Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28854
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣαλαγιάννη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2018-01-19T09:05:19Z-
dc.date.available2018-01-19T09:05:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28854-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3441-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑυτο-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΕνεργητική ακρόασηel
dc.subjectΙκανότητες ενεργητικής ακρόασηςel
dc.subjectΈλληνες εκπαιδευτικοίel
dc.subjectTeachers self-efficacyen
dc.subjectEmpathyen
dc.subjectActive listeningen
dc.subjectActive listening skillsen
dc.subjectGreek teachersen
dc.titleΗ επίδραση της ενσυναίσθησης και της ενεργητικής ακρόασης στην αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικώνel
dc.titleThe effect of empathy and active listening ον teachers' self-efficacyen
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΕνσυναίσθησηel
heal.dateAvailable2018-01-19T09:06:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 167-211el
heal.abstractΗ έννοια της Αυτο-αποτελεσματικότητας (Self- Efficacy) των εκπαιδευτικών, αναφέρεται στις εκτιμήσεις τους για την προσωπική τους αποτελεσματικότητα στην κινητοποίηση των μαθητών και στην προαγωγή της μάθησης, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τόσο το εκπαιδευτικό τους έργο και τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζουν, όσο και τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών και τη γενικότερη επιτυχία τους. Η παρούσα διατριβή, αφορά στη διερεύνηση της εργασιακής Αυτο-αποτελεσματικότητας των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των παραγόντων που την επηρεάζουν, καθώς και στην εξέταση της επίδρασης της ενσυναίσθησης και των ικανοτήτων ενεργητικής ακρόασης στις τρείς επιμέρους διαστάσεις της: α. Χρήση διδακτικών στρατηγικών, β. Διαχείριση της τάξης και γ. Ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Διεξήχθη συγχρονικού τύπου έρευνα το Δείγμα της οποίας αποτέλεσαν 3955 εκπαιδευτικοί, 1108 άνδρες και 2847 γυναίκες, πρωτοβάθμιας (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι), δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με μέση ηλικία τα 43,3 έτη. Η ανάλυση πολυπαραγοντικής γραμμικής παλινδρόμησης ανέδειξε σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις (p<0,001) σε όλες τις διαστάσεις αλλά και στη συνολική βαθμολογία της κλίμακας Αυτο-Αποτελεσματικότητας στους άνδρες εκπαιδευτικούς, σε εκείνους που είχαν υψηλό επίπεδο σπουδών (μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους), σε εκείνους που εργάζονταν με πλήρες ωράριο, στους Δ/ντές σχολικών μονάδων, σε εκείνους που είχαν επιμορφωθεί σε πρόγραμμα προαγωγής ψυχικής υγείας, σε όσους δήλωναν ότι υποστηρίζονται από τους Σχολικούς τους Συμβούλους και σε όσους είχαν αυξημένα επίπεδα ενσυναίσθησης, ενεργητικής ακρόασης και δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης.el
heal.abstractThe concept of teachers’ self-efficacy refers to their personal assessment of their effectiveness in mobilizing students and promoting learning, which in turn influences their educational work and their teaching practices, as well as the students’ performance and their overall success. This dissertation concerns the investigation of Greek teachers working self-efficacy and the factors that influence it, as well as the examination of the impact of empathy and active listening skills in its three sub-dimensions: a. Efficacy for Instructional strategies, b. Efficacy for Classroom management and c. Efficacy for student engagement. A cross-sectional study was conducted, with 3955 primary (kindergarten and elementary teachers), secondary and tertiary education educators, of average age of 43.3 years, constituting the sample. 1108 were men and 2847 women. The multifactorial linear regression analysis revealed significantly higher performance (p <0.001) in all dimensions and in the total scores on the Teachers’ Self-Efficiency scale for male teachers, those with higher education (postgraduate and doctoral degrees), those who worked full-time, school administrators, those who had been trained in a mental health promotion program, those who claimed to be supported by their School Counselors, and those who had elevated levels of empathy, active listening and active listening skills.en
heal.advisorNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΑθανασίου, Κυριάκοςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΚαραγιαννοπούλου, Ευαγγελίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαντωνίου, Γεωργίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages211 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΣΑΛΑΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ Γ. 2017.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons