Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29002
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒίλλη, Μαρία Β.el
dc.date.accessioned2018-03-28T06:50:44Z-
dc.date.available2018-03-28T06:50:44Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29002-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2573-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΣτρατηγικές αντιμετώπισηςel
dc.subjectΣτρεςel
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηel
dc.subjectΨυχολογικό ευζήν (ή ευζωία)el
dc.subjectAutismen
dc.subjectCoping strategiesen
dc.subjectPsychological well-beingen
dc.subjectStressen
dc.subjectTypical developmenten
dc.titleΨυχικές δυνάμεις ως έννοιες της θετικής ψυχολογίας γονέων παιδιών με αυτισμόel
dc.titlePsychological strengths, as positive parental psychology's concepts, of parents of children with autismen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.dateAvailable2018-03-28T06:51:44Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 132-151el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα μελέτησε τις ψυχικές δυνάμεις των γονέων παιδιών με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Ειδικότερα, εξετάστηκαν τα επίπεδα ελπίδας, αισιοδοξίας, ικανοποίησης από τη ζωή, θετικού και αρνητικού θυμικού, στρες, κατάθλιψης και άγχους των γονέων, καθώς και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν για την αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων. Στην έρευνα πήραν μέρος 40 γονείς παιδιών με ΔΑΦ και 40 γονείς τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών, ηλικίας 6-15 ετών ως ομάδα ελέγχου. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν η Κλίμακα της Προδιαθεσιακής Ελπίδας για Ενηλίκους, το Τεστ Προσανατολισμού για τη Ζωή, η Κλίμακα Ικανοποίησης Ζωής (Platsidou, 2013), η Κλίμακα Ικανοποίησης από τη Ζωή (Diener, Emmons, Larson, & Griffin, 1985), η Κλίμακα Μέτρησης της Κατάθλιψης, του Άγχους και του Στρες, η Κλίμακα Θετικού και Αρνητικού Θυμικού και το Ερωτηματολόγιο Προσανατολισμών στην Αντιμετώπιση Προβλημάτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ελπίδα, η ικανοποίηση από τη ζωή και το θετικό θυμικό συσχετίστηκαν αρνητικά με το στρες, την κατάθλιψη, το άγχος και το αρνητικό θυμικό στην ομάδα των γονέων παιδιών με ΔΑΦ. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως οι συγκεκριμένες ψυχικές δυνάμεις συνιστούν παράγοντες ανθεκτικότητας που προάγουν τη θετική ψυχολογία στο συγκεκριμένο πληθυσμό. Σε σύγκριση με τους γονείς των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών, το ψυχολογικό ευζήν (ή ευζωία) των γονέων παιδιών με ΔΑΦ ήταν χαμηλότερο, ενώ οι δύο ομάδες διαφοροποιήθηκαν και ως προς τη χρήση των στρατηγικών αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων.el
heal.abstractThe present study investigated the psychological strengths of parents of children with Autism Spectrum Disorder (ASD). More specifically, levels of parents’ hope, optimism, life satisfaction, positive and negative affect, stress, depression and anxiety were explored, as well as the strategies they use to cope with stressful situations. 40 parents of children with ASD and 40 parents of typical developing children aged 615-year-old took part in the study. Participants filled in Adult Dispositional Hope Scale, Life Orientation Test, Life Satisfaction Scale (Platsidou, 2013), Satisfaction with Life Scale (Diener, Emmons, Larson, & Griffin, 1985), Depression Anxiety Stress Scale, Positive and Negative Affect Schedule and Coping Orientations to Problems Experienced Inventory. Results showed that hope, life satisfaction and positive affect were correlated positively with stress, depression, anxiety and negative affect in parents of children with ASD group. This fact shows that the particular psychological strengths constitute resilience factors that promote positive psychology in the particular population. Compared to parents of typical developing children, parents of children with ASD had poorer psychological well-being, while the two groups were also differentiated in using strategies to cope with stressful situations.en
heal.advisorNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΣταυρούση, Παναγιώταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages170 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΒΙΛΛΗ ΜΑΡΙΑ Β. 2018.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons