Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧατζηβασίλογλου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2017-10-30T12:16:17Z-
dc.date.available2017-10-30T12:16:17Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28406-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2325-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμούel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.subjectΑλληλεπίδρασηel
dc.subjectΑνεξαρτησίαel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectDevelopmental coordination disorderen
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectCooperationen
dc.subjectInteractionen
dc.subjectIndependenceen
dc.subjectPreschool ageen
dc.titleΑναπτυξιακή διαταραχή του κινητικού συντονισμού, κοινωνική επάρκεια και η σχέση τους σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίαςel
dc.titleDevelopmental coordination disorder, social competence and their relationship to children of early childhooden
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΚοινωνικές δεξιότητεςel
heal.dateAvailable2017-10-30T12:17:17Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 103-112el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη διερεύνησε το φαινόμενο της Αναπτυξιακής Διαταραχής του Κινητικού Συντονισμού, τις κοινωνικές δεξιότητες της συνεργασίας, της αλληλεπίδρασης και της ανεξαρτησίας, καθώς και τη σχέση αυτών των δυο μεταβλητών σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 72 νήπια (40 αγόρια, 32 κορίτσια), ηλικίας 48 έως 78 μηνών. Προκειμένου να εκτιμηθεί η ύπαρξη ή μη κινητικών δυσκολιών των νηπίων, χρησιμοποιήθηκε το Movement Assessment Battery for Children (MABC Test, Henderson & Sugden, 1992). Για την εκτίμηση των κοινωνικών δεξιοτήτων χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Αξιολόγησης της Συμπεριφοράς στην Προσχολική Ηλικία (Preschool and Kindergarten Behavior Scales, Merrell, 1994). Από τα αποτελέσματα βρέθηκε πως η πλειονότητα των παιδιών σημείωσε επιδόσεις κάτω από τις τιμές των ζωνών της επικινδυνότητας, ενώ το 8,00% του δείγματος βρέθηκε στη ζώνη υψηλής επικινδυνότητας. Ως προς το φύλο και την ηλικία δε βρέθηκαν διαφοροποιήσεις σχετικά με την εμφάνιση κινητικών δυσκολιών. Αναφορικά με τις κοινωνικές δεξιότητες, βρέθηκε πως τα περισσότερα νήπια εμφάνισαν επαρκείς δεξιότητες συνεργασίας, αλληλεπίδρασης και ανεξαρτησίας, ενώ λίγα ήταν εκείνα που παρουσίασαν έλλειμμα στις δεξιότητες αυτές. Επιπλέον, από τα αποτελέσματα φάνηκε να υπάρχει σχέση μεταξύ της επίδοσης στο MABC Test και των κοινωνικών δεξιοτήτων, η οποία όμως δε βρέθηκε στατιστικά σημαντική. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας συμφωνούν με άλλες αντίστοιχες, αλλά και έρχονται σε αντίθεση με κάποιες άλλες. Επομένως, κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση του θέματος λόγω του μικρού δείγματος της έρευνας.el
heal.abstractThis study explored the phenomenon of Developmental Coordination Disorder, the social skills of cooperation, interaction and independence, as well as the relationship of these two variables to early childhood children.The sample consisted of 72 children (40 boys, 32 girls) aged 48 to 78 months.The Movement Assessment Battery for Children (MABC Test, Henderson &Sugden, 1992) was used to assess whether or not there were motor difficulties in children.The Preschool and Kindergarten Behavior Scales (Merrell, 1994) was used to assess social skills.The results found that the majority of children performed below the values of the risk zones, while 8.00% of the sample was found in the high-risk zone.No differences were found regarding gender and age concerning the existence of motor problems.Regarding social skills, it was found that most children had adequate skills of cooperation, interaction and independence, while few were those with a shortage of skills.In addition, the results showed a relationship between MABC Test performance and social skills, but this was not statistically significant.The results of this research agree with other ones, but they also contradict some others.Therefore, it is necessary to further investigate the issue due to the small sample of the study.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμιςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages118 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 2017.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons