Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27322
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStamoulis, E.en
dc.contributor.authorPlakitsi, K.en
dc.date.accessioned2015-12-16T07:46:44Z-
dc.date.available2015-12-16T07:46:44Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27322-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεωρία της δραστηριότηταςel
dc.subjectΗλεκτρονικός υπολογιστήςel
dc.subjectΔιδασκαλίαel
dc.titleΗ θεωρία της δραστηριότητας ως πλαίσιο για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων στον υπολογιστή για τη διδασκαλία εννοιών των φυσικών επιστημώνel
heal.typebookChapter-
heal.type.enBook chapteren
heal.type.elΚεφάλαιο βιβλίουel
heal.generalDescription114-137 σ.el
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2012-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 136-137el
heal.abstractIn this study we try to limit the framework in which the use of activity theory could support designing activities for teaching science in primary education. Activity theory is currently widely being applied to develop an understanding of human practice. Cultural-historical activity theory addresses to human activities as they relate to artifacts, shared practices and institutions, thus it goes beyond individual knowledge and decision making to take a developmental view of minds in context. Tools (or artifacts) that mediate the learning process are mental (notion and conditions of the science) and physical (computers). Using an activity theory framework and drawing on observations and interview data we theorized the tensions in the uptake and use of computers to support science learning.en
heal.publisherΠατάκηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.bookNameΚοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικίαel
Appears in Collections:Μονογραφίες ( Κλειστές)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons