Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27322
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Stamoulis, E. | en |
dc.contributor.author | Plakitsi, K. | en |
dc.date.accessioned | 2015-12-16T07:46:44Z | - |
dc.date.available | 2015-12-16T07:46:44Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27322 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Θεωρία της δραστηριότητας | el |
dc.subject | Ηλεκτρονικός υπολογιστής | el |
dc.subject | Διδασκαλία | el |
dc.title | Η θεωρία της δραστηριότητας ως πλαίσιο για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων στον υπολογιστή για τη διδασκαλία εννοιών των φυσικών επιστημών | el |
heal.type | bookChapter | - |
heal.type.en | Book chapter | en |
heal.type.el | Κεφάλαιο βιβλίου | el |
heal.generalDescription | 114-137 σ. | el |
heal.language | el | - |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2012 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 136-137 | el |
heal.abstract | In this study we try to limit the framework in which the use of activity theory could support designing activities for teaching science in primary education. Activity theory is currently widely being applied to develop an understanding of human practice. Cultural-historical activity theory addresses to human activities as they relate to artifacts, shared practices and institutions, thus it goes beyond individual knowledge and decision making to take a developmental view of minds in context. Tools (or artifacts) that mediate the learning process are mental (notion and conditions of the science) and physical (computers). Using an activity theory framework and drawing on observations and interview data we theorized the tensions in the uptake and use of computers to support science learning. | en |
heal.publisher | Πατάκης | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.bookName | Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία | el |
Appears in Collections: | Μονογραφίες ( Κλειστές) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Η θεωρία της δραστηριότητας ως πλαίσιο για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων.pdf | 653.06 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License