Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚολιοπάνου, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2020-12-23T11:24:26Z-
dc.date.available2020-12-23T11:24:26Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30437-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10296-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑριστοτέληςel
dc.subjectΠαιδείαel
dc.subjectΠολιτικήel
dc.subjectΑρετήel
dc.subjectAristotleen
dc.subjectEducationen
dc.subjectPoliticsen
dc.subjectVirtueen
dc.titleΗ πολιτική σημασία της παιδείας κατά τον Αριστοτέληel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑριστοτέλης, 384-322-
heal.dateAvailable2020-12-23T11:25:26Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 101-106el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται να παρουσιαστούν οι απόψεις μιας κορυφαίας προσωπικότητας του αρχαιοελληνικού κόσμου, αυτής του Αριστοτέλη, αναφορικά με την πολιτική σημασία της παιδείας, ως αντίδοτο στις κοινωνικές και πολιτικές παθογένειες της εκάστοτε εποχής. Αναπτύσσονται οι απόψεις του περί παιδείας και περί των ηθικών και διανοητικών αρετών, και αποδίδονται στο περιεχόμενό τους ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις και προεκτάσεις, τις οποίες αν μεταφέρουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα τις προτάσεις του περί παιδείας, θα μπορέσουμε, ενδεχομένως, να διατυπώσουμε μια θεωρία της αγωγής που δεν υποτάσσεται σε σκοπιμότητες και να υποστηρίξουμε τη θέση πως η εκπαίδευση οφείλει να συγκροτεί ώριμα πολιτικά υποκείμενα. Ορμώμενη λοιπόν, από τις θέσεις του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου Αριστοτέλη, η εργασία αυτή έχει σκοπό να καταθέσει εκείνες τις αξίες και τις αρχές της παιδείας που θα μπορέσουν να επιφέρουν αναδιατάξεις στον πολιτικό και κοινωνικό κορμό, με στόχο να οδηγήσουν την κοινωνία μέσα από διεργασίες, στον επαναπροσδιορισμό των αξιών εκείνων που απελευθερώνουν το πολιτικό υποκείμενο και συντελούν στην πραγμάτωση της συλλογικής ευημερίας. Η εργασία αυτή διακρίνεται σε τέσσερα μέρη: στο πρώτο μέρος επιχειρείται η αποτύπωση του εννοιολογικού θεωρητικού πλαισίου, ο σκοπός της εργασίας και αναλύονται οι έννοιες πόλις,πολίτης και παιδεία δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα κριτήρια και τις προϋποθέσεις της εκπαίδευσης κάνοντας ξεκάθαρο ότι η παρεχόμενη παιδεία οφείλει να είναι αλληλένδετη με την έννοια του πολίτη και της πόλεως.Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για τις ηθικές και διανοητικές αρετές, οι οποίες αναλύονται με τέτοιο τρόπο ώστε να συνδέσουμε το περιεχόμενό τους με τη σχέση παιδείας και πολιτικής που μας απασχολεί στην εν λόγω εργασία. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται και αναλύονται οι απόψεις του Αριστοτέλη για την παιδεία και την πολιτική για να διαφανεί η άρρηκτη μεταξύ τους σχέση. Τέλος, στο τέταρτο μέρος παρουσιάζεται ο διαχρονικός συσχετισμός παιδείας και πολιτικής, με αναφορές στη σύγχρονη εποχή.el
heal.abstractThis paper attempts to present and critically assess the views of a leading personality of the ancient Greek world, Aristotle, regarding the political importance of education as an antidote to the social and political pathogens of our time. Aristotle develops his views on education, about moral and intellectual qualities, giving his contents wider political dimensions. If we transfer our educational proposals into the education system, we will speak of an unqualified treatment. There is a crucial question, as to whether education forms mature political subjects. Thus, from the positions of the ancient Greek philosopher Aristotle, this work aims to testify to those values and principles of education that can bring about rearrangements in the political and social body, with the aim of leading society through processes, redefining those values that release the individual and contribute to the realization of collective prosperity. This work is divided into four parts: In the first part is attempted the conceptual theoretical frameworkand the overall aim of the Thesis, as well as the analysis of the concepts city, citizen and education (polis, politēs and paideia) with emphasis on the criteria and conditions of education made clear that the education provided must be intertwined with the concept of the citizen and the city.The third part speaks of the moral and intellectual virtues, which are analyzed in such a way that we link their content to the relationship of education and politics that we are concerned with in this work.In the fourth part, Aristotle's views on education and politics are presented and analyzed in order to reveal their inherent relationship. Finally, the fifth part presents the timeless culture and political association, with references to modern times.en
heal.advisorNameΛεοντσίνη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΛεοντσίνη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚαλογεράκος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΡάντης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages106 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΛΙΟΠΑΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 2019.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons