Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓουλιού, Σταυρούλαel
dc.date.accessioned2020-11-26T10:11:01Z-
dc.date.available2020-11-26T10:11:01Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30341-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10229-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectΣεισμόςel
dc.subjectΘεωρία της δραστηριότηταςel
dc.subjectPreschool educationen
dc.subjectNatural sciencesen
dc.subjectEarthquakeen
dc.subjectActivity theoryen
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης για την διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο υπό το πρίσμα της θεωρίας της δραστηριότηταςel
dc.titleThe views of the teachers of the preschool education for the teaching of the natural sciences in the kindergarten in the light of the theory of activityen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη περίπτωση της διερεύνησης του θέματος του σεισμούel
heal.secondaryTitleThe case of the investigation of the subject of the earthquakeen
heal.classificationΝηπιαγωγείο-
heal.dateAvailable2020-11-26T10:12:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 125-141el
heal.abstractΣτο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών οι Φυσικές Επιστήμες κατέχουν σημαντική θέση υπό την ενότητα «Μελέτη Περιβάλλοντος», δίνεται έμφαση στα στάδια ανάπτυξης δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνουν την επιλογή υλικών με γνώμονα το διδακτικό αντικείμενο, την ανίχνευση των ιδεών των παιδιών, τον πειραματισμό με συστηματική παρατήρηση, τη διατύπωση προβλέψεων, έλεγχο αυτών, την καταγραφή ευρημάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων. Έχει εντοπιστεί αντίσταση των εκπαιδευτικών στην υιοθέτηση σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων και μεθόδων, στην τήρηση των νέων προσανατολισμών των ΑΠ, και προσκόλληση σε δοκιμασμένες πρακτικές, με υιοθέτηση δασκαλοκεντρικού μοντέλου διδασκαλίας.Η παρούσα έρευνα κάνει βιβλιογραφική ανασκόπηση σε θέματα των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, όπως η Παιδαγωγική Γνώση του Περιεχομένου των Φυσικών Επιστημών, η θεωρία της επεκτατικής μάθησης, η Θεωρίας της Δραστηριότητας και η διδασκαλία του σεισμού στο Νηπιαγωγείο υπό το πρίσμα της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας της δραστηριότητας. Αναζητά τη θέση των Φυσικών Επιστημών στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. και στα Νέα Π.Σ. για το Νηπιαγωγείο και διερευνά τη θεματικής ενότητα του σεισμού στην Προσχολική Εκπαίδευση και το ρόλο του Ο.Α.Σ.Π. Αναπτύσσεται η προβληματική της έρευνας και επιχειρούμε να απαντήσουμε σε μια σειρά ερωτημάτων. Ποια είναι η στάση των εκπαιδευτικών στην Προσχολική Αγωγή σε σχέση με περιεχόμενο των Φυσικών Επιστημών και ειδικά τη θεματική του σεισμού; Γνωρίζουν σε βάθος το περιεχόμενο των Φυσικών Επιστημών και ειδικά τη θεματική του σεισμού και για αυτό και διδάσκουν τη θεματική του σεισμού ως Φυσικές Επιστήμες; Οι εκπαιδευτικοί στο νηπιαγωγείο υιοθετούν την πορεία διδασκαλίας που δίνεται από το ΔΕΠΠΣ, τα νέα Π.Σ και την θεωρία της δραστηριότητας ή παραμένουν προσκολλημένοι σε παραδοσιακά μοντέλα διδασκαλίας λόγω έλλειψης γνώσεων; Οι εκπαιδευτικοί στην Προσχολική Αγωγή διδάσκουν στη θεματική του σεισμού πολιτική προστασία λόγω της σημαντικότητας που δίνουν σε αυτήν ή λόγω της έλλειψης γνώσεων πάνω στη θεματική του σεισμού; Οι εκπαιδευτικοί στην προσχολική αγωγή έχουν ανάγκη από επιμόρφωση στις Φυσικές Επιστήμες και στη θεματική του σεισμού ή λόγω της έλλειψης γνωστικού πεδίου που έχουν από την κατεύθυνση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών τους χρειάζονται υποδείγματα διδασκαλίας, βήμα βήμα προσομοίωση διδασκαλίας και εποπτικό υλικό (πειράματα, εργαλεία); Η έρευνα οργανώθηκε σε δύο φάσεις, στην ά φάση έγινε ποσοτική έρευνα και στη β΄ φάση ποιοτική. Κατά την α΄ φάση, συλλέχθηκαν δεδομένα από 30 νηπιαγωγούς του Νομού Κοζάνης, μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις, για να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι νηπιαγωγοί προσεγγίζουν την έννοια του σεισμού. Η ανάλυση του περιεχομένου του καταγεγραμμένου υλικού, βασίζεται σε προκαθορισμένες αλλά και αναδυόμενες κατηγορίες και υποκατηγορίες. Κατά τη θεματική ανάλυση, οι αναφορές που σχετίζονται με τα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά των δραστηριοτήτων συμπεριλήφθηκαν σε προκαθορισμένα Θέματα. Κατά τη διάρκεια της β΄ φάσης, συλλέχθηκαν 112 ερωτηματολόγια από νηπιαγωγούς που υπηρετούν στο Νομό Κοζάνης. Ακολούθως παρουσιάζεται η διαδικασία στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέχθηκαν από την ποσοτική έρευνα. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας και οι μελλοντικές προεκτάσεις.el
heal.abstractIn the Greek Curriculum, Natural Sciences occupy an important place under the section "Environmental Studies", emphasis is placed on the stages of development of activities, which include the selection of materials based on the subject, the detection of children's ideas, experimentation with system, making forecasts, checking them, recording findings and drawing conclusions. Resistance of teachers has been identified in the adoption of modern teaching approaches and methods, in the observance of the new orientations of the CAs, and adherence to tried and tested practices, by adopting a teacher-centered teaching model. The present research makes a bibliographic review on subjects of Natural Sciences in Preschool Education, such as the Pedagogical Knowledge of the Content of Natural Sciences, the theory of expansive learning, the Theory of Activity and the teaching of the earthquake in the Kindergarten in the light of the cultural-historical theory of the activity. Seeks the position of Natural Sciences in the Department of Natural Sciences and in New Curriculum for the Kindergarten and investigates the thematic unit of the earthquake in Preschool Education and the role of Seismic Planning and Protection Organization. The problem of research is developed and we try to answer a series of questions. What is the attitude of the teachers in the Preschool Education in relation to the content of the Natural Sciences and especially the subject of the earthquake? Do they know in depth the content of the Natural Sciences and especially the subject of the earthquake and for that and do they teach the subject of the earthquake as Natural Sciences? Do the teachers in the kindergarten adopt the teaching course given by the DEPPS, the new PS and the theory of activity or do they remain attached to traditional teaching models due to lack of knowledge? Do pre-school teachers teach earthquake protection political protection because of the importance they give to it or because of the lack of knowledge on the subject of earthquake? Do teachers in pre-school education need training in Science and the subject of earthquake or due to the lack of knowledge they have in the direction of their curricula do they need teaching models, step by step teaching simulation and supervisory material (experiments, tools)? The research was organized in two phases, in the first phase a quantitative research was done and in the second phase a qualitative one. During the first phase, data were collected from 30 kindergarten teachers in the Prefecture of Kozani, through semi-structured interviews, to investigate the way in which kindergarten teachers approach the concept of earthquake. The analysis of the content of the recorded material is based on predefined and emerging categories and subcategories. During the second phase, 112 questionnaires were collected from kindergarten teachers serving in the Prefecture of Kozani. The following is the process of statistical processing of the data collected from the quantitative research. The last chapter presents the conclusions of the research and future extensions.en
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages149 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΟΥΛΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ 2020.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons