Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/15065
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ioannidis, K. | el |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T17:47:34Z | - |
dc.date.available | 2015-11-24T17:47:34Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/15065 | - |
dc.rights | Default Licence | - |
dc.title | Βυζάντιο και Δύση στην Ελλάδα του 19ου αιώνα: ταξίδια εννοιών | el |
heal.type | journalArticle | - |
heal.type.en | Journal article | en |
heal.type.el | Άρθρο Περιοδικού | el |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης | el |
heal.publicationDate | 2006 | - |
heal.abstract | Μέσα από την ανάγνωση τριών κυρίως κειμένων του 19ου αιώνα επιχειρώ να σκιαγραφήσω τη διαδρομή από την κανονιστική ιστοριογραφία του κλασικισμού στην γνωστική του ιστορικισμού. Τη διαδρομή που οδηγεί δηλαδή από την παντελή απαξίωση της Βυζαντινής τέχνης, λόγω της σύγκρισής της με το κλασικιστικό δέον, στην προσπάθεια ιστορικής κατανόησης και σταδιακής αποκατάστασής της με τη συνδρομή ενός αρκετά αναπάντεχου συμμάχου: του ρομαντισμού. Μέσω της ρομαντικής ευαισθησίας δικαιολογήθηκε τελικά η παρέκκλιση των βυζαντινών εικόνων από τη φυσιοκρατική απόδοση. Η έννοια που προσεγγίζω ερμηνευτικά είναι εκείνη του «συμβόλου». Από τους φιλολόγους της ελληνιστικής περιόδου, στους ρομαντικούς του 19ου αιώνα, η έννοια του συμβόλου επανερμηνεύεται αναλόγως των ιστορικών συνθηκών και αναγκών για να οδηγήσει τελικά στην ριζική επαναξιολόγηση της βυζαντινής τέχνης. | el |
heal.journalName | Εγνατία | el |
heal.journalType | non peer-reviewed | - |
heal.fullTextAvailability | TRUE | - |
Appears in Collections: | Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ( Ανοικτά) - ΠΤΕΤ |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License