Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29003
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓείτονα, Αικατερίνη-Ραφαέλλαel
dc.date.accessioned2018-03-28T08:59:34Z-
dc.date.available2018-03-28T08:59:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29003-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2545-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΚλίμακες εκτίμησης χαρισματικότητας-σχολική εκδοχήel
dc.subjectΧαρισματικότηταel
dc.subjectΨυχικές δυνάμεις ως έννοιες της θετικής ψυχολογίαςel
dc.subjectΚλίμακες Εκτίμησης συμπεριφορικών χαρακτηριστικών των εξεχόντων μαθητώνel
dc.subjectGifted rating scales-school formen
dc.subjectGiftednessen
dc.subjectPsychic forces as concepts of positive psychologyen
dc.subjectScales for rating the behavioral characteristics of superior students (SRBCSS-R)en
dc.titleΔιαστάσεις της χαρισματικότητας και ψυχικές δυνάμεις ως έννοιες της θετικής ψυχολογίαςel
dc.titleDimensions of giftedness and psychic forces as concepts of positive psychologyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΧαρισματικά παιδιά -- Ψυχολογίαel
heal.dateAvailable2018-03-28T09:00:34Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 90-96el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως κύριο στόχο την διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των διαστάσεων της χαρισματικότητας και των ψυχικών δυνάμεων ως εννοιών της θετικής ψυχολογίας και των κινήτρων σε ελληνικό μαθητικό πληθυσμό, και οι επιμέρους στόχοι της είναι: α) ο έλεγχος των ψυχομετρικών ιδιοτήτων (δομικής εγκυρότητας και εσωτερικής αξιοπιστίας) των εργαλείων εκτίμησης της χαρισματικότητας, που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, όπως και ο έλεγχος της συγκλίνουσας εγκυρότητας μεταξύ τους και, β) ο έλεγχος των ψυχομετρικών ιδιοτήτων (δομικής εγκυρότητας και εσωτερικής αξιοπιστίας) των ερωτηματολογίων αυτο-αναφοράς που μετρούν τις ψυχικές δυνάμεις, ως έννοιες της θετικής ψυχολογίας και τα κίνητρα των μαθητών, καθώς και ο έλεγχος της συγκλίνουσας εγκυρότητας μεταξύ τους, Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 145 μαθητές και των δύο φύλων: 40 της Ε΄ και 56 της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού, 25 της Α΄ και 24 της Β΄ τάξης Γυμνασίου καθώς και αντίστοιχος αριθμός (N=145) των εκπαιδευτικών τους. Στους εκπαιδευτικούς χορηγήθηκαν οι κλίμακες: Gifted Rating Scales-School Form (GRS-S; Pfeiffer & Jarosewich, 2003) και Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS; Renzulli et al.,2010). Για όλες τις κλίμακες των δύο εργαλείων πραγματοποιήθηκε έλεγχος της μονοπαραγοντικής δομής τους σε επίπεδο κλίμακας, με την εφαρμογή της μεθόδου διερευνητικής ανάλυσης παραγόντων και έλεγχος της αξιοπιστίας εσωτερικής συνέπειας. Οι GRS-S αποτελούνται από τις εξής έξι κλίμακες: Διανοητική ικανότητα, Ακαδημαϊκή/Σχολική ικανότητα, Δημιουργικότητα, Καλλιτεχνικό ταλέντο, Ηγετική ικανότητα και Κίνητρα. Οι SRBCSS-R αποτελούνται από τις εξής δεκατέσσερις κλίμακες οι οποίες αφορούν χαρακτηριστικά χαρισματικότητας αναφορικά με: Μάθηση, Δημιουργικότητα, Κίνητρο, Ηγεσία, Τέχνη, Μουσική, Δραματική ικανότητα, Επικοινωνία (Ακρίβεια), Επικοινωνία (Εκφραστικότητα), Μαθηματικά, Ανάγνωση, Τεχνολογία, Επιστήμη και Σχεδιασμό. Ενώ, από τους μαθητές ζητήθηκε να συμπληρώσουν τα εξής ερωτηματολόγια: i) Children Hope Scale (Snyder, 1997) με έναν παράγοντα όπως πρόεκυψε από τη μέθοδο διερευνητικής ανάλυσης, (ii) Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM; Laurie et al., 2011) με έναν παράγοντα όπως πρόεκυψε από τη μέθοδο διερευνητικής ανάλυσης, (iii) Gratitude, Resentment, Appreciation Test-Short Form (GRAT-short form; Thomas & Watkins, 2003) με δύο παράγοντες όπως πρόεκυψε από τη μέθοδο διερευνητικής ανάλυσης: την αίσθηση ευγνωμοσύνης και την έλλειψη της αίσθησης ευγνωμοσύνης (iv) Positive and Negative Affect Scale for Children (PANAS-C; Laurent, 1999) με δύο παράγοντες θετικό θυμικό και αρνητικό θυμικό, (v) για τη μέτρηση του κινήτρου επίτευξης χρησιμοποιήθηκαν οι 2 υποκλίμακες που περιλαμβάνονται στην Κλίμακα κινήτρου επίτευξης (Achievment Motivation Scale, AMS: Nygard & Gjesme, 1973) για την αντίστοιχη μέτρηση των δύο όψεων του κινήτρου επίτευξης, δηλ. του κινήτρου για επιτυχία και του κινήτρου για την αποφυγή της αποτυχίας (ή φόβου αποτυχίας) και (vi) The Action Control Scale(Kuhl, 1994) με δύο παράγοντες: την λήψη πρωτοβουλίας/δράση και αποφυγή προηγούμενης αποτυχίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπήρξε θετική συσχέτιση μεταξύ των διαστάσεων της χαρισματικότητας και των ψυχικών δυνάμεων, ως εννοιών της θετικής ψυχολογίας και των κινήτρων. Επίσης θετικές συσχετίσεις βρέθηκαν για τις διαστάσεις της χαρισματικότητας μεταξύ τους και για τις ψυχικές δυνάμεις και τα κίνητρα των μαθητών μεταξύ τους, ενώ αρνητικές συσχετίσεις υπήρξαν ανάμεσα στο αρνητικό θυμικό και το φόβο αποτυχίας και τις υπόλοιπες ψυχικές δυνάμεις αλλά και τις διαστάσεις χαρισματικότητας.el
heal.abstractThe main aim of the present work is to investigate the relationship between the dimensions of giftedness and psychic forces as concepts of positive psychology and motivation in the Greek student population, and its specific objectives are: a) control of the psychometric properties (structural validity and internal reliability) of charity assessment tools addressed to teachers, as well as control of the convergent validity between them and b) control of the psychometric properties (structural validity and the self-referencing questionnaires that measure psychic forces as concepts of positive psychology and student motivation, as well as the control of the converging validity of each other. The sample of the survey consisted of 145 students of both sexes: 40 pupils 5th grades of Primary School and 56 pupils 6th grades of Primary School, 25 pupils 7th grades of secondary school and 24 pupils 8th grades of secondary school and a corresponding number (N = 145) of their teachers. Teachers were given the scales: Gifted Rating Scales-School Form (GRS-S; Pfeiffer & Jarosewich, 2003) and Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS-R; Renzulli et al., 2010). For all the scales of both tools, their mono-factorial structure was scrutinized at the scale level by applying the method of exploratory analysis of factors and checking the reliability of internal consistency. GRS-S consists of the following six scales: Intellectual ability, Academic / School ability, Creativity, Artistic talent, Leadership and Motivation. SRBCSS-R consists of the following fourteen scales, which are characteristic of charismatics in terms of: Learning, Creativity, Motivation, Leadership, Art, Music, Drama, Communication (Acuuracy), Communication (Expression), Mathematics, Reading, Technology, Science and Planning abillity. On the other hand, the pupils were asked to complete the following questionnaires: i) Children Hope Scale (Snyder, 1997) with one factor as derived from the exploratory analysis method, (ii) Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM, Laurie et al.,2011) with one factor as derived from the exploratory analysis method, (iii) Gratitude, Resentment, Appreciation Test- Short Form (GRAT-short form; Thomas & Watkins, 2003) with two factors as evidenced by the method of exploratory analysis: the sense of gratitude and the lack of sense of gratitude (iv) Positive and Negative Affect Scale for Children (PANAS-C; Laurent, 1999) with two factors (positive affective and negative affective scale), (v) to measure the achieving motivation, two sub scales included in the Motivation Scale (Achieving Motivation Scale, AMS: Nygard & Gjesme, 1973) were used to measure the two sides of the achieving motivation, ie the motivation for success and the incentive to avoid failure (or fear of failure), and (vi) The Action Control Scale(Kuhl, 1994) with two factors: taking initiative / action and avoiding previous failure . The results showed that there was a positive correlation between the dimensions of giftedness and psychic forces as concepts of positive psychology and motivation. Positive correlations have also been found about the dimensions of charisma among them and about the psychic forces and motivations of the pupils among them, while negative correlations have been between negative thirst and fear of failure and other psychic forces, and the dimensions of giftedness.en
heal.advisorNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΜωραΐτου, Δέσποιναel
heal.committeeMemberNameΣταυρούση, Παναγιώταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages96 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΕΙΤΟΝΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ-ΡΑΦΑΕΛΛΑ 2018.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons