Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚιτσάκη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-05-19T07:03:38Z-
dc.date.available2020-05-19T07:03:38Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29765-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9760-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΧιούμορel
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΑφήγηση βραχείας φόρμαςel
dc.subjectΑφηγηματικές τεχνικέςel
dc.subjectΕικονογράφησηel
dc.subjectΠερικειμενικά στοιχείαel
dc.subjectΝεοτερικότηταel
dc.subjectΟικολογίαel
dc.subjectHumouren
dc.subjectChildren’s literatureen
dc.subjectShort storiesen
dc.subjectStorytelling techniquesen
dc.subjectIllustrationsen
dc.subjectPeritextual featuresen
dc.subjectModernismen
dc.subjectEcologyen
dc.titleΜεταξύ σοβαρού και αστείου, σύγχρονα κοινωνικά θέματα, χιούμορ, σε έργα ελληνικής παιδικής λογοτεχνίας (2012-2019)el
dc.titleBetween fun and serious, current social issues and humor in Greek children's literature (2012-2019)en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleαφήγηση και εικονογράφησηel
heal.secondaryTitlenarratives and illustrationsen
heal.classificationΧιούμορ-
heal.dateAvailable2020-05-19T07:04:39Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 132-141el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά το χιούμορ σε δέκα εικονογραφημένα αφηγήματα βραχείας φόρμας της περιόδου 2012-2019, που είναι έργα Ελλήνων δημιουργών και χαρακτηρίζονται από στοιχεία νεοτερικότητας. Από το σώμα κειμένων της περιόδου αυτής, σχηματίστηκαν τέσσερις κατηγορίες μελέτης, σχετικές με τα κοινωνικά θέματα της οικολογίας, των οικογενειακών σχέσεων, της εκπαίδευσης και του πολέμου. Η μέθοδος ανάλυσης των έργων συνδυάζει την ποιοτική ανάλυση περιεχομένου με τις θεωρίες του χιούμορ, την θεωρία της αφήγησης και τη λειτουργία της εικονογράφησης. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διερεύνηση των μορφών που παίρνει και των τεχνικών που μετέρχεται το χιούμορ, τόσο σε λεκτικό όσο και σε επίπεδο εικονογράφησης, προκειμένου να επιτελεστεί. Από την εξέταση των συγκεκριμένων έργων, προκύπτει ότι το χιούμορ με την παιγνιώδη λογική του, είναι ο ασφαλέστερος και πιο ανώδυνος τρόπος αναφοράς σε δύσκολα και σοβαρά θέματα. Επιπλέον της απεκφόρτισης και επίτευξης ψυχικής ισορροπίας, προκαλεί την κριτική επεξεργασία και τον προβληματισμό. Οι νεοτερικές τεχνικές συνυφαίνονται πολλαπλώς με το λεκτικό κείμενο και την εικονογράφηση, που συνεισφέρουν εξίσου στο χιουμοριστικό αποτέλεσμα.el
heal.abstractThis paper studies humour in ten illustrated short stories of the 2012-2019 period, which are works of Greek authors and are characterized by elements of Μodernism. From the corpus of texts of this period, four categories of studies were formed, relevant to the social issues of ecology, family relationships, education and war. The method of project analysis combines qualitative content analysis with humor theories, storytelling theory and the function of illustration. The present study, focuses on exploring the forms it takes and the techniques that humor mixes, both verbally and at the visual level, in order to be accomplished. From the examination of the specific works, it is gleaned that humor with its playful logic, is the safest and most painless way to refer to difficult and serious issues. In addition to discharging and achieving mental balance, it causes critical processing and reflection. The techniques of Modernism are intertwined with verbal text and illustration, which contribute equally to the humorous effect.en
heal.advisorNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages162 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΙΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 2020.pdf3.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons