Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠλακίτση, Κ.el
dc.date.accessioned2015-12-16T07:36:15Z-
dc.date.available2015-12-16T07:36:15Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27313-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπιστημονικός εγγραμματισμόςel
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματαel
dc.subjectΚοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις.el
dc.titleΟ επιστημονικός εγγραμματισμός και οι σύγχρονες κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες ως μοχλός ανάπτυξης νέων αναλυτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
heal.typebookChapter-
heal.type.enBook chapteren
heal.type.elΚεφάλαιο βιβλίουel
heal.generalDescription138-157 σ.el
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2012-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 156-157el
heal.abstractThis study is a review on the contribution of the socio-cultural approaches to Natural Sciences Education with the aim of achieving scientific literacy. It provides a critical view of the contemporary learning theories of Science Education extending from behaviourism to the modern socio-cultural perspectives. The importance is stressed on research based on Cultural-Historical Activity Theory (CHAT), which puts emphasis mostly on developing interactive networks of activity systems. CHAT offers a new field of research to Natural Science Education towards scientific literacy. The study presents some critical views of scientific literacy in the modern science curricula and of the scientific content of Natural Sciences school textbooks. Moreover, a new mentality emerges in which science education is considered as part of the society. The research is based on the school textbook Environmental Study”, taught in the 1st class of primary school and provides an example of achieving scientific literacy in two primary school classrooms.en
heal.publisherΠατάκηςel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.bookNameΚοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικίαel
Appears in Collections:Μονογραφίες ( Κλειστές)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons