Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτρεμμένου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-02-05T11:43:27Z-
dc.date.available2020-02-05T11:43:27Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29610-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9612-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣυναισθηματική εργασίαel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΣυναισθήματαel
dc.subjectΡύθμιση συναισθημάτωνel
dc.subjectEmotional laboren
dc.subjectBurnouten
dc.subjectEmotionsen
dc.titleΣυναισθηματική εργασία και επαγγελματική εξουθένωση σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίαςel
dc.titleEmotional labor and burnout in preschool teachersen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕπαγγελματική εξουθένωση-
heal.dateAvailable2020-02-05T11:44:27Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 73-76el
heal.abstractΟ όρος «Emotional Labor» ή όπως μεταφράζεται στα ελληνικά «Συναισθηματική Εργασία» αφορά την «διαχείριση του συναισθήματος από ένα άτομο στο χώρο της εργασίας του ώστε να δημιουργήσει μια δημόσια παρατηρήσιμη εμφάνιση του προσώπου και του σώματος του » (Hochschild, 1983). Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας λοιπόν, είναι η μελέτη της συναισθηματικής εργασίας των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας ( νηπιαγωγοί και βρεφονηπιοκόμοι) καθώς και η σχέση της με την επαγγελματική εξουθένωση. Αρχικά, επιβεβαιώθηκε η παραγοντική ανάλυση για το ερωτηματολόγιο της Συναισθηματικής Εργασίας (Εmotional Labor Scale, Diefendorff, 2005) για το δείγμα της έρευνας καθώς δεν είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας φαίνεται ότι εκφράζουν κυρίως τα αληθινά τους συναισθήματα στην τάξη τους, ενώ φαίνεται ότι ανάμεσα στις δύο στρατηγικές της συναισθηματικής εργασίας ( επιφανειακή και βαθιά δράση) αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν περισσότερη την επιφανειακή δράση. Το επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών του δείγματος είναι χαμηλό, με τους μεν βρεφονηπιοκόμους να έχουν χαμηλότερο από τους νηπιαγωγούς. Τέλος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα η επιφανειακή δράση συσχετίστηκε θετικά με την αποπροσωποίηση ενώ η βαθιά δράση συσχετίστηκε επίσης χαμηλά και με την αποπροσωποίηση και με την συναισθηματική εξάντληση. Η έκφραση των φυσικών συναισθημάτων συσχετίστηκε και με τις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης.el
heal.abstractThe term 'Emotional Labor' refers to “the management of one person’s feelings in his/her workplace in order to create a publicly observable facial and bodily display” '(Hochschild, 1983). The main purpose of the present research, therefore, is to study the emotional labor of preschool teachers (kindergarteners and nursery workers) and the relation between emotional labor and burnout. Initially, the factor analysis of the Emotional Labor Scale (Diefendorff, 2005) questionnaire was confirmed for the sample of the present research, as it had not been used in Greece before. According to the results, preschool teachers seem to express mainly their naturally felt emotions in their classroom, while it seems that between the two strategies of emotional work (surface and deep active) they report that they use more the superficial action. The level of professional burnout of the teachers’ sample is low, with nursery workers showing lower levels of burnout than the kindergarteners. Finally, according to the results, surface active was positively correlated with depersonalization, whereas deep action was also correlated low with depersonalization and emotional exhaustion. The expression of natural emotions was associated with all three dimensions of burnout.en
heal.advisorNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages84 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΤΡΕΜΜΕΝΟΥ ΕΛΕΝΗ 2019.pdf933.18 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons