Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27865
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣέρμπος, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2017-03-13T08:15:44Z-
dc.date.available2017-03-13T08:15:44Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27865-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1843-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠροτάσειςel
dc.subjectΔικαιότηταel
dc.subjectΠακέτο σε ομάδαel
dc.subjectRecommendationsen
dc.subjectFairnessen
dc.subjectPackage-to-groupen
dc.titleFairness in package-to-group recommendationsen
dc.titleΔικαιότητα σε προτάσεις πακέτο-σε-ομάδαel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationRecommendationsen
heal.dateAvailable2017-03-13T08:16:44Z-
heal.languageen-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικήςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογράφία : σ. 50-52el
heal.abstractRecommending packages of items to groups of users has several applications, including recommending vacation packages to groups of tourists, entertainment packages to groups of friends, or sets of courses to groups of students. In this thesis, we focus on a novel aspect of package-to-group recommendations, that of fairness. Specifically, when we recommend a package to a group of people, we ask that this recommendation is fair in the sense that every group member is satisfied by a sufficient number of items in the package. We explore two definitions of fairness. We call the first one proportionality, where each user in the group must have at least a number m of items ranked in the top Δ% of his/her preferences. We call the second alternative envy-freeness ,where each user must have at least m items in package, where he/she is ranked at the top Δ% of the users that rated the items. We mostly use m = 1 and call these cases single proportionality and single envy-freeness respectively.We also explore cases for m > 1. We show for either definition the problem of finding the most fair package is NP-hard. We exploit the fact that our problem can be modeled as a coverage problem (single coverage for m = 1 and multi-coverage for m > 1), and we propose greedy algorithms that find approximate solutions within reasonable time. In addition, we study two extensions of the problem, where we impose category or spatial constraints on the items to be included in the candidate packages for recommendation. We evaluate the appropriateness of the fairness models and the performance of the proposed algorithms using real data from Yelp, and a user study.en
heal.abstractΗ σύσταση πακέτων με πολλαπλά αντικείμενα σε ομάδες από χρήστες έχει πολλαπλές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένου την πρόταση πακέτου διακοπών σε ομάδα από τουρίστες, πακέτου διασκέδασης σε ομάδα απο φίλους ή πακέτου μα- θημάτων σε ομάδα από σπουδαστές. Σε αυτή τη πτυχιακή, επικεντρωνόμαστε σε μια πολύ σημαντική πτυχή του προβλήματος συστάσεων πακέτων σε ομάδα χρη- στών, αυτή της δικαιότητας. Συγκεκριμένα όταν προτείνουμε ένα πακέτο σε μια ομάδα χρηστών, εξετάζουμε αν αυτό είναι δίκαιο για όλους τους χρήστες, με την έννοια ότι κάθε μέλος της ομάδας είναι ικανοποιημένο από επαρκή αριθμό αντι- κειμένων στο πακέτο. Μελετάμε δύο ορισμούς για τη δικαιότητα. Ονομάζουμε τον πρώτο απο αυτούς αναλογικότητα, όπου κάθε χρήστης πρέπει να έχει στο πακέτο έναν αριθμό απο τουλάχιστον m αντικείμενα τα οποία να βρίσκονται στα κορυφαία Δ% των προτιμήσεων του. Ονομάζουμε τη δεύτερη εναλλακτικη χωρίς-ζήλια ,όπου κάθε χρήστης πρέπει να έχει τουλάχιστον m αντικείμενα στο πακέτο, στα οποία να βρίσκεται στους κορυφαίους Δ% από τους χρήστες που τα βαθμολόγησαν. Κυρίως χρησιμοποιούμε m = 1 και καλούμε αυτές τις περιπτώσεις απλή αναλογικότητα και απλή χωρίς-ζήλια, αντίστοιχα. Επιπρόσθετα, μελετάμε και περιπτώσεις όπου m > 1. Δείχνουμε ότι και για τους δύο ορισμούς, το πρόβλημα είναι NP-Hard. Εκμεταλλευόμαστε το γεγονός ότι μπορεί να μοντελοποιηθεί σαν ένα πρόβλημα κάλυψης (απλής κάλυψης για m = 1 και πολλαπλής κάλυψης για m > 1), και προ- τείνουμε άπληστους αλγόριθμους που βρίσκουν προσεγγιστικές λύσεις σε λογικούς χρόνους. Επιπλέον, μελετάμε δύο επεκτάσεις του προβλήματος, όπου επιβάλλουμε περιορισμούς με κατηγορίες και χωρικούς περιορισμούς στα αντικείμενα που θα συμπεριληφθούν στο προς πρόταση πακέτο. Τέλος αξιολογούμε την καταλληλό- τητα του μοντέλου δικαιότητας και την επίδοση των προτεινόμενων αλγορίθμων, με πραγματικά δεδομένα απο το Yelp και με μια μελέτη χρηστών.el
heal.advisorNameΜαρούλης, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜαρούλης, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΤσαπάρας, Π.el
heal.committeeMemberNameΠίτουρα, Ε.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικήςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages60 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΜΕΥ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΕΡΜΠΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 2017.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons