive field notes, a focus group, research worksheets and students' creative products. The processing and analysis of research data demonstrated the positive effect of educational intervention on the development of students' musical and language skills. They also experienced alternative and creative ways of approaching "diversity" through art, and this led them to view and revise attitudes and perceptions on the refugee issue. The findings show that students are particularly receptive and creative to new ways of producing music and speech, and the results reinforce the view that the cultivation of musical creativity can be achieved through a combination of arts.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.committeeMemberNameΧρηστάκος, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages181 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 2020.pdf3.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons