Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζιώτα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-08-28T09:08:24Z-
dc.date.available2019-08-28T09:08:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29482-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.503-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΧώροςel
dc.subjectΠαιδαγωγικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΠροσχολικά περιβάλλοντα μάθησηςel
dc.subjectΠρωτοσχολικά περιβάλλοντα μάθησηςel
dc.subjectSpaceen
dc.subjectPedagogical designen
dc.subjectPre-school learning environmentsen
dc.subjectPrimary learning environmentsen
dc.titleΟ παιδαγωγικός σχεδιασμός του χώρου σε προσχολικά και πρωτοσχολικά περιβάλλοντα μάθησηςel
dc.titleThe pedagogical design of the space in pre-school and primary school learning environmentsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleαντιλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλωνel
heal.secondaryTitleperceptions of kindergarten and teachers and primary teachersen
heal.classificationΠροσχολική αγωγήel
heal.dateAvailable2019-08-28T09:09:24Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 206-218el
heal.abstractΑδιαμφισβήτητα ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα κάθε παιδιού είναι η εκπαίδευση. Ωστόσο, οι μαθητές έχουν δικαίωμα να φοιτούν και σε ένα ποιοτικό μαθησιακό χώρο· σε ένα χώρο ασφαλή, προστατευμένο, καθαρό, τακτοποιημένο, παρακινητικό, οικείο και φιλόξενο. Η απόκτηση γνώσεων στο καλύτερο δυνατό μαθησιακό περιβάλλον αποτελεί, λοιπόν, αδήριτη ανάγκη, διότι βάσει ερευνών η ποιότητά του συντελεί σε καθοριστικό βαθμό στην αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης των παιδιών. Η βιβλιογραφία παρέχει σαφείς αποδείξεις για τη θετική έκβαση του σχεδιασμού των χώρων μάθησης στους χρήστες του και συνεπώς, πλήθος ερευνητών φαίνεται να αναγνωρίζει πλέον τη σημασία του, υλοποιώντας έρευνες σχετικές με την παιδαγωγική του αξία, τη σωστή οργάνωσή του και τις κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έχοντας αυτά υπ’ όψιν, σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση και η σύγκριση των αντιλήψεων των νηπιαγωγών και των δασκάλων σε ζητήματα που άπτονται του παιδαγωγικού σχεδιασμού του χώρου προσχολικών και πρωτοσχολικών περιβαλλόντων μάθησης. Ειδικότερα, ερευνήθηκαν οι αντιλήψεις σχετικά με την παιδαγωγική αξία του εσωτερικού χώρου, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την οργάνωσή του, τα περιβαλλοντικά του κριτήρια και το ρόλο των παιδαγωγών σε αυτή τη διαδικασία. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 122 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 58 νηπιαγωγοί και 64 δάσκαλοι. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για τη διεκπεραίωση της έρευνας περιείχε ερωτήσεις ανοιχτού και κλειστού τύπου και κατασκευάστηκε στηριζόμενο στη μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας και σε εξειδικευμένες κλίμακες αξιολόγησης χαρακτηριστικών της ποιότητας της εκπαίδευσης “ACEI, “ECERS-R” και “CCFS”. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού IBM SPSS Statistics 23. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι αντιλήψεις των νηπιαγωγών και των δασκάλων συγκλίνουν όσον αφορά τα περιβαλλοντικά κριτήρια που οφείλει να πληροί ο εσωτερικός χώρος της αίθουσας, ενώ απόκλιση σημειώθηκε στην παιδαγωγική αξία του χώρου, την οργάνωση του και το ρόλο που διαδραματίζει ο παιδαγωγός στη διαδικασία διαμόρφωσης του εσωτερικού περιβάλλοντος.el
heal.abstractUndoubtedly, one of the fundamental rights of each child is education. However, students have the right to study in a quality learning environment; in a safe, secure, clean, neat, motivational, intimate and hospitable environment. Therefore, acquiring knowledge in the best possible learning environment is an absolute necessity, because based on surveys, its quality contributes to a decisive extent to the effectiveness of the educational process and the learning of children. The bibliography provides clear evidence of the positive outcome of the space design for its users and as a consequence a large number of researchers seem to recognize its importance by carrying out research on its pedagogical value, its proper organization and appropriate environmental conditions. With this in mind, the purpose of this study was to investigate and compare the perceptions of kindergarten teachers and primary teachers on issues related to the pedagogical design of preschool and pre-primary learning environments. In particular, the perceptions on the pedagogical value of the interior space, its pedagogical design and organization, the environmental criteria and the role of the pedagogues in this process were investigated. The sample of the survey consisted of 122 practicing teachers, 58 kindergarten teachers and 64 primary teachers. The questionnaire used to conduct the survey contained open-ended and closed-ended questions and was constructed based on the study of international literature and on the specialized rating scales of the quality characteristics of education, "ACEI", "ECERS-R" and “CCFS”. The analysis of the results was done using the IBM SPSS Statistics 23 software. The findings showed that the perceptions of kindergarten teachers and primary teachers converge with regard to the environmental criteria that the indoor space needs to meet, while a deviance was noted in the pedagogical value of the space, its organization and the role of the educator in the process of shaping the internal environment.en
heal.advisorNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages230 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΖΙΩΤΑ ΜΑΡΙΑ 2019.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons