Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαυλάκης, Χριστόφοροςel
dc.date.accessioned2020-04-13T09:41:28Z-
dc.date.available2020-04-13T09:41:28Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29733-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9730-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΥποεπίδοσηel
dc.subjectΥποχρεωτική εκπαίδευσηel
dc.subjectΓυμνάσιοel
dc.subjectΣχολική αποτυχίαel
dc.subjectUnderachievementen
dc.subjectCompulsory educationen
dc.subjectMiddle Schoolen
dc.subjectSchool failureen
dc.titleΑναγνώριση και διαχείριση της υποεπίδοσης των μαθητών στο Γυμνάσιοel
dc.titleIdentification and management of Middle School students’ underperformanceen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleαπόψεις φιλολόγωνel
heal.secondaryTitleaspects of language teachersen
heal.classificationΕκπαίδευση, Υποχρεωτική-
heal.dateAvailable2020-04-13T09:42:28Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 100-107el
heal.abstractΑν γίνει αποδεκτή η διαπίστωση της πληθυντικότητας των εκπαιδευτικών φαινομένων που στεγάζονται κάτω από τον όρο «σχολική αποτυχία», τότε το φαινόμενο της υποεπίδοσης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει διαχρονικά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Λαμβάνοντας κανείς υπόψη τα σύγχρονα δεδομένα, θα παρατηρήσει ότι μαθητές ή απόφοιτοι της γενικής εκπαίδευσης δεν διαθέτουν τις δεξιότητες εκείνες για τις οποίες έχουν λάβει την πιστοποίηση του σχολείου. Κατά συνέπεια πολλοί είναι αυτοί που εμφανίζουν μια ελλιπώς καταρτισμένη επαγγελματική πορεία. Το φαινόμενο της υποεπίδοσης δεν έχει επαρκώς μελετηθεί, παρά την ενασχόληση αρκετών ερευνητών με την σχολική αποτυχία. Η παρούσα εργασία προσπαθεί να διερευνήσει το φαινόμενο της υποεπίδοσης των μαθητών στο Γυμνάσιο, το οποίο αποτελεί το ύστατο τμήμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει το φαινόμενο, όπως αυτό εμφανίζεται στο Γυμνάσιο μέσα από την οπτική των φιλολόγων και να αναζητήσει τους παράγοντες που το διαμορφώνουν σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Η έρευνα ακολουθεί την ποιοτική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ως ερευνητικό εργαλείο τη συνέντευξη. Η συγκεκριμένη προσπάθεια έδειξε ότι το φαινόμενο της υποεπίδοσης είναι υπαρκτό στο Γυμνάσιο και ειδικότερα στα φιλολογικά μαθήματα. Οι φιλόλογοι, που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας θεωρούν ότι το κοινωνικοοικονομικό αλλά και το μορφωτικό περιβάλλον του μαθητή επηρεάζει την επίδοσή του, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τις ευθύνες του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και τις προσωπικές τους. Θεωρούν, μάλιστα, ότι το φαινόμενο ενισχύεται τόσο από τη δυσλειτουργία του συστήματος όσο και από τις δικές τους πρακτικές.el
heal.abstractIf we accept that school failure as a term consists of a plethora of educational phenomenon, then underachievement is one of the most important problems that the Greek education system has to face throughout the ages. Taking into consideration the latest data, someone will notice that the students or the graduates of the compulsory education do not have the skills they have been certified for by the school. As a result, a lot of them follow an inadequately grounded professional career. The phenomenon of underachievement has not been examined sufficiently, despite of many researchers’ studies about school failure. This thesis tries to do research about the phenomenon of underachievement of students from Middle School, which is the last part of the compulsory education. The goal of this research is to record the phenomenon, as it appears in Middle School through the eyes of Language Teachers and search the reasons that shape it in both sociological and educational level. The qualitative research has been implemented via the use of the research tool of the interview. This specific effort showed that the phenomenon of underachievement exists in Middle School and especially on Language courses. The language teachers explain that the social, financial and the educational background of the student affects his or her results, without overlooking the educational system’s responsibilities, as well as their own. They actually support that this particular phenomenon is feeded by the system’s malfunctions, in addition to their own practices.en
heal.advisorNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣιάκαρης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages301 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.E. ΠΑΥΛΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ 2019.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons