Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστολοπούλου, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2020-02-28T11:19:59Z-
dc.date.available2020-02-28T11:19:59Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29681-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9678-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦαινομενολογίαel
dc.subjectMaurice Merleau-Pontyen
dc.titleΣώμα και μουσική εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια προσέγγιση υπό το πρίσμα της φαινομενολογίας του Merleau-Pontyel
heal.classificationΦαινομενολογία-
heal.dateAvailable2020-02-28T11:20:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 61-65el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια ενσώματη προσέγγιση στη Μουσική Παιδαγωγική με βάση το θεωρητικό υπόβαθρο που διαμορφώνει η φιλοσοφία του Maurice Merleau-Ponty. Μέσα από τον επαναπροσδιορισμό βασικών για τη μουσική εκπαίδευση εννοιών υπό το πρίσμα της μερλοποντιανής φαινομενολογίας, επιχειρείται η ανάδειξη της δημιουργίας μουσικής ως σημαντικής πηγής δημιουργίας υπαρκτικών κόσμων και διερευνώνται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες η μουσική εμπειρία μπορεί να αποτελέσει μια ουσιαστικά παιδαγωγική συνθήκη. Ο ελεύθερος μουσικός αυτοσχεδιασμός αναδεικνύεται ως η κατ’ εξοχήν μουσική πράξη κατά την οποία, με κέντρο το σώμα, το μουσικό περιβάλλον καθίσταται ένα ανοιχτό πεδίο έκφρασης των μουσικών προθέσεων και ο άλλος καθίσταται ένα δυνητικό εγώ. Η μουσική και παιδαγωγική σημασία μετατοπίζεται από το τι σκεφτόμαστε ή τι παράγουμε κατά τη διάρκεια του παιξίματος, στο πώς βιώνουμε σωματικά το ίδιο το παίξιμο και στο τι γινόμαστε, εν τέλει, μέσα από τη μουσική πράξη.el
heal.abstractThe present essay is an embedded approach to Music Education based on the theoretical background formed by the philosophy of Maurice Merleau-Ponty. Through the redefinition of music education’s fundamentals concepts in light of Merleau- Ponty’s phenomenology, we attempt to highlight music-making as an important source of world-making and explore the conditions under which music experience can be an essential educational condition. Free musical improvisation emerges as the predominantly musical action centered on the body, in which musical environment becomes an open field of expression of musical intentions and the other becomes a potential ego. Musical and pedagogical importance shifts from what we think or what we produce during playing, to how we bodily experience playing itself, and to what we ultimately become through musical action.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΚανελλόπουλος, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages65 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2019.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons