Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29944
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜήτση, Αντωνίαel
dc.date.accessioned2020-07-01T09:24:42Z-
dc.date.available2020-07-01T09:24:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29944-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9835-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕφαρμοσμένη γλωσσολογίαel
dc.subjectΔιδακτική της γλώσσαςel
dc.subjectΕπικοινωνιακή προσέγγισηel
dc.subjectΕπικοινωνιακή διδασκαλία γραμματικήςel
dc.subjectΓραμματική ικανότηταel
dc.subjectΕπικοινωνιακή ικανότηταel
dc.subjectΓλωσσική επάρκειαel
dc.subjectApplied linguisticsen
dc.subjectLanguage teachingen
dc.subjectCommunicative approachen
dc.subjectCommunicative grammar teachingen
dc.subjectGrammatical competenceen
dc.subjectCommunicative competenceen
dc.subjectLinguistic competenceen
dc.titleΗ συμβολή της γραμματικής στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητώνel
dc.titleThe contribution of grammar to the development of pupils' communication competenceen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.secondaryTitleπαρουσίαση πειραματικής εφαρμογής με βάση τις αρχές της επικοινωνιακής - κειμενοκεντρικής προσέγγισης στην Ε' Δημοτικούel
heal.secondaryTitlepresenting an experimental teaching on the 5th grade of primary education, based on the principles of the communicative text- centered approachen
heal.classificationΕφαρμοσμένη γλωσσολογία-
heal.dateAvailable2020-07-01T09:25:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 227-247el
heal.abstractΗ παρούσα Διδακτορική Διατριβή έχει στόχο να παρουσιάσει τα αποτελέσματα μιας διδακτικής παρέμβασης σε παιδιά Ε' δημοτικού, με τη μέθοδο της επικοινωνιακής κειμενοκεντρικής προσέγγισης. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί τη θεωρητική βάση της πειραματικής παρέμβασης. Στο δεύτερο μέρος, επιχειρείται η έρευνα και η πειραματική εφαρμογή της διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων και γλωσσικών δομών μέσω αυθεντικών κειμένων αφηγηματικού και κατευθυντικού λόγου, σε παιδιά που φοιτούν στην Ε΄ δημοτικού, με τη μέθοδο της επικοινωνιακής-κειμενοκεντρικής προσέγγισης της γλώσσας. Ειδικότερα, προβλέπεται να ερευνηθεί η συμβολή της γραμματικής γνώσης στην ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας και, συγκεκριμένα, στη δυνατότητα παραγωγής από την πλευρά των εμπλεκόμενων μαθητών μιας σειράς αποτελεσματικών κειμένων που ανήκουν στα είδη που προαναφέραμε. Απώτερος στόχος της όλης προσπάθειας είναι να οδηγηθούμε σε χρήσιμα συμπεράσματα που αφορούν τη σχέση μεταξύ γραμματικής γνώσης και αποτελεσματικής χρήσης της γλώσσας με στόχο να βελτιώσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τη μέθοδο διδασκαλίας της γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης, που περιγράφεται στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν απόλυτα τη βασική υπόθεση της παρούσας εργασίας, σύμφωνα με την οποία η διδασκαλία της γραμματικής σε επίπεδο κειμένου έχει θετικά αποτελέσματα και βελτιώνει αισθητά τόσο τη γλωσσική όσο και την επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών.el
heal.abstractThe aim of this paper is to present the results of a teaching intervention in the fifth grade of an elementary school, according to the communicative approach. It is divided into two parts. The first part is the theoretical basis of the experimental intervention. The second part attempts research and experimentation of the teaching of grammatical phenomena and structures through authentic texts. Particularly, the intention is to explore the contribution of knowledge of the grammar to the ability of communicating effectively, and, specifically the capacity of producing effective texts on the part of the pupils involved. The ultimate goal of the whole effort is to lead to useful conclusions concerning the relationship between grammatical knowledge and effective use of language in order to improve the language teaching method in primary education. The results of the teaching intervention described below fully confirm the basic hypothesis of this research, according to which the teaching of grammar at text level has positive results and improves the linguistic as well as the communicative competence of the students.en
heal.advisorNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΒουγιουκλή-Καμπάκη, Πηνελόπηel
heal.committeeMemberNameΠαγγέ, Πολυξένηel
heal.committeeMemberNameΜιχάλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages302 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΜΗΤΣΗ ΑΝΤΩΝΙΑ 2019.pdf6.99 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons