Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠούλιου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2018-05-04T07:35:08Z-
dc.date.available2018-05-04T07:35:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29069-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2715-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠόνοςel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΜέτρησηel
dc.subjectΚλίμακες πόνουel
dc.subjectΔείκτες πόνουel
dc.subjectΝοητικές διαταραχέςel
dc.subjectΝοητική καθυστέρησηel
dc.subjectΑναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.subjectΓνωστικές διαταραχέςel
dc.subjectPainen
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectMeasurementen
dc.subjectPain scalesen
dc.subjectPain indicatorsen
dc.subjectIntellectual disabilitiesen
dc.subjectMental retardationen
dc.subjectDevelopmental disabilitiesen
dc.subjectCognitive impairmentsen
dc.titleΗ αξιολόγηση του πόνου σε άτομα με νοητική καθυστέρησηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια συστηματική ανασκόπηση της τελευταίας δεκαετίαςel
heal.classificationΠόνοςel
heal.classificationΝοητική καθυστέρησηel
heal.dateAvailable2018-05-04T07:36:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2011-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 87-93el
heal.abstractΕισαγωγή: Ιστορικά τα άτομα με νοητικά προβλήματα θεωρείτο πως ήταν αναίσθητα ή αδιάφορα ως προς τον πόνο, όμως τα τελευταία χρόνια η βιβλιογραφία υποδηλώνει πως ένας σημαντικός αριθμός εργασιών επικεντρώνεται στη βελτίωση της κατανόησης του πόνου πάνω στην νοητική αναπηρία. Στόχοι: Η παρουσίαση και η αξιολόγηση των διαθέσιμων μελετών της τελευταίας δεκαετίας σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εργαλείων αξιολόγησης του πόνου σε άτομα με νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές. Μέθοδοι: Οι μελέτες επιλέχτηκαν βάσει εκτεταμένης βιβλιογραφικής έρευνας, περιλαμβάνοντας όλους τους τύπους μελετών εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού στοιχείων και εν τέλει ταξινομήθηκαν με βάση τα ποιοτικά κριτήρια που άρμοζαν στον τύπο των μελετών. Αποτελέσματα: Δεκαεπτά μελέτες συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση με συνολικό αριθμό δείγματος 1233 ασθενείς και δεκατρία διαφορετικά εργαλεία αξιολόγησης του πόνου αναφέρθηκαν στην βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μόνο ένα εργαλείο αξιολόγησης χαρακτηρίστηκε ως «καθιερωμένο», τρία εργαλεία χαρακτηρίστηκαν ως «επικείμενα καθιερωμένες» αξιολογήσεις, πέντε εργαλεία ως «υποσχόμενες», ενώ τέσσερα εργαλεία δεν κατατάχθηκαν σε καμία από τις τρεις κατηγορίες λόγω έλλειψης ποιοτικών στοιχείων. Συμπεράσματα: Η αξιολόγηση του πόνου στην νοητική καθυστέρηση δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα κυρίως εξαιτίας της ανικανότητας μιας ακριβής αυτό-αναφοράς από τον ίδιο τον ασθενή. Η πλειοψηφία των εργαλείων αξιολόγησης σε αυτό τον τομέα είναι ακόμα υπό συνεχή έρευνα, ώστε να καθιερωθεί η παρουσία τους στο χώρο της κλινικής πράξης. Τέλος, ο αριθμός και η ποικιλία αυτών των εργαλείων αξιολόγησης κατά την τελευταία δεκαετία αποκαλύπτει ένα πολλά υποσχόμενο ενδιαφέρον και μέλλον γύρω από την νοητική αναπηρία και την διαχείριση του πόνου.el
heal.abstractBackground: Historically, individuals with intellectual disability assumed to be insensitive or indifferent to pain, but recently the weight of the evidence suggests that a number of issues central to improving understanding of pain in ID. Aims: To present and evaluate the available evidence of the last decade for the efficacy of the assessment tools that measure pain in intellectual and developmental disabilities. Methods: Studies were selected through a comprehensive literature research, were included all type of study designs due to limited evidence and finally were classified into levels of evidence according to their designs. Results: Seventeen studies were included with a total of 1233 patients and thirteen different assessment tools have been reported in the literature. The findings show that only one tool is classified as “well-established” assessment, three tools are classified as “approaching well-established” assessments, five tools as “promising” assessments and four tools were low evidenced. Conclusions: Pain assessment in ID is a difficult task due to the lack of an accurate selfreport most of the times. The majority of assessment tools in that field are still under further research, so as to be able to establish their presence in clinical practice. However, the number and the variety of the assessment tools that have been designed for that purposes in the last decade reveal a promising activity of interest in the area on intellectual and developmental disabilities and the management of pain.en
heal.advisorNameΣκαπινάκης, Πέτροςel
heal.committeeMemberNameΔαμίγος, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΕυαγγέλου, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΚαλφακάκου, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages124 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΟΥΛΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 2011.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons