Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧριστοπούλου, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2020-04-29T09:05:50Z-
dc.date.available2020-04-29T09:05:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29740-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9737-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπαγγελματική ποιότητα ζωήςel
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΔευτερεύον τραυματικό άγχοςel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectProfessional quality of lifeen
dc.subjectJob satisfactionen
dc.subjectSecondary traumatic stressen
dc.subjectBurnouten
dc.titleΕπαγγελματική ποιότητα ζωής εκπαιδευτικών ειδικής αγωγήςel
dc.titleProfessional quality of life of special education teachersen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕιδική αγωγή-
heal.dateAvailable2020-04-29T09:06:50Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 115-150el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της επαγγελματικής ποιότητας ζωής των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής ποιότητας ζωής των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (η επαγγελματική ικανοποίηση, το δευτερεύον τραυματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση), με βάση τις απαντήσεις των συμμετεχόντων και σε σχέση με ορισμένα δημογραφικά-γενικά χαρακτηριστικά τους (φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, έτη υπηρεσίας, εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και βαθμίδα εργασίας). Επιπροσθέτως, διερευνήθηκε η πιθανή συνάφεια των τριών διαστάσεων της επαγγελματικής ποιότητας ζωής μεταξύ τους. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 106 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. Για την αξιολόγηση της επαγγελματικής ποιότητας ζωής επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί η κλίμακα Professional Quality of Life Scale (ProQOL) – Compassion Satisfaction and Fatigue, Version 5 (Stamm, 2009). Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων εφαρμόστηκε το στατιστικό πακέτο SPSS, version 21.0. Ο έλεγχος των στατιστικών υποθέσεων πραγματοποιήθηκε για προεπιλεγμένο επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας α=.05. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης των συμμετεχόντων ήταν υψηλό, ενώ το επίπεδο του δευτερεύοντος τραυματικού άγχους και της επαγγελματικής τους εξουθένωσης ήταν χαμηλό. Στατιστικά σημαντική σχέση αναδείχθηκε μεταξύ της μεταβλητής εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και των μεταβλητών επαγγελματική ικανοποίηση, δευτερεύον τραυματικό άγχος και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αντίστοιχα. Η ηλικία και τα έτη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής διαφάνηκε ότι έχουν στατιστικά σημαντική σχέση με την επαγγελματική τους εξουθένωση. Επίσης, προέκυψε ότι το δευτερεύον τραυματικό άγχος των εκπαιδευτικών συσχετίζεται με την επαγγελματική ικανοποίηση και με την επαγγελματική τους εξουθένωση.el
heal.abstractThe present study focused on investigating the professional quality of life of special education teachers of primary and secondary education. In particular, the three dimensions of the professional quality of life of special education teachers (job satisfaction, secondary traumatic stress and burnout) were investigated, based on participants' responses and some demographic-general characteristics (gender, age, marital status, years of service, specialization in special education and working grade). In addition, the possible relevance of the three dimensions of professional quality of life to each other was investigated. The sample was 106 special education teachers. The Professional Quality of Life Scale (ProQOL)-Compassion Satisfaction and Fatigue, Version 5 (Stamm, 2009) was used to assess professional quality of life. The statistical package SPSS version 21.0 was used for statistical analysis of the data. Statistical assumptions were tested for a default level of statistical significance a=.05. The analysis of the data showed that the level of participants' job satisfaction was high, while the level of secondary traumatic stress and burnout was low. A statistically significant relation was found between variable specialization in special education and variable job satisfaction, secondary traumatic stress and burnout of special education teachers, respectively. Age and years of service of special education teachers were found to be statistically significant in relation to their burnout. It also emerged that teachers’ secondary traumatic stress was associated with job satisfaction and burnout.en
heal.advisorNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages128 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ 2020.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons