Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29001
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζάλλα, Αναστάσιαel
dc.date.accessioned2018-03-27T11:28:10Z-
dc.date.available2018-03-27T11:28:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29001-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2579-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΧαρισματικότηταel
dc.subjectΔημιουργικότηταel
dc.subjectΕκτιμήσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΤεστ-δημιουργικής σκέψηςel
dc.subjectGiftednessen
dc.subjectCreativityen
dc.subjectTeachers' rating scalesen
dc.subjectCreative thinking testen
dc.titleΔιαστάσεις της χαρισματικότητας και δημιουργικότηταel
dc.titleDimensions of giftedness and creativityen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔημιουργικότηταel
heal.dateAvailable2018-03-27T11:29:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 97-109el
heal.abstractΚατά τις τελευταίες δεκαετίες οι ορισμοί της χαρισματικότητας έχουν διευρυνθεί και περιλαμβάνουν περισσότερα κριτήρια από εκείνα που περιελάμβαναν οι πρότεροι παραδοσιακοί ορισμοί, οι οποίοι ταύτιζαν τη χαρισματικότητα με την πολύ υψηλή διανοητική ικανότητα. Συστατικό στοιχείο των σύγχρονων πολυδιάστατων μοντέλων ερμηνείας της χαρισματικότητας αποτελεί η έννοια της δημιουργικότητας (Kaufman, Plucker, &Russell, 2012). Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί εάν η δημιουργική σκέψη και συμπεριφορά συσχετίζεται με τις επιμέρους διαστάσεις της χαρισματικότητας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 145 μαθητές και των δύο φύλων: 40 της Ε΄ και 56 της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, 24 της Α΄ και 25 της Β΄ τάξης του Γυμνασίου, καθώς και ο αντίστοιχος αριθμός (Ν=145) των εκπαιδευτικών τους. Στουςεκπαιδευτικούςχορηγήθηκανοικλίμακες: Gifted Rating Scales-School Form (GRS-S; Pfeiffer & Jarosewich, 2003) και Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS-R; Renzulli et al., 2010). Στουςμαθητέςχορηγήθηκετοέργοπαραγωγήςσχεδίου “TestforCreativeThinking-DrawingProduction” (Urban&Jellen, 2010) καιοικλίμακες: RuncoIdeationalBehaviorScale (Runcoetal., 2001), AttitudesaboutFlexibility (RuncoCreativityAssessmentBattery, 2011) καιIdeaJudgmentScale (RuncoCreativityAssessmentBattery, 2011).Οι επιδόσεις των μαθητών στο έργο δημιουργικής σκέψης και, κυρίως, οι απαντήσεις τους στην κλίμακα εκτίμησης της ευελιξίας βρέθηκαν να συσχετίζονται θετικά, σε χαμηλό βαθμό, με αρκετές διαστάσεις της χαρισματικότητας, όπως αυτές προσδιορίζονται από τις κλίμακες αναγνώρισης-εκτίμησης της χαρισματικότητας, εκ μέρους των εκπαιδευτικών τους. Από τα αποτελέσματα προέκυψε, ακόμη, ότι οι επιδόσεις των μαθητών στο έργο δημιουργικής σκέψης και οι απαντήσεις τους στις κλίμακες της δημιουργικότητας συσχετίζονται θετικά σε χαμηλό βαθμό με τις κλίμακες νοητικής και ακαδημαϊκής ικανότητας και όχι με τις αντίστοιχες της δημιουργικότητας. Η θετική αυτή συσχέτιση συνεπάγεται ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ως δημιουργικούς τους μαθητές με υψηλή νοητική ικανότητα και σχολική επίδοση.el
heal.abstractOver the last few decades, the definitions of giftedness have been broadened and include more criteria than those contained in the previous traditional definitions, which at the same time identified giftedness with high cognitive ability. A component of contemporary multidimensional models of giftedness is the concept of creativity (Kaufman, Plucker, & Russell, 2012). The purpose of this research was to investigate whether creative thinking and behavior are related to the various dimensions of giftedness. The sample of the survey included 145 pupils of both sexes: 40 fifth graders and 56 sixth graders of the elementary school, 24 first graders and 25 second graders of secondary school, and their teachers (N=145). Teachers were given the Greek version of Gifted Rating Scales-School Form (GRS-S; Pfeiffer & Jarosewich, 2003) and of Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS-R; Renzulli et al., 2010). Students were given the Greek version of the TestforCreativeThinking-DrawingProduction(Urban&Jellen, 2010) and the Greek version of the scales; RuncoIdeationalBehaviorScale (Runcoetal., 2001), AttitudesaboutFlexibility (Runco Creativity Assessment Battery, 2011), IdeaJudgmentScale (Runco Creativity Assessment Battery, 2011). In general, the results confirmed the research hypotheses.At first, the students' performance in the creative thinking test and, above all, their responses to the scale of flexibility assessment have been found to be positively correlated to a low degree with several dimensions of giftedness as defined by the gifted rating scales, which teachers completed. The results also show that students' performance in creative thinking test and their responses to creativity scales are positively correlated with scales of intellectual and academic ability rather than creativity scales. This positive correlation implies that teachers recognize as creative students with high mental capacity and school performance.en
heal.advisorNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΜωραΐτου, Δέσποιναel
heal.committeeMemberNameΣταυρούση, Παναγιώταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages110 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΖΑΛΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 2018.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons