Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιούλα, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2020-04-08T10:20:32Z-
dc.date.available2020-04-08T10:20:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29732-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9729-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜαθητές Ρομάel
dc.subjectΣχολική διαρροήel
dc.subjectΣχολική υποεπίδοσηel
dc.subjectRoma studentsen
dc.subjectSchool leaken
dc.subjectLow school performanceen
dc.titleΣχολική διαρροή και υποεπίδοση των μαθητών Ρομά στο Γυμνάσιο 2010-2018el
dc.titleSchool leak and low estimation of Roma students in Greek high school from 2010 up to 2018en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleκριτική θεώρηση εκπαιδευτικών της Β΄θμιας Εκπαίδευσηςel
heal.secondaryTitlecritical view from high school- teacheren
heal.classificationΡομά -- Εκπαίδευση -- Ελλάδα-
heal.dateAvailable2020-04-08T10:21:32Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 105-112el
heal.abstractΗ πνευματική καλλιέργεια και η εκπαίδευση αποτελεί διαχρονικό και πανανθρώπινο αίτημα του ανθρώπου. Το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση είναι νομοθετικά κατοχυρωμένο και προστατεύεται διεθνώς στις περισσότερες χώρες. Στην Ελλάδα από το 1976 καθιερώθηκε η εννιάχρονη, καθολική, υποχρεωτική, δωρεάν εκπαίδευση και καταργήθηκαν οι εισαγωγικές εξετάσεις για το γυμνάσιο. Μολονότι είναι υποχρεωτική η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές, κυρίως από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως οι Ρομά, να εγκαταλείπουν το σχολείο πριν την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή να έχουν πολύ χαμηλές επιδόσεις και να αδυνατούν να προαχθούν στην επόμενη τάξη. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, η σχολική διαρροή και υποεπίδοση παρατηρείται ιδιαίτερα, ανάμεσα στα παιδιά Ρομά, στα παιδιά προσφύγων και εθνοτικών και πολιτισμικών μειονοτήτων. Τα στοιχεία αυτά ήταν το έναυσμα για την επιλογή του θέματος. Το θέμα της σχολικής διαρροής και υποεπίδοσης των Ρομά μαθητών έχει απασχολήσει την πολιτεία τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια, έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το ελληνικό κράτος, έχει συντελεστεί πρόοδος, ειδικά όσον αφορά στη σχολική διαρροή, αλλά το φαινόμενο συνεχίζει να υπάρχει. Στην αρχή της έρευνας αποσαφηνίζονται οι όροι σχολική διαρροή, υποεπίδοση, μαθητές Ρομά. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται αποτελέσματα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Έκθεσης Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ποσοστά μαθητών που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική φοίτηση και σημειώνουν χαμηλές επιδόσεις. Η έρευνα έγινε μέσω της ποιοτικής προσέγγισης, ώστε οι καθηγητές να δώσουν μια κατάθεση γόνιμη σε δύο κυρίως επίπεδα: στους παράγοντες που διαμορφώνουν το φαινόμενο της σχολικής διαρροής και υποεπίδοσης και σε προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να διευκολυνθούν στο καθημερινό εκπαιδευτικό τους έργο. Από αυτή την ανάλυση προέκυψαν στοιχεία που συμφωνούν με τα επίσημα στοιχεία, δηλαδή τη μειωμένη σχολική διαρροή την τελευταία δεκαετία, αλλά τη σταθερότητα σε χαμηλές επιδόσεις αυτής της πληθυσμιακής ομάδας. Αποδείχθηκε ότι κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες εμποδίζουν τους μαθητές Ρομά στην ομαλή φοίτησή τους και αναδεικνύεται ο αδύναμος ρόλος του ελληνικού σχολείου να βοηθήσει τους μαθητές με δυσκολίες προκειμένου να ανταποκριθούν στα σχολικά τους καθήκοντα. Καταδείχθηκε, εξάλλου, η αδυναμία των εκπαιδευτικών να οργανώσουν αποτελεσματικότερα το εκπαιδευτικό τους έργο, ιδιαίτερα όταν απευθύνονται σε ανομοιογενή τμήματα μαθητών. Εν κατακλείδι, διαπιστώνεται πως η κοινωνική και πολιτισμική ένταξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων θα πραγματοποιηθεί και μέσα από θεσμικές και διαρθρωτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.el
heal.abstractMental culture and education are considered both as an intertemporal and universal demand for every human being. Every child’s right to education is enforced by legislation and it’s protected internationally in many countries. In Greece, since 1997, the nine-year, complete, compulsory and free education has been established and admission exams for secondary education have been abolished. Although school attendance in compulsory education is obligatory, the phenomenon that occurs is that students, especially from socially vulnerable groups, such as the ROMA, drop out of school before completing the secondary education or have low school performance and are unable to be promoted to the next school grade. According to statistics, school leak and low school performance are noticed especially among the Roma children, the refugees’ children and children from ethnic and cultural minorities. These elements were the stimulus for the choice of the specific subject. The subject of school leak and low school performance of Roma students has preoccupied the state almost for the last thirty years, great amounts of money have been spent by the European Union and the Greek State, there has been progress as far as school leak is concerned, but the phenomenon still exists. In the beginning of this survey terms such as school leak, low school performance, Roma Students are clarified. Then, results are presented from the Institute of Educational Policy as well as a report from the European Union concerning the percentage of students who drop out of compulsory education and tend to have low school performance. The survey was conducted through the quality approach, so that teachers could present a fertile testimony on two main fields: the factors that make up the phenomenon of school leak and low school performance and the suggestions concerning the facilitation of their daily educational task. The elements that turned up from this survey are in accordance with the official elements, that is, the reduced school leak during the last decade but on the other hand stability in low school performance from this population group. It was proved that social and financial factors prevent the Roma students from their normal school attendance and it is emphasized that the Greek school is unable to help the students who find it difficult to meet their school obligations. Besides it became obvious that teachers are unable to organize their educational task more effectively especially when this is addressed to disparate classes. In conclusion, we could say that the institutional and structural changes in the Greek educational system are about to play a leading role in the social- cultural integration of the vulnerable social groups and of the social cohesion.en
heal.advisorNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣιάκαρης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages181 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΙΟΥΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2019.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons