Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29411
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡήγα, Πηνελόπηel
dc.date.accessioned2019-06-11T11:56:46Z-
dc.date.available2019-06-11T11:56:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29411-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.405-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΑντιλήψειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΠεποιθήσεις αυτo-αποτελεσματικότηταςel
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectPerceptionsen
dc.subjectPrimary school teachersen
dc.subjectSpecial educational needs
dc.subjectDisability
dc.subjectInclusion
dc.subjectSelf-efficacy beliefs
dc.titleΑντιλήψεις - στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/ και αναπηρίες (Ε.Ε.Α./Α) στο γενικό σχολείοel
dc.titlePerceptions - attitudes of kindergarten and primary education teachers towards inclusive education of students with special educational needs or/ and disabilities (S.E.N./D) in ordinary schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleσε τι βαθμό οι αντιλήψεις τους επηρεάζονται από τις πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας;el
heal.secondaryTitlein what extent does self-efficacy affect their perceptions?en
heal.classificationΕκπαιδευτικοί -- Αντιλήψειςel
heal.dateAvailable2019-06-11T11:57:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 111-125el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις στάσεις – αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την εκπαιδευτική πολιτική της συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Ιδιαίτερη έμφαση μάλιστα δίνεται στις πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και στο βαθμό που αυτές μπορεί να επηρεάσουν ή όχι τις στάσεις τους για την συμπερίληψη. Στην έρευνα συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία των νομών Ιωαννίνων, Μαγνησίας και Αιτωλοακαρνανίας. Για την εξέταση των παραπάνω ζητημάτων της έρευνας εφαρμόσθηκε η ποσοτική μέθοδος με τη χορήγηση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από δύο ενότητες. Η πρώτη περιλάμβανε τις, 14 για τους εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων και τις 16 για τους εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων, δηλώσεις από την «Κλίμακα μέτρησης Στάσεων σχετικά με την Συμπεριληπτική Εκπαίδευση μαθητών με και χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» (Attitudes Toward Inclusive Education Scale) (Wilczenski, 1992· 1995) και τις 12 δηλώσεις της υποκλίμακας «Αντιλαμβανόμενη Αυτο-αποτελεσματικότητα» (Perceived self-efficacy) από την κλίμακα «Αυτο-αποτελεσματικότητα, αντιλαμβανόμενη συλλογική αποτελεσματικότητα, εργασιακή ικανοποίηση» (Self-efficacy, Perceived School Collective-efficacy, Job Satisfaction) των Carpara, Barbaranelli, Steca and Maloneet (2003) και η δεύτερη ενότητα περιλάμβανε ερωτήσεις αναφορικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί τόσο της γενικής όσο και της ειδικής εκπαίδευσης, διάκεινται θετικά προς την συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρίες, ενώ ο βαθμός στον οποίο αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους αποτελεσματικό στον εκπαιδευτικό τους ρόλο, είναι υψηλός και φαίνεται να επηρεάζει θετικά τις στάσεις τους απέναντι στην συμπεριληπτική εκπαίδευση.el
heal.abstractThis particular master thesis attempts to investigate the attitudes - perceptions of general and special education teachers of primary education regarding the educational policy of inclusion of students with Special Educational Needs and / or Disabilities (SEN/D). Particular emphasis is given to teachers' self-efficacy beliefs and to the extent that they may influence or not their attitudes towards inclusion. In the survey participated 100 teachers from kindergartens and elementary schools in the prefectures of Ioannina, Magnisia and Aitoloakarnania. For the examination of the above issues, the quantitative method was applied by means of a questionnaire. The questionnaire consisted of two modules. The first module was consisted of the 14 statements for pre- school teachers and the 16 statements for the elementary teachers, from the Attitudes Towards Inclusive Education Scale (Wilczenski, 1992; 1995). Additionally, in the same module were included the 12 statements from the subscale “Perceived Self-Efficacy” from the "Self-efficacy, Perceptive School Collective Effectiveness, Job Satisfaction Scale" (Carpara, Barbaranelli, Steca, and Maloneet, 2003). Lastly, the second section of the questionnaire included demographic questions for the participants. The results of the survey showed, that both general and special educators have positive attitudes towards inclusive education of children with Special Education Needs (SEN). Additionally, their level of self-efficacy in their educational role was also high and as it is showed, it affects their attitudes towards inclusion.en
heal.advisorNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages189 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΡΗΓΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ 2019.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons