Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταύρου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2017-07-24T06:24:22Z-
dc.date.available2017-07-24T06:24:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28100-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2217-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΙστορικό νεοελληνικό μυθιστόρημαel
dc.subjectΙστορική συνείδησηel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΔιδακτικό παραδειγμαel
dc.subjectHistorical modern greek novelen
dc.subjectHistorical consciousnessen
dc.subjectSpecial learning difficultiesen
dc.subjectTeaching exampleen
dc.titleΗ νεοελληνική λογοτεχνία και ο ρόλος της στην ιστορική συνειδητοποίηση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΙστορικό μυθιστόρημα, Νεοελληνικόel
heal.dateAvailable2017-07-24T06:25:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 105-129el
heal.abstractΤα λογοτεχνικά ιστορικά κείμενα, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιηθούν ως αφηγήματα ιστορικών πηγών και να δημιουργήσουν ιστορική συνείδηση στα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς η εγκυρότητα της αφήγησης σε επίπεδο θεωρίας αποτελεί και συνέπεια σε επίπεδο διδακτικής πράξης. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να επιχειρήσει να εξετάσει τη σχέση της νεοελληνικής λογοτεχνίας στη διαμόρφωση της ιστορικής συνείδησης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το αποτέλεσμα αυτής της θεωρητικής μελέτης, είναι ένα διδακτικό παράδειγμα για προσέγγιση της ιστορικής γνώσης τόσο σε παιδιά προσχολικής ηλικίας όσο και σε παιδιά δημοτικής εκπαίδευσης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το κείμενο που αξιοποιούμε είναι το Πλατύ ποτάμι του Γιάννη Μπεράτη, ως αφήγηση-μαρτυρία η οποία εκτυλίσσεται σχεδόν παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα. Συμπερασματικά, η ιστορική συνειδητοποίηση διαμορφώνεται μέσα από τη λογοτεχνική μετάπλασή τη , η οποία οδηγεί στην κατανόηση της ανθρώπινης φύσης. Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να γίνουν κοινωνοί του πολιτισμικού προϊόντος, καθώς μέσα από το λογοτεχνικό κείμενο, (απόσπασμα ή ολόκληρο), υπάρχει η ευελιξία και η δυνατότητα να μυηθούν στα μυστικά της αφήγησης αλλά και να εμβαθύνουν στην ιστορική γνώση. διαμορφώνοντας τη σκέψη τους καλύτερα από ότι μέσα από ένα ιστορικό εγχειρίδιο.el
heal.abstractLiterary historical texts have the potential to be used as narratives of historical sources and to create historical consciousness for children with special learning difficulties, as the validity of narrative at the level of theory is also a consequence in the level of didactic act. The purpose of the present study is to attempt to examine the relationship of Modern Greek literature to the formation of the historical consciousness of children with special learning 131 difficulties. The result of this theoretical study is a teaching example of an approach to historical knowledge for both preschool children and primary school children with special learning difficulties. The text that we use is ηthe Plati Potami of Yannis Berati, as a narrative-testimony that unfolds almost parallel to the historical events. In conclusion, the historical consciousness is shaped by its literary transformation, which leads to the understanding of human nature. Children with special learning difficulties can become members of the cultural product, as through the literary text, (excerpt or whole), there is the flexibility and the possibility to be able to initiate in the secrets of narration but also to deepen the historical knowledge.en
heal.advisorNameΤριάντου-Καψωμένου, Ιφιγένειαel
heal.committeeMemberNameΤριάντου-Καψωμένου, Ιφιγένειαel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη, Νικολέταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages133 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 2017.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons