Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27313
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Πλακίτση, Κ. | el |
dc.date.accessioned | 2015-12-16T07:36:15Z | - |
dc.date.available | 2015-12-16T07:36:15Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27313 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Επιστημονικός εγγραμματισμός | el |
dc.subject | Αναλυτικά προγράμματα | el |
dc.subject | Κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις. | el |
dc.title | Ο επιστημονικός εγγραμματισμός και οι σύγχρονες κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες ως μοχλός ανάπτυξης νέων αναλυτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
heal.type | bookChapter | - |
heal.type.en | Book chapter | en |
heal.type.el | Κεφάλαιο βιβλίου | el |
heal.generalDescription | 138-157 σ. | el |
heal.language | el | - |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2012 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 156-157 | el |
heal.abstract | This study is a review on the contribution of the socio-cultural approaches to Natural Sciences Education with the aim of achieving scientific literacy. It provides a critical view of the contemporary learning theories of Science Education extending from behaviourism to the modern socio-cultural perspectives. The importance is stressed on research based on Cultural-Historical Activity Theory (CHAT), which puts emphasis mostly on developing interactive networks of activity systems. CHAT offers a new field of research to Natural Science Education towards scientific literacy. The study presents some critical views of scientific literacy in the modern science curricula and of the scientific content of Natural Sciences school textbooks. Moreover, a new mentality emerges in which science education is considered as part of the society. The research is based on the school textbook Environmental Study”, taught in the 1st class of primary school and provides an example of achieving scientific literacy in two primary school classrooms. | en |
heal.publisher | Πατάκης | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.bookName | Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία | el |
Appears in Collections: | Μονογραφίες ( Κλειστές) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ο επιστημονικός εγγραμματισμός και οι σύγχρονες κοινωνικοπολιτισμικές.pdf | 581.59 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License