Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚούκιας, Θεόδωροςel
dc.date.accessioned2020-12-11T08:11:29Z-
dc.date.available2020-12-11T08:11:29Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30381-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10266-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΛογοτεχνίαel
dc.subjectΜέση εκπαίδευσηel
dc.subjectΠροφίλ εκπαιδευτικούel
dc.subjectTeachersen
dc.subjectLiteratureen
dc.subjectSecondary educationen
dc.subjectTeacher profileen
dc.titleΤο προφίλ των εκπαιδευτικών στην ελληνική εφηβική λογοτεχνία (1980-2020)el
dc.titleTeacher profile in the greek young adult literature (1980-2020)en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση, Μέση-
heal.dateAvailable2020-12-11T08:12:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 136-146el
heal.abstractΗ λογοτεχνία, όπως κάθε μορφή τέχνης άλλωστε, αποτελεί τον καθρέφτη της εκάστοτε εποχής. Οι συγγραφείς βουτάνε την πένα τους στο μελάνι του κόσμου στον οποίο ζουν ή έχουν οραματιστεί και συνθέτουν τη δική τους εκδοχή της πραγματικότητας. Η εφηβική λογοτεχνία έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στον κόσμο της παιδικής αθωότητας και της ωμής όψης της ενήλικης ζωής, μέσα από αφηγήσεις που σκοπό έχουν να αφυπνίσουν το νεαρό αναγνώστη. Ένα από τα πιο συχνά σκηνικά δράσης της εφηβικής λογοτεχνίας είναι το σχολείο και ένας από τους χαρακτήρες που διευκολύνουν ή αναχαιτίζουν την πορεία του εφήβου πρωταγωνιστή προς την αυτοπραγμάτωση είναι ο εκπαιδευτικός. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να αποτυπώσει τον τρόπο με τον οποίο σκιαγραφείται ο εκπαιδευτικός της μέσης εκπαίδευσης στην ελληνική εφηβική λογοτεχνία και να αποτιμήσει την εξέλιξη αυτού του προφίλ ανά δεκαετία, ξεκινώντας από το 1980 και φτάνοντας μέχρι το 2020. Επιχειρείται παράλληλα να διαπιστωθεί, αν οι εκπαιδευτικοί αντικατοπτρίζουν στην συμπεριφορά τους, στη διδακτική τους προσέγγιση και στη σχέση τους με τους μαθητές το πνεύμα της κάθε εποχής. Από κάθε περίοδο έχουν επιλεγεί τρία «αντιπροσωπευτικά» εφηβικά βιβλία, με βάση τη θεματολογία τους, την απήχησή τους στο νεανικό κοινό, τις επανεκδόσεις και τις διακρίσεις τους. Κοινή συνισταμένη όλων των βιβλίων είναι το σχολείο, ο ρόλος και το έργο των εκπαιδευτικών, αλλά και η σχέση τους με τους μαθητές. Σαφώς, μιας και αναφερόμαστε σε βιβλία εφηβικής λογοτεχνίας, οι πρωταγωνιστές είναι συνήθως παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί έχουν δευτερεύοντα ρόλο σε κάθε ιστορία. Ωστόσο, μέσω των στάσεών τους, άλλοτε ως μέντορες και εμψυχωτές και άλλοτε ως αδιάφοροι υπάλληλοι, επηρεάζουν την πνευματική και ψυχική εξέλιξη του πρωταγωνιστή. Το πληροφοριακό υλικό προσεγγίζεται και ερμηνεύεται μέσω των αρχών της ποιοτικής έρευνας και πιο συγκεκριμένα μέσω της μεθόδου της ανάλυσης περιεχομένου. Η μέθοδος αυτή κρίθηκε ως καταλληλότερη αφού επιτρέπει την αποκωδικοποίηση των φανερών και άδηλων μηνυμάτων του κειμένου, δημιουργώντας μια παραστατική εικόνα για τα ζητήματα στα οποία επικεντρώνεται η συγκεκριμένη έρευνα.el
heal.abstractLiterature, like any other form of art, constitutes the mirror that reflects any given era. Writers dip their quill into the ink of the world they live in or a world they have imagined and compose their very own version of reality. Young Adult literature comes along to bridge the gap between the world of childhood innocence and the raw aspects of adulthood, through narrations that lead to the young reader’s awakening. One of the most frequent sets in Young Adult Literature is the school and one of the characters that facilitate or intercept the teenager’s course to self-realization is the teacher. This research aims to depict the way that the high school teacher is outlined in Greek Young Adult Literature and evaluate the development of this profile through time, starting from 1980 until 2020. Additionally, an attempt is made to find out whether teachers reflect the spirit of each era, through their attitude, their teaching strategy and the relationship with their students. Each decade is represented by three Young Adult books. The selection is mainly based on the theme, the popularity, the reeditions ant the distinctions of the books. The common element in every book is the school set and the presence of at least one teacher in the story plot. Naturally, the main characters of Young Adult novels are the students. Teachers usually have a secondary role. However, they tend to affect the students’ mental and emotional balance though the course of their actions. All the information is processed through the principals of qualitative research and more specifically through the means of content analysis. This method is considered to be the most appropriate one since the sample is consisted of written material. Content analysis, makes it easier to decode the obvious as well as the concealed messages of a text, helping the researcher shape a clear view of the author’s spirit.en
heal.advisorNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣιάκαρης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages150 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΥΚΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 2020.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons