Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕξάρχου, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2020-04-29T09:52:46Z-
dc.date.available2020-04-29T09:52:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29741-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9738-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)el
dc.subjectΣυνεκπαίδευση / συμπερίληψηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί γενικής αγωγήςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικής αγωγήςel
dc.subjectΕπιμόρφωσηel
dc.subjectAutism spectrum disorder (ASD)en
dc.subjectInclusionen
dc.subjectGeneral education teachersen
dc.subjectSpecial education teachersen
dc.subjectTrainingen
dc.titleΗ εκπαίδευση των μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)el
dc.titleStudent΄s education with autistic spectrum disorderen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleοι απόψεις-αντιλήψεις των παιδαγωγών γενικής και ειδικής αγωγής για τη συμπερίληψη - συνεκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΦ στην τάξη τυπικής εκπαίδευσης σε σχολεία γενικής αγωγήςel
heal.secondaryTitlethe opinions and perceptions of general and special educators about inclusion-co-education to students with autistic spectrum disorder in typical education class at schools of general educationen
heal.classificationΑυτιστικά παιδιά -- Εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2020-04-29T09:53:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 118-145el
heal.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες αυξάνεται η συζήτηση για την επιτυχή εφαρμογή της ενταξιακής πολιτικής. Η συνεκπαίδευση /συμπερίληψη όλων των μαθητών στο σχολείο της γενικής αγωγής, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επιστημών με πολλές χώρες να προβαίνουν πλέον και σε νομοθετικές αλλαγές. Αύξηση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον πληθυσμό των ατόμων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να έρχονται αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα. Στις μέρες μας η φοίτηση μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο ολοένα και αυξάνεται. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν καλούνται να τους συμπεριλάβουν στην τάξη τους παρέχοντάς τους την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για τη συνεκπαίδευση /συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στην τάξη του γενικού σχολείου, την ανάδειξη των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών μέσα από το ρόλο του καθενός, καθώς και την επίδρασή τους στη μάθηση και την ένταξη των μαθητών. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν δεκαέξι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής που υπηρετούσαν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Άρτας και Πρέβεζας τη σχολική χρονιά 2019-2020. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ημι-δομημένης συνέντευξης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας όλοι οι εκπαιδευτικοί είχαν γνώσεις για τη διαταραχή, αλλά οι ειδικοί παιδαγωγοί διέθεταν λίγο πιο εξειδικευμένες γνώσεις. Στο σύνολό τους οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν θετικές απόψεις για τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ και δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ αυτών της γενικής και της ειδικής αγωγής. Τα χαρακτηριστικά του μαθητή με ΔΑΦ αναδείχτηκαν σε σημαντικό παράγοντα σύμφωνα με τις απόψεις όλων των συμμετεχόντων σχετικά με την επιλογή του πλαισίου φοίτησης, όπως και η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για την επιτυχημένη συμπερίληψη. Επίσης, η σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης σε θέματα αυτισμού και εφαρμογής της συμπερίληψης αναδείχτηκε ως παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τη συνεκπαίδευση για όλους τους συμμετέχοντες. Τέλος, στο σύνολό τους οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως η συμπερίληψη συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην κοινωνικοποίηση των παιδιών με ΔΑΦ και επισημαίνουν ταυτόχρονα πως πολύ σημαντική καθίσταται η σχέση σχολείου - οικογένειας για την ομαλή ένταξη και ανάπτυξη του παιδιού.el
heal.abstractIn recent decades, there has been a growing debate about how to successfully implement accession policy. The inclusion / inclusion of all students in the school of general education has in recent decades fueled the interest of many sciences with many countries now making legislative changes. The inclusion of all students in the school of general education has in recent decades fueled the interest of many sciences with many countries now making legislative changes. An increase has been observed in recent years in the population of people with autism spectrum disorder, which results in teachers facing a new reality. Nowadays, the general education of students with ASD is increasing. So teachers are invited to include them in their class by providing them with the best possible education with the help of special education teachers. The present study attempts to investigate the views of teachers of general and special education on inclusion of students with ASD in the mainstream classroom, the enhancement of teachers' knowledge and experiences through their role, and their impact in student learning and integration. The research participants were sixteen general and special education teachers serving primary schools in the Arta and Preveza counties during the 2019-2020 school year. The research was conducted using the semi-structured interview. According to the results of the survey, all teachers had knowledge of the disorder, but the specialized educators had more specialized knowledge. Overall, teachers expressed positive views on the inclusion of students with ASD and no significant differences were found between these general and special education. The characteristics of the student with ASD have been shown to be an important factor in the views of all participants regarding the choice of framework for study, as well as the collaboration between teachers for successful inclusion. In addition, the importance of continuing education on autism and inclusion has emerged as a factor that has a significant impact on inclusive education for all participants. Finally, in general, teachers consider that inclusion contributes greatly to the socialization of children with ASD and point out that the school-family relationship is important for the smooth integration and development of the child.en
heal.advisorNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages148 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΕΞΑΡΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 2020.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons