Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚωτσιοπούλου, Γιαννούλαel
dc.date.accessioned2017-12-18T08:54:47Z-
dc.date.available2017-12-18T08:54:47Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28751-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2449-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΚάθισμα - θρανίοel
dc.subjectΟσφυϊκή μοίραel
dc.subjectΣπονδυλική στήληel
dc.titleΕργονομική παρέμβαση στο σύστημα κάθισμα - θρανίο για έφηβους μαθητές για την πρόληψη συμπτωμάτων πόνου στη οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήληςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΟσφυϊκή μοίραel
heal.classificationΣπονδυλική στήληel
heal.dateAvailable2017-12-18T08:55:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.publicationDate2006-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 48-55el
heal.abstractΣκοπός : Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι ένας παράγοντας που είναι σημαντικός για την εμφάνιση πόνου και για τη μείωση της κινητικότητας στην οσφυϊκή μοίρα της Σπονδυλικής Στήλης είναι η κακή στάση του ανθρώπου. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση για το αν οι μαθητές έφηβοι καταπονούν τη Σπονδυλική Στήλη κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης των μαθημάτων τους από την κακή στάση στο σύστημα κάθισμα – θρανίο για να γίνουν προτάσεις πρόληψης των συμπτωμάτων πόνου στην οσφυϊκή μοίρα της Σπονδυλικής Στήλης. Υλικό και μέθοδος : Στην παρούσα συστηματική παρατήρηση χρησιμοποιήθηκε ένα δείγμα 42 εθελοντών μαθητών (20 αγόρια και 22 κορίτσια) των τάξεων Β΄και Γ΄ της ειδικότητας βοηθών Φυσικοθεραπευτών του 2ου ΤΕΕ ΙΛΙΟΥ. Η μέθοδος δειγματοληψίας που χρησιμοποιήθηκε ήταν η μέθοδος OWAS με την οποία έγινε η αξιολόγηση των μαθητών σε πέντε στάσεις του κορμού σε σχέση με την άρθρωση του ισχίου οι οποίες είναι : α) ο κορμός σε κάμψη περίπου 100ο γωνία με το ισχίο β) ο κορμός σε κάμψη κάτω από 100ο γωνία με το ισχίο γ) ο κορμός σε κάμψη πάνω από 100ο γωνία με τι ισχίο δ) ο κορμός σε κάμψη και συστροφή και ε) ο κορμός σε κάμψη και πλάγια κάμψη κατά τις φάσεις του μαθήματος α) προφορική εξέταση β) γράψιμο και γ) χαλάρωση. Αποτελέσματα : Στην πρώτη στάση 34,6% κατά την προφορική εξέταση, 28,5% κατά το γράψιμο και 19,4% κατά τη χαλάρωση. Στη δεύτερη στάση 35,7% κατά την προφορική εξέταση, 35,3% κατά το γράψιμο και 22,1% κατά τη χαλάρωση. Στην τρίτη στάση 10% κατά την προφορική εξέταση, 10,2% κατά το γράψιμο και 24,5 κατά τη χαλάρωση. Στην τέταρτη στάση 4,7% κατά την προφορική εξέταση, 6,6% κατά το γράψιμο και 14,8% κατά τη χαλάρωση και στην τελευταία στάση 15% κατά την προφορική στάση, 19,4% κατά το γράψιμο και 19,2% κατά τη χαλάρωση. Συμπεράσματα : Η καθιστή στάση είναι μεν λιγότερο κοπιαστική από την όρθια στάση αλλά είναι επιβαρυντική για το μαθητή αν κατά το σχεδιασμό του συστήματος κάθισμα – θρανίο δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα δεδομένα της Εμβιομηχανικής και της Ανθρωπομετρίας. Για την πρόληψη των συμπτωμάτων πόνου και την καλύτερη σταθεροποίηση της οσφυϊκής μοίρας προτείνεται η εκγύμναση των κοιλιακών και ραχιαίων μυών, η βελτίωση της καθιστής στάσης εκ μέρους των μαθητών αφού εκπαιδευτούν και τέλος ο εργονομικός σχεδιασμός του συστήματος κάθισμα – θρανίο.el
heal.advisorNameΕυτυχίδου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΔαμίγος, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΕυαγγέλου, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΚαλφακάκου, Βασιλική-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages71 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΙΑΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ 2006.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons