Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30345
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιαννή, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-11-26T12:08:52Z-
dc.date.available2020-11-26T12:08:52Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30345-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10233-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠεριβαλλοντική διερμηνείαel
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΛίμνη Ζηρούel
dc.subjectΠοταμός Λούροςel
dc.subjectEnvironmental interpretationen
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.subjectZiros lakeen
dc.subjectLouros riveren
dc.titleΣχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής διερμηνείαel
dc.titleDesign of educational programs for environmental interpretationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleοι περιπτώσεις της λίμνης Ζηρού και του ποταμού Λούρουel
heal.secondaryTitlethe cases of Ziros lake and Louros riveren
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2020-11-26T12:09:53Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 117-126el
heal.abstractΣκοπός αυτής της εργασίας είναι ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής διερμηνείας. Ο σχεδιασμός δεν περιορίζεται μονάχα στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες αλλά γίνεται μελέτη και των οικοσυστημάτων για την ανάδειξη των φυσικών χαρακτηριστικών που θα χρησιμοποιηθούν από τα προγράμματα. Αρχικά παρουσιάζεται ο όρος της περιβαλλοντικής διερμηνείας. Στο πλαίσιο αυτό θα αναφερθούν και τα βασικά χαρακτηρίστηκα της, οι διαχρονικοί ορισμοί καθώς και οι αρχές που τη διέπουν. Στα επόμενα κεφάλαια θα δοθούν οι τεχνικές, οι τρόποι οργάνωσης και οι κατευθυντήριες γραμμές σχεδιασμού τέτοιων προγραμμάτων. Σημειώνεται και η διαφορά μεταξύ καθοδηγούμενης και αυτοκαθοδηγούμενης περιβαλλοντικής διερμηνείας. Σημαντικό μέρος των προγραμμάτων αποτελούν και οι άνθρωποι που τα σχεδιάζουν και τα κατευθύνουν, οι περιβαλλοντικοί διερμηνείς, σε αυτούς αναφέρεται το πέμπτο κεφάλαιο. Το έκτο κεφάλαιο περιέχει μια μικρή περιγραφή της ζωής και του σπουδαίου έργου του εμπνευστή της περιβαλλοντικής διερμηνείας John Muir. Στο τέλος του πρώτου μέρους αναδεικνύεται η πολύτιμη σχέση που υπάρχει μεταξύ φύσης και μάθησης. Στο δεύτερο μέρος της παρούσας εργασίας γίνεται η μελέτη των χαρακτηριστικών των οικοσυστημάτων μέσα στα οποία θα πραγματοποιηθούν τα προγράμματα. Αρχικά παρουσιάζονται τα φυσικά – γεωγραφικά χαρακτηριστικά του ποταμού Λούρου καθώς και η χλωρίδα και η πανίδα. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην πολύ σημαντική ιχθυοπανίδα του ποταμού. Το ένατο κεφάλαιο αναφέρεται στην επικίνδυνη νόσο που έχει επηρεάσει τα πλατάνια του ποταμού, το μεταχρωματικό έλκος. Η μελέτη συνεχίζεται για τη λίμνη Ζηρού όπου κι εδώ θα αναφερθούν η πανίδα, η σημαντική επίσης ιχθυοπανίδα, η χλωρίδα και η μεγάλη ποικιλία μανιταριών που υπάρχει. Τέλος δίνονται στοιχεία για τη θερμοκρασία, το έδαφος, τις βροχοπτώσεις, την υγρασία και τη γεωμορφολογία της περιοχής. Στο ενδέκατο κεφάλαιο θεωρήθηκε σημαντικό να γίνει παρουσίαση της οδηγίας 2000/60/ΕΚ. Τέλος, στο τρίτο μέρος της εργασίας, παρουσιάζονται τα προγράμματα περιβαλλοντικής διερμηνείας σχεδιασμένα έτσι ώστε να προβάλλουν τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά των περιοχών με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη δράση των πολιτών.el
heal.abstractThe purpose of this paper is the design of educational programs for environmental interpretation. The design is not limited only to the educational activities but also studies the ecosystems to highlight the physical characteristics that will be used by the programs. The term of environmental interpretation is introduced first. In this framework, its main characteristics, the timeless definitions as well as the principles of environmental interpretation will be mentioned. In the following chapters will be presented the techniques, the ways of organization and the guidelines for designing such programs. Also it is mentioned the difference between guided and self-guided environmental interpretation. An important part of the programs are the people who design and direct them, the environmental interpreters. The sixth chapter contains a brief description of the life and the great work of John Muir. At the end of the first part is highlighted the valuable relationship between nature and learning. In the second part of the paper are studied the characteristics of the ecosystems in which the programs will be carried out. First, are presented the natural characteristics of the river Louros as well as the flora and fauna. Particular importance is given to the very important fish fauna of the river. The ninth chapter refers to the dangerous disease that has effected the river plane trees, the Canker stain disease. The study continues for Lake Ziros where will be mentioned the fauna, the important fish fauna, the flora and the wide variety of mushrooms that exists. Finally, are given data about the temperature, soil, rainfall, humidity and geomorphology of the area. In the eleventh chapter it presented the Directive 2000/60/EC. Finally, in the third part of the paper the environmental interpretation programs are presented designed to highlight the particular natural and cultural characteristics of the areas in order to raise public awareness and action.en
heal.advisorNameΛεονάρδος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΛεονάρδος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΜαρδίρης, Θεόδωροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages126 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ 2020.pdf10.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons