Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/15055
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ioannidis, K. | el |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T17:47:30Z | - |
dc.date.available | 2015-11-24T17:47:30Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/15055 | - |
dc.rights | Default Licence | - |
dc.title | Minimalism's Boese Orte | el |
heal.type | journalArticle | - |
heal.type.en | Journal article | en |
heal.type.el | Άρθρο Περιοδικού | el |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης | el |
heal.publicationDate | 2010 | - |
heal.abstract | Μολονότι οι αναφορές του μινιμαλισμού σ? αυτό που η Anna Chave έχει χαρακτηρίσει ως ?Ρητορική της Δύναμης? εννοώντας τη γοητεία που άσκησαν ναζιστικά σύμβολα καθώς και η αρχιτεκτονική του Albert Speer σε αρκετούς μινιμαλιστές με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τον Τony Smith και τον Robert Morris είναι αρκετά γνωστές, ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρόμοια φαινόμενα ελάχιστα έχουν αντιμετωπιστεί κριτικά στη σχετική βιβλιογραφία. Τούτο είναι ιδιαιτέρως εντυπωσιακό αν λάβει κανείς υπ? όψιν τον όγκο της βιβλιογραφίας που έχει συγκεντρωθεί για το μινιμαλισμό τις δύο-τρεις τελευταίες δεκαετίες. Στη μελέτη αυτή εξετάζω επεισόδια από το χρονικό πρόσληψης του μινιμαλισμού από τη δεκαετία του 1970 και μετά επιχειρώντας να διερευνήσω τις στρατηγικές κανονικοποίησής του. Στέκομαι στα γραπτά της Susan Sontag για τη γοητεία της αισθητικής του φασισμού, στην εν πολλοίς σχηματική αλλά όχι πάντα άδικη κριιτική της Chave, σχολιάζω την αδυναμία ή την αδιαφορία του Michael Fried να σταθεί στη συγκεκριμένη πτυχή στην κατά τα άλλα εντονότατη πολεμική του ενάντια στον μινιμαλισμό για να ολοκληρώσω με τη φαινομενολογική ανάγνωση του μινιμαλισμού σε γραπτά της Rosalind Krauss ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Εδώ έργα του Morris και του Richard Serra, διαβασμένα υπό το πρίσμα του Merleau-Ponty επιβάλουν στον θεατή μια στάση ταπεινότητας απένατί τους. Τελειώνω αναρωτώμενος αν αυτή είναι τελικά η στάση που αρμόζει απέναντι σε έργα που εμφανώς επιφυλάσσουν μια από εχθρική έως βίαια αντιμετώπιση του σώματος του θεατή. | el |
heal.publisher | Οξφόρδη: Inter-Disciplinary Press | el |
heal.journalName | Challenging Evil: Time, Society and Changing Concepts of the Meaning of Evil | el |
heal.journalType | non peer-reviewed | - |
heal.fullTextAvailability | TRUE | - |
Appears in Collections: | Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ( Ανοικτά) - ΠΤΕΤ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ioannidis-2012-Minimalism's Boese Orte.pdf | 111.06 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License