Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29768
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουβέλα, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-05-19T10:32:59Z-
dc.date.available2020-05-19T10:32:59Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29768-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9763-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓονεϊκή εμπλοκήel
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΟικογενειακή ζωήel
dc.subjectΑλληλεπίδρασηel
dc.subjectParental involvementen
dc.subjectΜathematicsen
dc.subjectFamily lifeen
dc.subjectInteractionen
dc.titleΆτυπα μαθηματικά στο πλαίσιο της οικογενειακής ζωήςel
dc.titleInformal mathematics in families' everyday lifeen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμία μελέτη περίπτωσηςel
heal.secondaryTitlea case studyen
heal.classificationΜαθηματικά-
heal.dateAvailable2020-05-19T10:33:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 111-119el
heal.abstractΟ ρόλος της οικογένειας στην εκπαίδευση του παιδιού είναι ένας τομέας έρευνας ο οποίος συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των μελετητών. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση η πλειοψηφία των ερευνητών επιχειρεί μία συστημική προσέγγιση της γονεϊκής εμπλοκής σε σχέση με το σχολείο. Δεν έχει διερευνηθεί, όμως, συστηματικά η φύση της γονεϊκής εμπλοκής στην ανάπτυξη του παιδιού ανεξάρτητα από το σχολείο. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να παρατηρηθούν οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε γονείς και τα παιδιά τους κατά τη γονεϊκή εμπλοκή στο πλαίσιο της οικογενειακής ζωής και, συγκεκριμένα, να διαπιστωθεί: α) εάν υποστηρίζονται τα Μαθηματικά σε καθημερινές δραστηριότητες που δε στοχεύουν σε αυτά, β) εάν γίνεται αναφορά σε μαθηματικές έννοιες, γ) ποιες μαθηματικές έννοιες ενσωματώνονται συχνότερα και δ) εάν συζητούνται περαιτέρω αυτές οι έννοιες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή τεσσάρων οικογενειών από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδος. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με τα δημογραφικά στοιχεία της οικογένειάς τους και ένα ημερολόγιο καταγραφής των δραστηριοτήτων του παιδιού και ηχογράφησαν επτά δραστηριότητες αλληλεπίδρασης με το παιδί. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι, σε ικανοποιητικό βαθμό, εμπλέκονται μαθηματικές έννοιες και ορολογίες ανάμεσα στους γονείς και το παιδί κατά τις αλληλεπιδράσεις τους, ακόμη και όταν αυτές δε στοχεύουν στα Μαθηματικά, και γίνεται αναφορά σε μαθηματικές έννοιες με την καταμέτρηση να είναι η πιο διαδεδομένη. Για τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονεϊκή εμπλοκή, παρότι δεν μπορούν να γενικευθούν τα ευρήματα της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων δεν επηρεάζει άμεσα τις αλληλεπιδράσεις γονέων και παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα.el
heal.abstractThe family’s role in the education of the child is a research area which is increasingly attracting researchers. According to the literature review, the majority of researchers attempt a systematic approach to parental involvement in relation to school. However, the nature of parental involvement in child development independently of school has not been systematically investigated. The purpose of the present study was to observe the reason developed between parents and their children during parental involvement in everyday family life and, in particular, to find out: (a) whether Mathematics are supported in everyday activities that are not aimed at them; b) if mathematical concepts were mentioned; (c) which mathematical concepts were more frequently mentioned; and (d) if these concepts were further discussed. The research was conducted with the participation of four families from different regions of Greece. Participants completed a questionnaire with their family demographics, wrote down their child's activities, and recorded seven interaction activities with the child. The results of the study showed that mathematical concepts and terminology are mentioned between parents and their child during their interactions, even when they are not aimed at Mathematics, and reference is made to mathematical concepts with counting being the most common. Although we cannot generalize our findings, we found that parent's education level does not directly affect parent-child interactions.en
heal.advisorNameΚαλδρυμίδου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚαλδρυμίδου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΒαμβακούση, Ξανθήel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages128 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΥΒΕΛΑ ΕΛΕΝΗ 2020.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons